Changeset 3200
- Timestamp:
- 2012-06-26 10:56:53 (11 years ago)
- Location:
- 2012/26/KasperiK/Pong
- Files:
-
- 10 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2012/26/KasperiK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs
r3176 r3200 9 9 public class Pong : PhysicsGame 10 10 { 11 Vector nopeusYlos = new Vector(0.0, 200.0);12 Vector nopeusAlas = new Vector(0.0, - 200.0);11 Vector nopeusYlos = new Vector(0.0, 300.0); 12 Vector nopeusAlas = new Vector(0.0, -300.0); 13 13 14 14 PhysicsObject pallo; … … 19 19 IntMeter Pelaajan1Pisteet; 20 20 IntMeter Pelaajan2Pisteet; 21 22 PhysicsObject vasenReuna; 23 PhysicsObject oikeaReuna; 21 24 22 25 public override void Begin() … … 32 35 pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 33 36 pallo.Shape = Shape.Circle; 34 Add(pallo);35 37 pallo.X = -200.0; 36 38 pallo.Y = 0.0; 37 39 pallo.Restitution = 1.0; 38 40 pallo.CanRotate = true; 41 pallo.KineticFriction = 0.0; 42 pallo.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 43 Add(pallo); 39 44 AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays); 40 45 … … 42 47 maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0); 43 48 44 Level.CreateBorders(1.0, false); 49 vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); 50 vasenReuna.Restitution = 1.0; 51 vasenReuna.IsVisible = false; 52 vasenReuna.KineticFriction = 0.0; 53 54 oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); 55 oikeaReuna.Restitution = 1.0; 56 oikeaReuna.IsVisible = false; 57 oikeaReuna.KineticFriction = 0.0; 58 59 PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder(); 60 ylaReuna.Restitution = 1.0; 61 ylaReuna.IsVisible = false; 62 ylaReuna.KineticFriction = 0.0; 63 64 PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); 65 alaReuna.Restitution = 1.0; 66 alaReuna.IsVisible = false; 67 alaReuna.KineticFriction = 0.0; 68 45 69 Level.BackgroundColor = Color.Black; 46 70 Camera.ZoomToLevel(); … … 60 84 maila.Y = y; 61 85 maila.Restitution = 1.0; 86 maila.KineticFriction = 0.0; 62 87 Add(maila); 63 88 return maila; … … 75 100 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas); 76 101 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero); 102 103 77 104 78 105 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); … … 122 149 123 150 void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) 124 { 125 151 { 152 if (kohde == oikeaReuna) 153 { 154 Pelaajan1Pisteet.Value += 1; 155 } 156 else if (kohde == vasenReuna) 157 { 158 Pelaajan2Pisteet.Value += 1; 159 } 126 160 } 127 161 -
2012/26/KasperiK/Pong/Pong/Pong/bin/x86/Debug/Jypeli.xml
r3176 r3200 204 204 </summary> 205 205 </member> 206 <member name="M:Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.OnArrived(Jypeli.Vector)"> 207 <summary> 208 Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) 209 </summary> 210 <param name="location"></param> 206 <member name="M:Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.MoveTo(Jypeli.Vector,System.Double,System.Action)"> 207 <summary> 208 YrittÀÀ siirtyÀ annettuun paikkaan annetulla nopeudella. 209 Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on pÀÀsty. 210 </summary> 211 <param name="location">Paikka johon siirrytÀÀn</param> 212 <param name="speed"> 213 Nopeus (paikkayksikköÀ sekunnissa) jolla liikutaan. 214 Nopeus on maksiminopeus. Jos vÀlissÀ on hitaampaa maastoa tai 215 esteitÀ, liikkumisnopeus voi olla alle sen. 216 </param> 217 <param name="doWhenArrived"> 218 Aliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on pÀÀsty. 219 Voi olla null, jos ei haluta mitÀÀn aliohjelmaa. 220 </param> 221 </member> 222 <member name="M:Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.MoveTo(Jypeli.Vector,System.Double)"> 223 <summary> 224 YrittÀÀ siirtyÀ annettuun paikkaan annetulla nopeudella. 225 </summary> 226 <param name="location">Paikka johon siirrytÀÀn</param> 227 <param name="speed"> 228 Nopeus (paikkayksikköÀ sekunnissa) jolla liikutaan. 