Changeset 3677


Ignore:
Timestamp:
2012-07-06 12:56:19 (7 years ago)
Author:
mianheha
Message:

Talletus.

Location:
2012/27/MiloH/Helicopter criminal
Files:
10 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/27/MiloH/Helicopter criminal/Helicopter criminal/Helicopter criminal/Helicopter criminal.csproj.Debug.cachefile

    r3613 r3677  
    11Content\helikopteri.xnb 
     2Content\helikopterrrrrri.xnb 
  • 2012/27/MiloH/Helicopter criminal/Helicopter criminal/Helicopter criminal/Helicopter_criminal.cs

    r3615 r3677  
    99public class Helicopter_criminal : PhysicsGame 
    1010{ 
     11    IntMeter pisteLaskuri; 
    1112    Image kopterikuva = LoadImage ("helikopteri");  
    1213    PhysicsObject helikopteri; 
    1314    AssaultRifle ase; 
    1415    PlatformCharacter sankari; 
     16    PhysicsObject alusta; 
     17     
    1518    public override void Begin() 
    1619    { 
     
    1821 
    1922 
    20          
     23 
     24 
     25        LuoPistelaskuri(); 
    2126        liikkeet(); 
    2227         
     
    2429"Aloita peli","Tasot", "Parhaat pisteet", "Lopeta peli"); 
    2530        Add(alkuValikko); 
    26  
    27          
    2831        alkuValikko.Color = Color.DarkMagenta; 
    2932 
    3033        helikopteri = new PhysicsObject(150, 70); 
    3134        Add (helikopteri); 
     35        helikopteri.X = Level.Left + 2500; 
    3236        helikopteri.Image = kopterikuva; 
    3337        sankari = new PlatformCharacter(20, 50); 
     
    3640        sankari.Shape = Shape.Triangle; 
    3741        sankari.Push(new Vector(400, 0)); 
    38         sankari.X = Level.Left + 20.0; 
     42        sankari.X = Level.Left + 1000.0; 
     43         
    3944        ase = new AssaultRifle(30.0, 10.0); 
    4045         
     
    4550        ase.ProjectileCollision = ammusosui; 
    4651 
    47         AddCollisionHandler(sankari, ase, PelaajatTormaavat); 
    48  
    4952        AddCollisionHandler<PlatformCharacter, PhysicsObject>(sankari, tormays); 
    5053 
    51  
    52  
     54        PlatformCharacter poliisi = LuoPoliisi(Level.Left + 100, Level.Bottom + 1); 
     55        PlatformCharacter poliisi2 = LuoPoliisi(Level.Left +100, Level.Bottom + 1); 
     56        PlatformCharacter poliisi3 = LuoPoliisi(Level.Left +100, Level.Bottom + 1); 
     57        PlatformCharacter poliisi4 = LuoPoliisi(Level.Left +100, Level.Bottom + 1); 
     58        PlatformCharacter poliisi5 = LuoPoliisi(Level.Left +100, Level.Bottom + 1); 
     59        PlatformCharacter poliisi6 = LuoPoliisi(Level.Left +100, Level.Bottom + 1); 
     60        PlatformCharacter poliisi7 = LuoPoliisi(Level.Left +110, Level.Bottom + 1); 
     61        PlatformCharacter poliisi8 = LuoPoliisi(Level.Left +110, Level.Bottom + 1); 
     62        PlatformCharacter poliisi9 = LuoPoliisi(Level.Left +110, Level.Bottom + 1); 
     63        PlatformCharacter poliisi23 = LuoPoliisi(Level.Left + 100, Level.Bottom + 1); 
     64         
     65        PlatformCharacter poliisi10 = LuoPoliisi(Level.Left + 2000, Level.Bottom + 1); 
     66        PlatformCharacter poliisi11 = LuoPoliisi(Level.Left + 2000, Level.Bottom + 1); 
     67        PlatformCharacter poliisi12 = LuoPoliisi(Level.Left + 2000, Level.Bottom + 1); 
     68        PlatformCharacter poliisi13 = LuoPoliisi(Level.Left + 2050, Level.Bottom + 1); 
     69        PlatformCharacter poliisi14 = LuoPoliisi(Level.Left + 2050, Level.Bottom + 1); 
     70        PlatformCharacter poliisi15 = LuoPoliisi(Level.Left + 2050, Level.Bottom + 1); 
     71        PlatformCharacter poliisi16 = LuoPoliisi(Level.Left + 2100, Level.Bottom + 1); 
     72        PlatformCharacter poliisi17 = LuoPoliisi(Level.Left + 2100, Level.Bottom + 1); 
     73        PlatformCharacter poliisi18 = LuoPoliisi(Level.Left + 2100, Level.Bottom + 1); 
     74        PlatformCharacter poliisi19 = LuoPoliisi(Level.Left + 2200, Level.Bottom + 1); 
     75        PlatformCharacter poliisi20 = LuoPoliisi(Level.Left + 2200, Level.Bottom + 1); 
     76        PlatformCharacter poliisi21 = LuoPoliisi(Level.Left + 2200, Level.Bottom + 1); 
     77        PlatformCharacter poliisi22 = LuoPoliisi(Level.Left + 2200, Level.Bottom + 1); 
     78       
     79       
     80    
     81 
     82        PhysicsObject alusta = new PhysicsObject(20, 100); 
     83        
     84        Add(alusta); 
     85        alusta.Color = Color.Green; 
     86        alusta.X = Level.Left + 700; 
     87        alusta.Y = Level.Bottom + 300; 
     88        alusta.IgnoresCollisionResponse = true; 
     89        AddCollisionHandler(sankari, poliisi, CollisionHandler.DestroyObject); 
     90 
     91        Gravity = new Vector (0.0, -800.0); 
     92        Level.CreateBottomBorder(); 
     93        Level.CreateLeftBorder(); 
     94        maali1(); 
     95 
     96        Camera.Follow(sankari); 
     97        AddCollisionHandler(sankari, tormays); 
     98        AddCollisionHandler(sankari, "poliisi", PelaajatTormaavat); 
     99        AddCollisionHandler(sankari, "You win!" ,pelaajamaalissa); 
     100    } 
     101 
     102    private PlatformCharacter LuoPoliisi(double x, double y) 
     103    { 
    53104        PlatformCharacter poliisi = new PlatformCharacter(30, 60); 
    54105        Add(poliisi); 
    55106        poliisi.Color = Color.MediumBlue; 
    56         poliisi.X = Level.Left + 1000; 
    57         poliisi.Y = Level.Bottom + 1; 
     107        poliisi.X = x; 
     108        poliisi.Y = y; 
     109        poliisi.Tag = "poliisi"; 
    58110        poliisi.Push(new Vector(-300, 0.0)); 
    59111        FollowerBrain poliisinaivot = new FollowerBrain(sankari); 
    60112        poliisi.Brain = poliisinaivot; 
    61113        poliisinaivot.Speed = 200; 
    62  
    63         Gravity = new Vector (0.0, -800.0) 
    64             ; 
    65         Level.CreateBottomBorder(); 
    66         Level.CreateLeftBorder(); 
    67  
    68  
    69         Camera.Follow(sankari); 
    70         AddCollisionHandler(sankari, tormays); 
    71         AddCollisionHandler(sankari, poliisi, PelaajatTormaavat); 
    72  
    73  
    74     } 
     114        return poliisi; 
     115    } 
     116 
    75117    void liikkeet() 
    76118    { 
     
