Changeset 3612


Ignore:
Timestamp:
2012-07-05 15:07:31 (11 years ago)
Author:
Lenatri
Message:

Talletus.

Location:
2012/27/LeeviN/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1
Files:
3 added
4 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/27/LeeviN/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs

    r3555 r3612  
    1616 
    1717    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
    18     Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
    19  
     18    Image kolikkoKuva = LoadImage("tahti"); 
     19    Image orkkiKuva = LoadImage("Koala"); 
    2020    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     21 
     22    int kenttanro = 1; 
    2123 
    2224    public override void Begin() 
     
    2830 
    2931        MediaPlayer.Play("taustamusiikki"); 
    30         Gravity = new Vector(0, -1000); 
    31  
    32         LuoKentta(); 
    33         LisaaNappaimet(); 
    34  
    35         Camera.Follow(pelaaja1); 
    36         Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    37         Camera.StayInLevel = true; 
    38     } 
    39  
    40     void LuoKentta() 
    41     { 
    42         TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
     32        MediaPlayer.IsRepeating = true; 
     33         
     34    } 
     35 
     36    void LuoKentta(string kenttatiedosto) 
     37    { 
     38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttatiedosto); 
    4339        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 
    4440        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 
    4541        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
    4642        kentta.SetTileMethod('p', LisaaOrkki); 
     43        kentta.SetTileMethod('x', Lisaapiikki); 
     44        kentta.SetTileMethod('M', LisaaMaali); 
     45 
    4746        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
     47         
    4848        Level.CreateBorders(); 
    49         Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Black); 
     49        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); 
     50    } 
     51 
     52    void Lisaapiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     53    { 
     54        PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus-10); 
     55        piikki.Position = paikka; 
     56        piikki.Tag = "piikki"; 
     57        piikki.Color = Color.Black; 
     58        Add(piikki); 
    5059    } 
    5160 
     
    6069    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    6170    { 
    62         PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    63         tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 
    64         tahti.Position = paikka; 
    65         tahti.Image = tahtiKuva; 
    66         tahti.Tag = "tahti"; 
    67         Add(tahti); 
    68     } 
    69  
     71        PhysicsObject kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     72        kolikko.IgnoresCollisionResponse = true; 
     73        kolikko.Position = paikka; 
     74        kolikko.Image = kolikkoKuva; 
     75        kolikko.Tag = "kolikko"; 
     76        Add(kolikko); 
     77    } 
     78    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     79    { 
     80        PhysicsObject Maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     81        Maali.IgnoresCollisionResponse = true; 
     82        Maali.Position = paikka; 
     83        Maali.Tag = "Maali"; 
     84        Add(Maali); 
     85    } 
    7086    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    7187    { 
     
    7490        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    7591        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    76         AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
     92        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kolikko", TormaaKolikkoon); 
     93        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Maali", TormaaMaaliin); 
    7794        Add(pelaaja1); 
    7895        pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(20, 5); 
    7996        pelaaja1.Weapon.InfiniteAmmo = true; 
    80     } 
    81  
     97        pelaaja1.Destroyed += pelaajakuoli; 
     98        AddCollisionHandler(pelaaja1, "orkki", TormaaOrkkiin); 
     99        AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikki", CollisionHandler.ExplodeObject(50, true)); 
     100    } 
     101    void pelaajakuoli() 
     102    { 
     103        seuraavakentta(); 
     104    } 
    82105    void LisaaOrkki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    83106    { 
     
    85108        orkki.Position = paikka; 
    86109        orkki.Mass = 4.0; 
    87         //orkki.Image =Orkinkuva; 
     110        orkki.Image =orkkiKuva; 
    88111        Add(orkki); 
    89112 
     
    138161    } 
    139162 
    140     void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 
     163    void TormaaKolikkoon (PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 
    141164    { 
    142165        maaliAani.Play(); 
    143         MessageDisplay.Add("Keräsit Tähden!"); 
     166        MessageDisplay.Add("Keräsit Kolikon!"); 
    144167        tahti.Destroy(); 
    145168 
     
    159182        { 
    160183            case 0: 
    161                 // AloitaPeli(); 
     184             seuraavakentta(); 
    162185                break; 
    163186            case 1: 
     
    165188                break; 
    166189            case 2: 
     190                // Tasot(); 
     191             
     192            case 3: 
    167193                Exit(); 
    168194                break; 
    169195        } 
    170     }  
    171  
     196    } 
     197 
     198    void seuraavakentta() 
     199    { 
     200        ClearAll(); 
     201 
     202        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     203 
     204        if(kenttanro == 1) LuoKentta("kentta1"); 
     205        else if (kenttanro == 2) LuoKentta("kentta2"); 
     206        else if (kenttanro == 3) LuoKentta("kentta3"); 
     207 
     208        LisaaNappaimet(); 
     209 
     210        Camera.Follow(pelaaja1); 
     211        Camera.ZoomFactor = 1.2; 
     212        Camera.StayInLevel = true; 
     213 
     214    } 
     215 
     216    void TormaaOrkkiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject orkki) 
     217    { 
     218        pelaaja1.Destroy(); 
     219 
     220    }  void TormaaMaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Maali)  
     221    { 
     222        kenttanro++; 
     223        seuraavakentta(); 
     224    } 
    172225} 
  • 2012/27/LeeviN/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1Content/Tasohyppelypeli1Content.contentproj

    r3555 r3612  
    8787    </Compile> 
    8888  </ItemGroup> 
     89  <ItemGroup> 
     90    <Compile Include="kentta2.txt"> 
     91      <Name>kentta2</Name> 
     92      <Importer>TextFileImporter</Importer> 
     93      <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 
     94    </Compile> 
     95  </ItemGroup> 
     96  <ItemGroup> 
     97    <Compile Include="Koala.png"> 
     98      <Name>Koala</Name> 
     99      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     100      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     101    </Compile> 
     102  </ItemGroup> 
     103  <ItemGroup> 
     104    <Compile Include="kentta3.txt"> 
     105      <Name>kentta3</Name> 
     106      <Importer>TextFileImporter</Importer> 
     107      <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 
     108    </Compile> 
     109  </ItemGroup> 
    89110  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    90111  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2012/27/LeeviN/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1Content/kentta1.txt

    r3555 r3612  
    33 
    44       *    * 
    5        ##  ## 
    6  
    7      *   **  * 
    8      ##  ##  ## 
    9  
    10    *    *  * p   *      
     5       ##  ##    ##   ## 
     6                               ##                        M 
     7     *   **  *                  *           *     ## 
     8     ##  ######                 ##   *     ## 
     9                                     ## 
     10   *    *  * p  * 
    1111   ##  ##  ##  ## 
    1212 
    1313 *   p*      *   * 
    14  ##  ##  ##  ##  ## 
     14 ##  ############ 
    1515 
    1616   *   *p   *p  * 
    17    ##  ##  ##  ## 
     17   ######  ##  ## 
    1818 
    1919     *   *   * 
    20      ##  ##  ## 
     20     ##  ###### 
    2121 
    2222       *   * 
     
    2525              
    2626        N         
    27 ###################### 
     27#######################xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.