Changeset 3729


Ignore:
Timestamp:
2012-07-24 15:00:46 (7 years ago)
Author:
lesejuku
Message:

Talletus.

Location:
2011/24/LeeviK
Files:
10 added
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2011/24/LeeviK/Pong/Pong/Pong/Peli.cs

    r3700 r3729  
    2727    List<Label> valikonKohdat; 
    2828 
    29     GameObject crosshair; 
     29 
     30    //GameObject crosshair; 
    3031    PhysicsObject pelaaja; 
    31     AssaultRifle pelaajanAse; 
    32     AssaultRifle pelaajanAse1; 
     32 
     33    AssaultRifle pulttilukkoKivaari; 
     34    AssaultRifle rynkky; 
     35    AssaultRifle aktiivinenAse; 
     36 
    3337    Label ammoNaytto; 
    34     Animation animaatio1; 
    35     SoundEffect aseAani = LoadSoundEffect("ThompsonFire1"); 
     38    Animation pulttilukkoAnimaatio; 
     39    Animation rynkkyAnimaatio; 
     40    SoundEffect aseAani = LoadSoundEffect("SpringfieldFire1"); 
    3641    ExplosionSystem explosionSystem2; 
    3742    ExplosionSystem explosionSystem; 
     
    4550    IntMeter Pistelaskuri; 
    4651    ScoreList topLista = new ScoreList(10, false, 0); 
    47     
    48  
    49     
     52    Image ammusKuva = LoadImage("luodi"); 
    5053 
    5154 
     
    5659        if (DataStorage.Exists("pisteet.xml")) 
    5760            topLista = DataStorage.Load<ScoreList>(topLista, "pisteet.xml"); 
    58                                                          
    59     } 
    60  
    61  
     61    } 
    6262 
    6363    void LuoNatsi(Vector paikka, double x, double y) 
     
    7070        Image natsinKuva = LoadImage("NATSI"); 
    7171        natsi.Image = natsinKuva; 
    72         natsi.Width = 100; 
    73         natsi.Height = 75; 
     72        natsi.Width = 175; 
     73        natsi.Height = 130; 
    7474 
    7575        FollowerBrain natsinAivot = new FollowerBrain(); 
     
    8383        Add(natsi); 
    8484        natsi.Angle = pelaaja.Angle; 
     85 
    8586        Timer ajastin = new Timer(); 
    8687        ajastin.Interval = 300000000.0; 
     
    9091    } 
    9192 
    92     void LiikutaPelaajaa(Vector kakkakasa) 
    93     { 
    94         pelaaja.Push(kakkakasa); 
     93    void LiikutaPelaajaa(Vector suunta) 
     94    { 
     95        pelaaja.Push(suunta); 
    9596    } 
    9697 
     
    100101        pelaaja = new PhysicsObject(200.0, 115.0); 
    101102        ruudut.SetTileMethod('Z', LuoNatsi); 
    102         ruudut.SetTileMethod('P', LuoPelaaja);         
     103        ruudut.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); 
    103104        ruudut.SetTileMethod('M', LuoMuuri); 
    104105        ruudut.Execute(500, 100); 
    105106 
    106107        Timer ajastin = new Timer(); 
    107         ajastin.Interval = 3.0; 
     108        ajastin.Interval = 2.0; 
    108109        ajastin.Trigger += lisaaNatseja; 
    109110        ajastin.Start(); 
    110111 
    111         crosshair = new GameObject(5.0, 5.0, Shape.Circle); 
    112         crosshair.Image = crosshairkuva; 
    113         Add(crosshair); 
     112        //crosshair = new GameObject(5.0, 5.0, Shape.Circle); 
     113        //crosshair.Image = crosshairkuva; 
     114        //Add(crosshair); 
    114115 
    115116        explosionSystem2 = new ExplosionSystem(LoadImage("jenkkiveri"), 100); 
     
    117118 
    118119        Level.BackgroundColor = Color.DarkGray; 
    119          
     120 
    120121        Camera.Follow(pelaaja); 
    121122        Add(explosionSystem); 
     
    125126        explosionSystem.MaxLifetime = 1; 
    126127        Timer ajastin2 = new Timer(); 
    127         ajastin2.Interval = 214;                                      
     128        ajastin2.Interval = 214; 
    128129        ajastin2.Trigger += pistelaskuri; 
    129130        ajastin2.Start(); 
    130         LuoLaskurit();         
    131     } 
    132  
    133      
     131        LuoLaskurit(); 
     132    } 
    134133 
    135134    void LuoPelaaja(Vector paikka, double x, double y) 
    136135    { 
    137          
    138136        pelaaja.Shape = Shape.Circle; 
     137        pelaaja.Image = LoadImage("jenkki2"); 
    139138        pelaaja.X = -200.0; 
    140139        pelaaja.Y = 0.0; 
     
