Changeset 3486


Ignore:
Timestamp:
2012-07-03 14:45:01 (7 years ago)
Author:
vivasuom
Message:

Talletus.

Location:
2012/26/VilleS
Files:
5 added
4 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/26/VilleS/Garden_Run/Garden_Run/Garden_Run/Garden_Run.cs

    r3363 r3486  
    99public class Garden_Run : PhysicsGame 
    1010{ 
    11     const double nopeus = 250; 
     11    const double nopeus = 10000; 
    1212    const double hyppyNopeus = 1000; 
    1313    const int RUUDUN_KOKO = 100; 
  • 2012/26/VilleS/TasoKokeiluJuttu/TasoKokeiluJuttu/TasoKokeiluJuttu/TasoKokeiluJuttu.cs

    r3441 r3486  
    1616 
    1717    Image pelaajanKuva = LoadImage("AjLautailee"); 
    18     Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
     18    Image tahtiKuva = LoadImage("es"); 
     19    Image make = LoadImage("Make"); 
    1920 
     21    SoundEffect hyppyAani = LoadSoundEffect("my_movie"); 
    2022    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     23    SoundEffect kuolemaAani = LoadSoundEffect("die_sound_effect"); 
     24 
     25    TimeSpan aanenAloitusAika = TimeSpan.MaxValue; 
    2126 
    2227    public override void Begin() 
     
    3742        kentta.SetTileMethod(new Color(0,255,0), LisaaPelaaja); 
    3843        kentta.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); 
     44        kentta.SetTileMethod(Color.Yellow, LisaaTahti); 
     45        kentta.SetTileMethod(Color.Red, LisaaMake); 
    3946        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    4047        Level.CreateBorders(); 
     
    101108    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 
    102109    { 
     110        MessageDisplay.Add("Keräsit es!"); 
    103111        maaliAani.Play(); 
    104         MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); 
    105112        tahti.Destroy(); 
    106113    } 
     114     
     115    void LisaaMake(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     116    { 
     117        PhysicsObject Make = new PhysicsObject(50, 100); 
     118        Make.Position = paikka; 
     119        Make.Mass = 4.0; 
     120        Make.Image = make; 
     121        AddCollisionHandler(Make, pelaaja1, MakeMurhaa); 
     122        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); 
     123        seuraajanAivot.TargetDistance.AddTrigger(); 
     124        Make.Brain = seuraajanAivot; 
     125        Add(Make); 
     126    } 
     127     
     128    void MakeMurhaa(PhysicsObject jonne, PhysicsObject pelaaja) 
     129    { 
     130      MessageDisplay.Add("Make murhaa!"); 
     131      kuolemaAani.Play(); 
     132      pelaaja.Destroy(); 
     133 
     134    } 
    107135} 
  • 2012/26/VilleS/TasoKokeiluJuttu/TasoKokeiluJuttu/TasoKokeiluJuttuContent/TasoKokeiluJuttuContent.contentproj

    r3441 r3486  
    7070    </Compile> 
    7171  </ItemGroup> 
     72  <ItemGroup> 
     73    <Compile Include="es.png"> 
     74      <Name>es</Name> 
     75      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     76      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     77    </Compile> 
     78  </ItemGroup> 
     79  <ItemGroup> 
     80    <Compile Include="my_movie.wav"> 
     81      <Name>my_movie</Name> 
     82      <Importer>WavImporter</Importer> 
     83      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     84    </Compile> 
     85  </ItemGroup> 
     86  <ItemGroup> 
     87    <Compile Include="Make.png"> 
     88      <Name>Make</Name> 
     89      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     90      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     91    </Compile> 
     92  </ItemGroup> 
     93  <ItemGroup> 
     94    <Compile Include="die_sound_effect.wav"> 
     95      <Name>die_sound_effect</Name> 
     96      <Importer>WavImporter</Importer> 
     97      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     98    </Compile> 
     99  </ItemGroup> 
    72100  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    73101  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.