229 Nopeus on maksiminopeus. Jos vÀlissÀ on hitaampaa maastoa tai 230 esteitÀ, liikkumisnopeus voi olla alle sen. 231 </param> 211 232 </member> 212 233 <member name="M:Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Update(Jypeli.Time)"> … … 297 318 </summary> 298 319 </member> 299 <member name="E:Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Arrived">300 <summary>301 Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)302 </summary>303 </member>304 320 <member name="P:Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Size"> 305 321 <summary> … … 516 532 <param name="movement">Vektori, joka mÀÀrittÀÀ kuinka paljon siirretÀÀn.</param> 517 533 </member> 518 <member name="M:Jypeli.GameObject.MoveTo(Jypeli.Vector,System.Double )">534 <member name="M:Jypeli.GameObject.MoveTo(Jypeli.Vector,System.Double,System.Action)"> 519 535 <summary> 520 536 YrittÀÀ siirtyÀ annettuun paikkaan annetulla nopeudella. 521 Laukaisee tapahtuman Arrived, kun paikkaan on pÀÀsty.537 Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on pÀÀsty. 522 538 </summary> 523 539 <param name="location">Paikka johon siirrytÀÀn</param> … … 527 543 esteitÀ, liikkumisnopeus voi olla alle sen. 528 544 </param> 545 <param name="doWhenArrived"> 546 Aliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on pÀÀsty. 547 Voi olla null, jos ei haluta mitÀÀn aliohjelmaa. 548 </param> 549 </member> 550 <member name="M:Jypeli.GameObject.StopMoveTo"> 551 <summary> 552 PysÀyttÀÀ MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. 553 </summary> 529 554 </member> 530 555 <member name="M:Jypeli.GameObject.Destroy"> … … 672 697 </summary> 673 698 </member> 699 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.CreatePhysicsShape(Jypeli.Shape,Jypeli.Vector,Jypeli.CollisionShapeParameters)"> 700 <summary> 701 Creates a shape to be used in the Physics Body. A physics shape is scaled to the 702 size of the object. In addition, it has more vertices and some additional info 703 that is used in collision detection. 704 </summary> 705 </member> 706 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Push(Jypeli.Vector)"> 707 <summary> 708 TyöntÀÀ oliota. 709 </summary> 710 <param name="force">Voima, jolla oliota työnnetÀÀn.</param> 711 </member> 712 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Push(Jypeli.Vector,System.TimeSpan)"> 713 <summary> 714 TyöntÀÀ oliota tietyn ajan tietyllÀ voimalla. 715 </summary> 716 <param name="force">Voima, jolla oliota työnnetÀÀn sekunnissa.</param> 717 <param name="time">Aika, kuinka kauan voimaa pidetÀÀn yllÀ.</param> 718 </member> 719 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Hit(Jypeli.Vector)"> 720 <summary> 721 Kohdistaa kappaleeseen impulssin. TÀllÀ kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. 722 </summary> 723 </member> 724 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.ApplyTorque(System.Double)"> 725 <summary> 726 Kohdistaa kappaleeseen vÀÀntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistÀ. 727 </summary> 728 <param name="torque">VÀÀntövoima.</param> 729 </member> 730 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Stop"> 731 <summary> 732 PysÀyttÀÀ olion. 733 </summary> 734 </member> 735 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal"> 736 <summary> 737 PysÀyttÀÀ olion liikkeen vaakasuunnassa. 738 </summary> 739 </member> 740 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.StopVertical"> 741 <summary> 742 PysÀyttÀÀ olion liikkeen pystysuunnassa. 743 </summary> 744 </member> 745 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Move(Jypeli.Vector)"> 746 <summary> 747 SiirtÀÀ oliota. 748 </summary> 749 <param name="movement">Vektori, joka mÀÀrittÀÀ kuinka paljon siirretÀÀn.</param> 750 </member> 674 751 <member name="F:Jypeli.PhysicsObject.ActiveForces"> 675 752 <summary> 676 753 Olioon vaikuttavat voimat 754 </summary> 755 </member> 756 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(System.Double,System.Double)"> 757 <summary> 758 Luo uuden fysiikkaolion. 759 </summary> 760 <param name="width">Leveys.</param> 761 <param name="height">Korkeus.