    143142        pelaaja.LinearDamping = 0.9; 
    144143        pelaaja.KineticFriction = 0.0; 
     144 
    145145        Add(pelaaja); 
    146         pelaaja.Image = LoadImage("jenkki"); 
    147         pelaajanAse1 = new AssaultRifle(20, 0); 
    148         pelaajanAse = pelaajanAse1; 
    149         pelaaja.Add(pelaajanAse); 
    150         pelaajanAse.AttackSound = aseAani; 
     146 
    151147        AddCollisionHandler(pelaaja, KasittelePelaajanTormays); 
    152         pelaajanAse.Ammo.Value = 30; 
    153         pelaajanAse.Ammo.MinValue = 0; 
    154         pelaajanAse.Ammo.LowerLimit += LataaAse; 
    155         pelaajanAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
    156     } 
    157     void LataaAse(int arvo) 
     148        alustaAseet(); 
     149    } 
     150 
     151    void alustaAseet() 
     152    { 
     153        // rynkky 
     154        rynkky = new AssaultRifle(20, 0); 
     155        rynkky.Ammo.Value = 30; 
     156        rynkky.Ammo.MinValue = 0; 
     157        rynkky.Ammo.LowerLimit += delegate 
     158        { 
     159            pelaaja.Animation.Start(); 
     160            Timer.SingleShot(1, delegate 
     161            { 
     162                rynkky.Ammo.Value += 30; 
     163                pelaaja.Animation.Stop(); 
     164            }); 
     165        }; 
     166        rynkky.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     167        pelaaja.Add(rynkky); 
     168        aktiivinenAse = rynkky; 
     169 
     170        // pulttilukko 
     171        pulttilukkoKivaari = new AssaultRifle(20, 0); 
     172        pulttilukkoKivaari.TimeBetweenUse = TimeSpan.FromSeconds(1.0); 
     173        pulttilukkoKivaari.AttackSound = aseAani; 
     174 
     175        pulttilukkoKivaari.Ammo.Value = 1; 
     176        pulttilukkoKivaari.Ammo.MinValue = 0; 
     177        pulttilukkoKivaari.Ammo.LowerLimit += delegate 
     178        { 
     179            pelaaja.Animation.Start(); 
     180            Timer.SingleShot(1, delegate 
     181            { 
     182                pulttilukkoKivaari.Ammo.Value += 1; 
     183                pelaaja.Animation.Stop(); 
     184            }); 
     185        }; 
     186        pulttilukkoKivaari.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     187 
     188        pelaaja.Add(pulttilukkoKivaari); 
     189    } 
     190 
     191    /*void LataaAse(int arvo) 
    158192    { 
    159193        Timer.SingleShot(1, LisaaAmmuksia); 
     
    165199        pelaajanAse.Ammo.Value += 30; 
    166200        pelaaja.Animation.Stop(); 
    167     } 
     201    }*/ 
    168202 
    169203    Label LuoNaytto(double x, double y, IntMeter sidottavaLaskuri) 
     
    189223        //Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja, pelaajanAse); 
    190224        //Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, VaihdaAse, "VaihdaAse", pelaaja, pelaajanAse1);      
    191     
    192         ControllerOne.ListenAnalog (AnalogControl.LeftStick, 0.1,  
    193         LiikutaPelaajaa, "sticks move against rotation." ); 
    194         ControllerOne.ListenAnalog (AnalogControl.RightStick, 0.1,  
    195         KäännäPelaajaa, "sticks move against rotation." ); 
    196  
    197         ControllerOne.ListenAnalog (AnalogControl.RightTrigger, 0.1,  
    198         AmmuAseella, "Use the right trigger, like the accelerator." ); 
     225 
     226 
     227        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, 
     228        LiikutaPelaajaa, "sticks move against rotation."); 
     229        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, 
     230        KäännäPelaajaa, "sticks move against rotation."); 
     231 
     232        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightTrigger, 0.1, 
     233        AmmuAseella, "Use the right trigger, like the accelerator."); 
     234        ControllerOne.Listen(Button.Y, ButtonState.Pressed, VaihdaAse, ""); 
    199235 
    200236 
     
