Ignore:
Timestamp:
2012-06-29 11:54:28 (7 years ago)
Author:
elalylon
Message:

Talletus.

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/26/EliasY/test1/test1/test1/test1.cs

    r3334 r3391  
    1111    const int ruudunLeveys = 50; 
    1212    const int ruudunKorkeus = 50; 
    13     PhysicsObject pelaaja, avain; 
     13    PhysicsObject pelaaja, avain, portti, maali; 
    1414    AssaultRifle kivaari; 
    1515    GameObject pimeys; 
     
    2020        LuoPelaaja(); 
    2121        LuoKentta(); 
     22        AddCollisionHandler(pelaaja, avain, delegate { portti.Destroy(); avain.Destroy(); MessageDisplay.Add("Löysit avaimen, jolla pääset portista!"); }); 
     23        AddCollisionHandler(pelaaja, portti, delegate { MessageDisplay.Add("Löysit portin, mutta se on lukittu. Etsi avain päästäksesi ulos zombien valtaamasta talosta!");}); 
    2224        Pimenna(); 
    2325        AsetaOhjaimet(); 
     
    2931        Camera.ZoomFactor = 1.7; 
    3032        /*todo: 
    31          * mapin teko 
    32          * vihujen AI:n debuggaus 
     33         * mapin fixaus 
    3334         */ 
    3435    } 
     
    7273            ammus.Position = pelaaja.Position + Vector.FromLengthAndAngle(25, pelaaja.Angle); 
    7374            ammus.Size /= 3; 
    74             ammus.Mass = 30; 
    7575            ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromMilliseconds(500); 
    7676            AddCollisionHandler<PhysicsObject, Zombi>(ammus, "zombi", ViholliseenOsuu); 
     
    9595        { 
    9696            case 1: 
    97                 pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(50, pelaaja.Angle); 
     97                pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle); 
    9898                pelaaja.Velocity = pulssi; 
    9999                break; 
    100100            case 2: 
    101                 pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(50, pelaaja.Angle + Angle.RightAngle); 
     101                pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle + Angle.RightAngle); 
    102102                pelaaja.Velocity = pulssi; 
    103103                break; 
    104104            case 3: 
    105                 pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(50, pelaaja.Angle - Angle.StraightAngle); 
     105                pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle - Angle.StraightAngle); 
    106106                pelaaja.Velocity = pulssi; 
    107107                break; 
    108108            case 4: 
    109                 pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(50, pelaaja.Angle - Angle.RightAngle); 
     109                pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle - Angle.RightAngle); 
    110110                pelaaja.Velocity = pulssi; 
    111111                break; 
     
    128128    { 
    129129        pelaaja = new PhysicsObject(30, 30); 
    130         pelaaja.X = 550; 
    131         pelaaja.Y = -550; 
    132         pelaaja.Mass = 10; 
     130        pelaaja.Shape = Shape.FromImage(LoadImage("pelaaja_1")); 
     131        pelaaja.X = 600; 
     132        pelaaja.Y = -675; 
    133133        pelaaja.Angle = Angle.FromDegrees(90); 
    134134        pelaaja.MomentOfInertia = 10000; 
     
    137137        pelaaja.Animation = pelaajaanimation; 
    138138        pelaajaanimation.Start(); 
     139        pelaaja.CanRotate = false; 
    139140        AddCollisionHandler(pelaaja, "zombi", PelaajaanOsuu); 
    140141        kivaari = new AssaultRifle(30, 7.5); 
    141142        kivaari.X = 14; 
    142143        kivaari.Image = LoadImage("ase"); 
    143         kivaari.TimeBetweenUse = TimeSpan.FromMilliseconds(1000); 
     144        kivaari.TimeBetweenUse = TimeSpan.FromMilliseconds(600); 
    144145        kivaari.Ammo.Value = 30; 
    145146        kivaari.AttackSound = LoadSoundEffect("smgsound"); 
     
    171172        ruudut['k'] = LuoAvain; 
    172173        ruudut['g'] = LuoPortti; 
    173         ruudut['s'] = LuoKonepistooli; 
     174        ruudut['p'] = LuoKonepistooli; 
     175        ruudut['w'] = LuoMaali; 
    174176        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
    175177 
     
    183185    } 
    184186 
     187    PhysicsObject LuoMaali() 
     188    { 
     189        maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 
     190        maali.Image = LoadImage("maali"); 
     191        AddCollisionHandler(pelaaja, maali, delegate { Game.PlaySound("kling1"); MessageDisplay.Add("Voitit Pelin!!!"); }); 
     192        return maali; 
     193    } 
     194 
    185195    PhysicsObject LuoKonepistooli() 
    186196    { 
     
    189199        AddCollisionHandler(pelaaja, konepistooli, delegate {  
    190200            konepistooli.Destroy(); 
    191             kivaari.Ammo.AddValue(50); 
     201            MessageDisplay.Add("Löysit konepistoolin! Pystyt ampumaan sarjatulta."); 
    192202            kivaari.TimeBetweenUse = TimeSpan.FromMilliseconds(100); 
    193203        }); 
     
    199209        avain = PhysicsObject.CreateStaticObject(40.0, 15.0); 
    200210        avain.Image = LoadImage("avain"); 
     211        AddCollisionHandler(pelaaja, avain, delegate { Game.PlaySound("kling1"); }); 
    201212        return avain; 
    202213    } 
     
    204215    PhysicsObject LuoPortti() 
    205216    { 
    206         PhysicsObject portti = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 50.0); 
     217        portti = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 50.0); 
    207218        portti.Image = LoadImage("portti"); 
    208         AddCollisionHandler(pelaaja, avain, delegate { portti.Destroy(); avain.Destroy(); MessageDisplay.Add("Löysit avaimen, jolla pääset portista!"); }); 
    209219        return portti; 
    210220    } 
     
    231241        zombi.Tag = "zombi"; 
    232242        FollowerBrain zombinaivot = new FollowerBrain(pelaaja); 
    233         zombinaivot.DistanceFar = 600; 
     243        zombinaivot.DistanceFar = 300; 
    234244        zombinaivot.DistanceToTarget.Changed += delegate { zombi.Angle = (zombi.Position - zombinaivot.CurrentTarget.Position).Angle - Angle.RightAngle; }; 
    235         zombinaivot.Speed = 50; 
     245        zombinaivot.Speed = 140; 
    236246        zombi.Brain = zombinaivot; 
    237247        Animation zombianimation = new Animation(LoadImage("zombi_1"), LoadImage("zombi_2")); 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.