Changeset 3222 for 2012/26/JoelH


Ignore:
Timestamp:
2012-06-26 15:01:49 (7 years ago)
Author:
jokrhiet
Message:
 
Location:
2012/26/JoelH/Last Cry
Files:
40 added
2 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/26/JoelH/Last Cry/Last Cry/Last Cry/Last_Cry.cs

    r3211 r3222  
    77using Jypeli.Widgets; 
    88 
     9// lisättiin viholliseen törmäys -kuuntelijaa jne. 
     10 
    911public class Last_Cry : PhysicsGame 
    1012{ 
    1113    Image pelaajankuva = LoadImage("smile"); 
    1214    Image tausta = LoadImage("death"); 
     15    Image vihollkuva = LoadImage("sword"); 
    1316    PhysicsObject pelaaja; 
     17    PhysicsObject vihollinen; 
    1418    public override void Begin() 
    1519    { 
     20        AddCollisionHandler(pelaaja, vihollinen, Tormaus); 
    1621        Level.Background.Image = tausta; 
    1722        Level.Background.ScaleToLevelFull(); 
     
    1924        Level.CreateBorders(); 
    2025        LuoOhjaimet(); 
    21  
    2226        pelaaja = new PhysicsObject(200, 200); 
    2327        Add(pelaaja); 
    2428        pelaaja.Shape = Shape.Circle; 
    2529        pelaaja.Image = pelaajankuva; 
     30        pelaaja.CanRotate = false; 
     31        LuoViholliset(); 
    2632    } 
    2733 
     
    2935    { 
    3036        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    31         Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, PelaajaLiikkuu, null, new Vector(0, 1000)); 
     37        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, PelaajaLiikkuu, null, new Vector(0, 1000)); 
    3238        Mouse.Listen(MouseButton.Right, ButtonState.Down, PelaajaLiikkuu, null, new Vector(0, -1000)); 
    3339    } 
     
    3844    } 
    3945 
     46    void LuoViholliset() 
     47    { 
     48        Timer ajastin = new Timer(); 
     49        ajastin.Interval = 2; 
     50        ajastin.Timeout += lisaaVihollinen; 
     51        ajastin.Start(5); 
     52    } 
     53 
     54    void lisaaVihollinen() 
     55    { 
     56        vihollinen = new PhysicsObject(102, 100); 
     57        vihollinen.Image = vihollkuva; 
     58        Add(vihollinen); 
     59    } 
     60 
     61    void Tormaus(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject vihollinen) 
     62    { 
     63        Begin(); 
     64    } 
     65 
    4066    protected override void Update(Time time) 
    4167    { 
  • 2012/26/JoelH/Last Cry/Last Cry/Last CryContent/Last CryContent.contentproj

    r3211 r3222  
    5858    </Compile> 
    5959  </ItemGroup> 
     60  <ItemGroup> 
     61    <Compile Include="sword.png"> 
     62      <Name>sword</Name> 
     63      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     64      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     65    </Compile> 
     66  </ItemGroup> 
    6067  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    6168  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.