</param> 762 </member> 763 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(System.Double,System.Double,Jypeli.Shape)"> 764 <summary> 765 Luo uuden fysiikkaolion. 766 </summary> 767 <param name="width">Leveys.</param> 768 <param name="height">Korkeus.</param> 769 <param name="shape">Muoto.</param> 770 </member> 771 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(Jypeli.Image)"> 772 <summary> 773 Luo uuden fysiikkaolion. 774 Kappaleen koko ja ulkonÀkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. 775 </summary> 776 <param name="image">Kuva</param> 777 </member> 778 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(Jypeli.RaySegment)"> 779 <summary> 780 Luo fysiikkaolion, jonka muotona on sÀde. 781 </summary> 782 <param name="raySegment">SÀde.</param> 783 </member> 784 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(System.Double,System.Double,Jypeli.Shape,Physics2DDotNet.Shapes.IShape)"> 785 <summary> 786 Initializes the object with the given physics shape. The size of 787 the physicsShape must be the one given. 788 </summary> 789 </member> 790 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Destroy"> 791 <summary> 792 Tuhoaa olion. 677 793 </summary> 678 794 </member> … … 703 819 <returns>Fysiikkaolio</returns> 704 820 </member> 705 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(System.Double,System.Double)">706 <summary>707 Luo uuden fysiikkaolion.708 </summary>709 <param name="width">Leveys.</param>710 <param name="height">Korkeus.</param>711 </member>712 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(System.Double,System.Double,Jypeli.Shape)">713 <summary>714 Luo uuden fysiikkaolion.715 </summary>716 <param name="width">Leveys.</param>717 <param name="height">Korkeus.</param>718 <param name="shape">Muoto.</param>719 </member>720 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(Jypeli.Image)">721 <summary>722 Luo uuden fysiikkaolion.723 Kappaleen koko ja ulkonÀkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.724 </summary>725 <param name="image">Kuva</param>726 </member>727 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(Jypeli.RaySegment)">728 <summary>729 Luo fysiikkaolion, jonka muotona on sÀde.730 </summary>731 <param name="raySegment">SÀde.</param>732 </member>733 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.#ctor(System.Double,System.Double,Jypeli.Shape,Physics2DDotNet.Shapes.IShape)">734 <summary>735 Initializes the object with the given physics shape. The size of736 the physicsShape must be the one given.737 </summary>738 </member>739 821 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.MakeStatic"> 740 822 <summary> … … 743 825 </summary> 744 826 </member> 745 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject. UpdateBody(System.Double)">827 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.SetMassAndInertia(System.Double)"> 746 828 <summary> 747 829 This updates the mass and momentOfInertia based on the new mass. 748 830 </summary> 749 831 </member> 750 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.CreatePhysicsShape(Jypeli.Shape,Jypeli.Vector,Jypeli.CollisionShapeParameters)"> 751 <summary> 752 Creates a shape to be used in the Physics Body. A physics shape is scaled to the 753 size of the object. In addition, it has more vertices and some additional info 754 that is used in collision detection. 755 </summary> 756 </member> 757 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Push(Jypeli.Vector)"> 758 <summary> 759 TyöntÀÀ oliota. 760 </summary> 761 <param name="force">Voima, jolla oliota työnnetÀÀn.</param> 762 </member> 763 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Push(Jypeli.Vector,System.TimeSpan)"> 764 <summary> 765 TyöntÀÀ oliota tietyn ajan tietyllÀ voimalla. 766 </summary> 767 <param name="force">Voima, jolla oliota työnnetÀÀn sekunnissa.</param> 768 <param name="time">Aika, kuinka kauan voimaa pidetÀÀn yllÀ.</param> 769 </member> 770 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Hit(Jypeli.Vector)"> 771 <summary> 772 Kohdistaa kappaleeseen impulssin. TÀllÀ kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. 