    204240    { 
    205241        double liipasimenAsento = liipasimenTila.State; 
    206         PhysicsObject ammus = pelaajanAse.Shoot(); 
     242        PhysicsObject ammus = aktiivinenAse.Shoot(); 
    207243 
    208244        if (ammus != null) 
     
    218254        pelaaja.Angle = tatinTila.StateVector.Angle; 
    219255    } 
    220      
    221        void  LiikutaPelaajaa (AnalogState tatinTila) 
     256 
     257    void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila) 
    222258    { 
    223259        Vector tatinSuunta = tatinTila.StateVector; 
    224         pelaaja.Push(tatinSuunta*1500); 
     260        pelaaja.Push(tatinSuunta * 1500); 
    225261    } 
    226262 
     
    233269        pelaaja.Angle = suunta.Angle + Angle.FromDegrees(180); 
    234270 
    235         crosshair.X  = Mouse.PositionOnWorld.X; 
    236         crosshair.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; 
     271        //crosshair.X  = Mouse.PositionOnWorld.X; 
     272        //crosshair.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; 
    237273        Mouse.IsCursorVisible = false; 
    238274    } 
     
    241277    { 
    242278        PhysicsObject ammus = pelaajanAse.Shoot(); 
    243          
     279 
    244280        if (ammus != null) 
    245281        { 
    246             ammus.Size = new Vector(ammus.Width*2.0, ammus.Height* 0.2); 
    247             ammus.Color = Color.DarkOrange; 
    248          } 
     282            ammus.Size = new Vector(ammus.Width * 2.0, ammus.Height * 0.2); 
     283 
     284            ammus.Image = ammusKuva; 
     285        } 
    249286 
    250287    } 
     
    258295            Natsi natsi = (Natsi)kohde; 
    259296            natsi.Elamat--; 
    260             Explosion rajahdys = new Explosion(100); 
     297            Explosion rajahdys = new Explosion(50); 
    261298            rajahdys.Position = ammus.Position; 
    262299            rajahdys.Force = 5; 
     
    267304            if (natsi.Elamat < 1) 
    268305            { 
    269                 explosionSystem.AddEffect(natsi.Position, 100);  
     306                explosionSystem.AddEffect(natsi.Position, 100); 
    270307                natsi.Destroy(); 
    271308                Pistelaskuri.Value += 50; 
    272309            } 
    273         }        
     310        } 
    274311    } 
    275312 
    276313    void mitaTapahtuuKunOllaanLahella(object lahettajaAivot, EventArgs e) 
    277314    { 
    278          
    279     } 
    280     void VaihdaAse(PhysicsObject pelaaja, Weapon ase) 
    281     { 
    282         pelaajanAse = (AssaultRifle)ase; 
     315 
     316    } 
     317 
     318    void VaihdaAse() 
     319    { 
     320        if (aktiivinenAse == rynkky) 
     321        { 
     322            aktiivinenAse = pulttilukkoKivaari; 
     323            ammoNaytto.Unbind(); 
     324            ammoNaytto.BindTo(pulttilukkoKivaari.Ammo); 
     325            pelaaja.Animation = pulttilukkoAnimaatio; 
     326        } 
     327        else 
     328        { 
     329            aktiivinenAse = rynkky; 
     330            ammoNaytto.Unbind(); 
     331            ammoNaytto.BindTo(rynkky.Ammo); 
     332            pelaaja.Animation = rynkkyAnimaatio; 
     333        } 
    283334    } 
    284335 
     
    290341            explosionSystem.AddEffect(pelaaja.Position, 100); 
    291342 
    292             HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow("Call of Duty World at War Nazi Zombies COPY", 
     343            HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow("Zombie Survival BETA Local Highscores", 
    293344                             "HighScore!", 
    294                              "You Got Points %p! Enter Your Name:", 
     345                             "You Got %p! Enter Your Name:", 
    295346                             topLista, Pistelaskuri.Value); 
    296347            topIkkuna.Closed += TallennaPisteet; 
     
    340391        } 
    341392    } 
     393 
    342394    void AloitaPeli() 
    343395    { 
     