    124166        rajahdys.Position = ammus.Position; 
    125167        Add(rajahdys); 
     168        if (kohde.Tag == "poliisi") 
     169        { kohde.Destroy(); } 
    126170    } 
    127171    void HeitaKranaatti(PhysicsObject sankari) 
     
    159203         
    160204 
    161     }new PhysicsObject 
    162     { 
    163     } 
    164  
    165  
    166     } 
     205    } 
     206 
     207 
     208     
    167209    void PelaajatTormaavat(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 
    168210    { 
    169         MessageDisplay.Add("You picked up assault rifle!"); 
    170     } 
    171  
    172      
    173      
    174  
     211        MessageDisplay.Add("You died"); 
     212        ClearAll(); 
     213        Begin(); 
     214        pisteLaskuri.Reset(); 
     215    } 
     216 
     217 
     218    void LuoPistelaskuri() 
     219    { 
     220        pisteLaskuri = new IntMeter(0); 
     221 
     222        Label pisteNaytto = new Label(); 
     223        pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 
     224        pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
     225        pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 
     226        pisteNaytto.Color = Color.White; 
     227 
     228        pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 
     229        Add(pisteNaytto); 
     230        pisteNaytto.Title = "Score"; 
     231        pisteLaskuri.Value += 10; 
     232    } 
     233 
     234    void maali1 () 
     235{ 
     236        PhysicsObject maali = new PhysicsObject (50,50); 
     237        Add(maali); 
     238        maali.X = Level.Left + 2700; 
     239        maali.Tag = "You win!"; 
     240         
     241 
     242} 
     243 
     244    void pelaajamaalissa(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 
     245    { 
     246        tormaaja.Destroy(); 
     247        MessageDisplay.Add("you win!"); 
     248 
     249        Timer.SingleShot(3.0, Exit); 
     250    } 
    175251 
    176252}  
  • 2012/27/MiloH/Helicopter criminal/Helicopter criminal/Helicopter criminal/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{251A608E-1FB2-4BAD-98DA-BA97128925FB}.xml

    r3613 r3677  
    1010      <Output>C:\MyTemp\MiloH\Helicopter criminal\Helicopter criminal\Helicopter criminal\bin\x86\Debug\Content\helikopteri.xnb</Output> 
    1111      <Time>2012-07-03T14:33:32.7162434+03:00</Time> 
     12    </Item> 
     13    <Item> 
     14      <Source>helikopterrrrrri.png</Source> 
     15      <Name>helikopterrrrrri</Name> 
     16      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     17      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     18      <Options>None</Options> 
     19      <Output>C:\MyTemp\MiloH\Helicopter criminal\Helicopter criminal\Helicopter criminal\bin\x86\Debug\Content\helikopterrrrrri.xnb</Output> 
     20      <Time>2012-07-05T15:07:50.5190362+03:00</Time> 
    1221    </Item> 
    1322    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2012/27/MiloH/Helicopter criminal/Helicopter criminal/Helicopter criminal/obj/x86/Debug/Helicopter criminal.csproj.FileListAbsolute.txt

    r3613 r3677  
    88C:\MyTemp\MiloH\Helicopter criminal\Helicopter criminal\Helicopter criminal\obj\x86\Debug\Helicopter criminal.pdb 
    99C:\MyTemp\MiloH\Helicopter criminal\Helicopter criminal\Helicopter criminal\bin\x86\Debug\Content\helikopteri.xnb 
     10C:\MyTemp\MiloH\Helicopter criminal\Helicopter criminal\Helicopter criminal\bin\x86\Debug\Content\helikopterrrrrri.xnb 
  • 2012/27/MiloH/Helicopter criminal/Helicopter criminal/Helicopter criminal/obj/x86/Debug/cachefile-{251A608E-1FB2-4BAD-98DA-BA97128925FB}-targetpath.txt

    r3613 r3677  
    11Content\helikopteri.xnb 
     2Content\helikopterrrrrri.xnb 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.