773 </summary> 774 </member> 775 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.ApplyTorque(System.Double)"> 776 <summary> 777 Kohdistaa kappaleeseen vÀÀntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistÀ. 778 </summary> 779 <param name="torque">VÀÀntövoima.</param> 780 </member> 781 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Stop"> 782 <summary> 783 PysÀyttÀÀ olion. 784 </summary> 785 </member> 786 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.StopMoveTo"> 787 <summary> 788 PysÀyttÀÀ MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. 789 </summary> 790 </member> 791 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal"> 792 <summary> 793 PysÀyttÀÀ olion liikkeen vaakasuunnassa. 794 </summary> 795 </member> 796 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.StopVertical"> 797 <summary> 798 PysÀyttÀÀ olion liikkeen pystysuunnassa. 799 </summary> 800 </member> 801 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Move(Jypeli.Vector)"> 802 <summary> 803 SiirtÀÀ oliota. 804 </summary> 805 <param name="movement">Vektori, joka mÀÀrittÀÀ kuinka paljon siirretÀÀn.</param> 806 </member> 807 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Body"> 808 <summary> 809 Fysiikkamoottorin kÀyttÀmÀ tietorakenne. 810 </summary> 811 </member> 812 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.ParentStructure"> 813 <summary> 814 Rakenneolio, johon tÀmÀ olio kuuluu. 832 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.StaticFriction"> 833 <summary> 834 Lepokitka. Liikkeen alkamista vastustava voima, joka ilmenee kun olio yrittÀÀ lÀhteÀ liikkeelle 835 toisen olion pinnalta (esim. laatikkoa yritetÀÀn työntÀÀ eteenpÀin). 836 </summary> 837 </member> 838 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.KineticFriction"> 839 <summary> 840 Liikekitka. LiikettÀ vastustava voima joka ilmenee kun kaksi oliota liikkuu toisiaan vasten 841 (esim. laatikko liukuu maata pitkin). Arvot vÀlillÀ 0.0 (ei kitkaa) ja 1.0 (tÀysi kitka). 842 </summary> 843 </member> 844 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Restitution"> 845 <summary> 846 Olion kimmoisuus. Arvo vÀlillÀ 0.0-1.0. 847 Arvolla 1.0 olio sÀilyttÀÀ kaiken vauhtinsa törmÀyksessÀ. MitÀ pienempi arvo, 848 sitÀ enemmÀn olion vauhti hidastuu törmÀyksessÀ. 815 849 </summary> 816 850 </member> … … 827 861 </summary> 828 862 </member> 863 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse"> 864 <summary> 865 JÀttÀÀkö olio törmÀyksen huomioimatta. Jos tosi, törmÀyksestÀ 866 tulee tapahtuma, mutta itse törmÀystÀ ei tapahdu. 867 </summary> 868 </member> 869 <member name="E:Jypeli.PhysicsObject.Collided"> 870 <summary> 871 Tapahtuu kun olio törmÀÀ toiseen. 872 </summary> 873 </member> 874 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Body"> 875 <summary> 876 Fysiikkamoottorin kÀyttÀmÀ tietorakenne. 877 </summary> 878 </member> 829 879 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Position"> 830 880 <summary> … … 840 890 <summary> 841 891 Kulma, jossa olio on. Oliota voi pyörittÀÀ kulmaa vaihtamalla. 892 </summary> 893 </member> 894 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Shape"> 895 <summary> 896 Olion muoto. 897 </summary> 898 </member> 899 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Velocity"> 900 <summary> 901 Olion nopeus. 902 </summary> 903 </member> 904 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.AngularVelocity"> 905 <summary> 906 Olion kulmanopeus. 907 </summary> 908 </member> 909 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.MaxVelocity"> 910 <summary> 911 Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. 912 </summary> 913 </member> 914 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.MaxAngularVelocity"> 915 <summary> 916 Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. 917 </summary> 918 </member> 919 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Acceleration"> 920 <summary> 921 Olion kiihtyvyys. 922 </summary> 923 </member> 924 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.AngularAcceleration"> 925 <summary> 926 Olion kulmakiihtyvyys. 