    347399        LuoKentta(); 
    348400        AsetaOhjaimet(); 
    349         ammoNaytto = LuoNaytto(Screen.Left + 60, Screen.Top - 60, pelaajanAse.Ammo); 
     401        ammoNaytto = LuoNaytto(Screen.Left + 60, Screen.Top - 60, aktiivinenAse.Ammo); 
    350402        // AloitaPeli(); 
    351403        Mouse.IsCursorVisible = true; 
    352404        Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null); 
    353         Image[] pelaajankuvat = LoadImages("jenkki", "jenkki lataus1", "jenkki lataus2", "jenkki lataus3", "jenkki lataus4", "jenkki lataus3", "jenkki lataus2", "jenkki lataus1", "jenkki lataus5", "jenkki lataus6", "jenkki lataus5", "jenkki lataus1"); 
    354         animaatio1 = new Animation(pelaajankuvat); 
    355         pelaaja.Animation = animaatio1; 
     405        Image[] pulttilukkoKuvat = LoadImages("jenkki2", "jenkki2lataus1", "jenkki2lataus2", "jenkki2lataus3", "jenkki2lataus2", "jenkki2lataus1", "jenkki2", "jenkki2", "jenkki2", "jenkki2"); 
     406        Image[] rynkkyKuvat = LoadImages("jenkki", "jenkki lataus1", "jenkki lataus2", "jenkki lataus3", "jenkki lataus4", "jenkki lataus3", "jenkki lataus2", "jenkki lataus5", "jenkki lataus6", "jenkki lataus5", "jenkki lataus1"); 
     407        pulttilukkoAnimaatio = new Animation(pulttilukkoKuvat); 
     408        rynkkyAnimaatio = new Animation(rynkkyKuvat); 
     409        pelaaja.Animation = pulttilukkoAnimaatio; 
    356410        pelaaja.Animation.FPS = 10; 
    357411 
    358         for (int i = 0; i <5; i++) 
     412        for (int i = 0; i < 5; i++) 
    359413        { 
    360414            //LuoNatsi(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top)); 
    361415        } 
    362  
    363416    } 
    364417 
     
    367420        Exit(); 
    368421    } 
    369     void KäännyPelaajaan( Timer sender ) 
     422 
     423    void KäännyPelaajaan(Timer sender) 
    370424    { 
    371425        Natsi natsi = (Natsi)sender.Tag; 
     
    390444 
    391445 
    392     }     
     446    } 
    393447 
    394448    void LuoLaskurit() 
     
    432486    } 
    433487 
     488 
     489 
     490 
     491 
     492 
     493 
     494 
     495 
     496 
     497 
     498 
     499 
     500 
     501 
     502 
     503 
     504 
     505 
     506 
     507 
     508 
     509 
     510 
     511 
     512 
     513 
     514 
     515 
     516 
     517 
     518 
     519 
     520 
     521 
     522 
     523 
     524 
     525 
     526 
     527 
     528 
     529 
     530 
     531 
     532 
     533 
     534 
     535 
     536 
     537 
     538 
     539 
     540 
     541 
     542 
     543 
     544 
     545 
     546 
     547 
     548 
     549 
     550 
     551 
     552 
     553 
     554 
     555 
     556 
     557 
     558 
     559 
     560 
    434561} 
    435562 
  • 2011/24/LeeviK/Pong/Pong/PongContent/PongContent.contentproj

    r2104 r3729  
    263263    </Compile> 
    264264  </ItemGroup> 
     265  <ItemGroup> 
     266    <Compile Include="luodi.png"> 
     267      <Name>luodi</Name> 
     268      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     269      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     270    </Compile> 
     271  </ItemGroup> 
     272  <ItemGroup> 
     273    <Compile Include="jenkki2.png"> 
     274      <Name>jenkki2</Name> 
     275      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     276      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     277    </Compile> 
     278    <Compile Include="jenkki2lataus1.png"> 
     279      <Name>jenkki2lataus1</Name> 
     280      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     281      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     282    </Compile> 
     283    <Compile Include="jenkki2lataus2.png"> 
     284      <Name>jenkki2lataus2</Name> 
     285      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     286      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     287    </Compile> 
     288    <Compile Include="jenkki2lataus3.png"> 
     289      <Name>jenkki2lataus3</Name> 
     290      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     291      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     292    </Compile> 
     293    <Compile Include="jenkki2lataus4.png"> 
     294      <Name>jenkki2lataus4</Name> 
     295      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     296      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     297    </Compile> 
     298    <Compile Include="jenkki2lataus5.png"> 
     299      <Name>jenkki2lataus5</Name> 
     300      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     301      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     302    </Compile> 
     303  </ItemGroup> 
    265304  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    266305  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.