Changeset 3612
- Timestamp:
- 2012-07-05 15:07:31 (11 years ago)
- Location:
- 2012/27/LeeviN/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1
- Files:
-
- 3 added
- 4 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2012/27/LeeviN/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs
r3555 r3612 16 16 17 17 Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 18 Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");19 18 Image kolikkoKuva = LoadImage("tahti"); 19 Image orkkiKuva = LoadImage("Koala"); 20 20 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 21 22 int kenttanro = 1; 21 23 22 24 public override void Begin() … … 28 30 29 31 MediaPlayer.Play("taustamusiikki"); 30 Gravity = new Vector(0, -1000); 31 32 LuoKentta(); 33 LisaaNappaimet(); 34 35 Camera.Follow(pelaaja1); 36 Camera.ZoomFactor = 1.2; 37 Camera.StayInLevel = true; 38 } 39 40 void LuoKentta() 41 { 42 TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 32 MediaPlayer.IsRepeating = true; 33 34 } 35 36 void LuoKentta(string kenttatiedosto) 37 { 38 TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttatiedosto); 43 39 kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 44 40 kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 45 41 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 46 42 kentta.SetTileMethod('p', LisaaOrkki); 43 kentta.SetTileMethod('x', Lisaapiikki); 44 kentta.SetTileMethod('M', LisaaMaali); 45 47 46 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 47 48 48 Level.CreateBorders(); 49 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Black); 49 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); 50 } 51 52 void Lisaapiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 53 { 54 PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus-10); 55 piikki.Position = paikka; 56 piikki.Tag = "piikki"; 57 piikki.Color = Color.Black; 58 Add(piikki); 50 59 } 51 60 … … 60 69 void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 61 70 { 62 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 63 tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 64 tahti.Position = paikka; 65 tahti.Image = tahtiKuva; 66 tahti.Tag = "tahti"; 67 Add(tahti); 68 } 69 71 PhysicsObject kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 72 kolikko.IgnoresCollisionResponse = true; 73 kolikko.Position = paikka; 74 kolikko.Image = kolikkoKuva; 75 kolikko.Tag = "kolikko"; 76 Add(kolikko); 77 } 78 void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 79 { 80 PhysicsObject Maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 81 Maali.IgnoresCollisionResponse = true; 82 Maali.Position = paikka; 83 Maali.Tag = "Maali"; 84 Add(Maali); 85 } 70 86 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 71 87 { … … 74 90 pelaaja1.Mass = 4.0; 75 91 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 76 AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 92 AddCollisionHandler(pelaaja1, "kolikko", TormaaKolikkoon); 93 AddCollisionHandler(pelaaja1, "Maali", TormaaMaaliin); 77 94 Add(pelaaja1); 78 95 pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(20, 5); 79 96 pelaaja1.Weapon.InfiniteAmmo = true; 80 } 81 97 pelaaja1.Destroyed += pelaajakuoli; 98 AddCollisionHandler(pelaaja1, "orkki", TormaaOrkkiin); 99 AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikki", CollisionHandler.ExplodeObject(50, true)); 100 } 101 void pelaajakuoli() 102 { 103 seuraavakentta(); 104 } 82 105 void LisaaOrkki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 83 106 { … … 85 108 orkki.Position = paikka; 86 109 orkki.Mass = 4.0; 87 //orkki.Image =Orkinkuva;110 orkki.Image =orkkiKuva; 88 111 Add(orkki); 89 112 … … 138 161 } 139 162 140 void Tormaa Tahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)163 void TormaaKolikkoon (PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 141 164 { 142 165 maaliAani.Play(); 143 MessageDisplay.Add("Keräsit Tähden!");166 MessageDisplay.Add("Keräsit Kolikon!"); 144 167 tahti.Destroy(); 145 168 … … 159 182 { 160 183 case 0: 161 // AloitaPeli();184 seuraavakentta(); 162 185 break; 163 186 case 1: … … 165 188 break; 166 189 case 2: 190 // Tasot(); 191 192 case 3: 167 193 Exit(); 168 194 break; 169 195 } 170 } 171 196 } 197 198 void seuraavakentta() 199 { 200 ClearAll(); 201 202 Gravity = new Vector(0, -1000); 203 204 if(kenttanro == 1) LuoKentta("kentta1"); 205 else if (kenttanro == 2) LuoKentta("kentta2"); 206 else if (kenttanro == 3) LuoKentta("kentta3"); 207 208 LisaaNappaimet(); 209 210 Camera.Follow(pelaaja1); 211 Camera.ZoomFactor = 1.2; 212 Camera.StayInLevel = true; 213 214 } 215 216 void TormaaOrkkiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject orkki) 217 { 218 pelaaja1.Destroy(); 219 220 } void TormaaMaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Maali) 221 { 222 kenttanro++; 223 seuraavakentta(); 224 } 172 225 } -
2012/27/LeeviN/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1Content/Tasohyppelypeli1Content.contentproj
r3555 r3612 87 87 </Compile> 88 88 </ItemGroup> 89 <ItemGroup> 90 <Compile Include="kentta2.txt"> 91 <Name>kentta2</Name> 92 <Importer>TextFileImporter</Importer> 93 <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 94 </Compile> 95 </ItemGroup> 96 <ItemGroup> 97 <Compile Include="Koala.png"> 98 <Name>Koala</Name> 99 <Importer>TextureImporter</Importer> 100 <Processor>TextureProcessor</Processor> 101 </Compile> 102 </ItemGroup> 103 <ItemGroup> 104 <Compile Include="kentta3.txt"> 105 <Name>kentta3</Name> 106 <Importer>TextFileImporter</Importer> 107 <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 108 </Compile> 109 </ItemGroup> 89 110 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 90 111 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2012/27/LeeviN/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1Content/kentta1.txt
r3555 r3612 3 3 4 4 * * 5 ## ## 6 7 * ** * 8 ## ## ##9 10 * * * p *5 ## ## ## ## 6 ## M 7 * ** * * * ## 8 ## ###### ## * ## 9 ## 10 * * * p * 11 11 ## ## ## ## 12 12 13 13 * p* * * 14 ## ## ## ####14 ## ############ 15 15 16 16 * *p *p * 17 ## 17 ###### ## ## 18 18 19 19 * * * 20 ## ## 20 ## ###### 21 21 22 22 * * … … 25 25 26 26 N 27 ###################### 27 #######################xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.