927 </summary> 928 </member> 929 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.ParentStructure"> 930 <summary> 931 Rakenneolio, johon tÀmÀ olio kuuluu. 932 </summary> 933 </member> 934 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.IgnoresExplosions"> 935 <summary> 936 JÀttÀÀkö olio rÀjÀhdyksen paineaallon huomiotta. 937 </summary> 938 </member> 939 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity"> 940 <summary> 941 JÀttÀÀkö olio painovoiman huomioimatta. 942 </summary> 943 </member> 944 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.IgnoresPhysicsLogics"> 945 <summary> 946 JÀttÀÀkö olio kaikki fysiikkalogiikat (ks. <c>AddPhysicsLogic</c>) 947 huomiotta. Vaikuttaa esim. painovoimaan, mutta ei törmÀyksiin. 842 948 </summary> 843 949 </member> … … 859 965 Olion hitausmomentti. MitÀ suurempi hitausmomentti, sitÀ enemmÀn vÀÀntöÀ tarvitaan 860 966 olion pyörittÀmiseksi. 861 </summary>862 </member>863 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.StaticFriction">864 <summary>865 Lepokitka. Liikkeen alkamista vastustava voima, joka ilmenee kun olio yrittÀÀ lÀhteÀ liikkeelle866 toisen olion pinnalta (esim. laatikkoa yritetÀÀn työntÀÀ eteenpÀin).867 </summary>868 </member>869 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.KineticFriction">870 <summary>871 Liikekitka. LiikettÀ vastustava voima joka ilmenee kun kaksi oliota liikkuu toisiaan vasten872 (esim. laatikko liukuu maata pitkin). Arvot vÀlillÀ 0.0 (ei kitkaa) ja 1.0 (tÀysi kitka).873 </summary>874 </member>875 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Restitution">876 <summary>877 Olion kimmoisuus. Arvo vÀlillÀ 0.0-1.0.878 Arvolla 1.0 olio sÀilyttÀÀ kaiken vauhtinsa törmÀyksessÀ. MitÀ pienempi arvo,879 sitÀ enemmÀn olion vauhti hidastuu törmÀyksessÀ.880 </summary>881 </member>882 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Velocity">883 <summary>884 Olion nopeus.885 </summary>886 </member>887 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.AngularVelocity">888 <summary>889 Olion kulmanopeus.890 </summary>891 </member>892 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.MaxVelocity">893 <summary>894 Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa.895 </summary>896 </member>897 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.MaxAngularVelocity">898 <summary>899 Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa.900 </summary>901 </member>902 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Acceleration">903 <summary>904 Olion kiihtyvyys.905 </summary>906 </member>907 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.AngularAcceleration">908 <summary>909 Olion kulmakiihtyvyys.910 </summary>911 </member>912 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.Shape">913 <summary>914 Olion muoto.915 967 </summary> 916 968 </member> … … 933 985 </summary> 934 986 </member> 935 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.IgnoresExplosions">936 <summary>937 JÀttÀÀkö olio rÀjÀhdyksen paineaallon huomiotta.938 </summary>939 </member>940 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse">941 <summary>942 JÀttÀÀkö olio törmÀyksen huomioimatta. Jos tosi, törmÀyksestÀ943 tulee tapahtuma, mutta itse törmÀystÀ ei tapahdu.944 </summary>945 </member>946 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity">947 <summary>948 JÀttÀÀkö olio painovoiman huomioimatta.949 </summary>950 </member>951 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.IgnoresPhysicsLogics">952 <summary>953 JÀttÀÀkö olio kaikki fysiikkalogiikat (ks. <c>AddPhysicsLogic</c>)954 huomiotta. Vaikuttaa esim. painovoimaan, mutta ei törmÀyksiin.955 </summary>956 </member>957 <member name="E:Jypeli.PhysicsObject.Collided">958 <summary>959 Tapahtuu kun olio törmÀÀ toiseen.960 </summary>961 </member>962 987 <member name="M:PlatformCharacter2.#ctor(System.Double,System.Double)"> 963 988 <summary> … … 1107 1132 </summary> 1108 1133 </member> 1109 <member name="T:Jypeli. Assets.PlatformWandererBrain">1134 <member name="T:Jypeli.PlatformWandererBrain"> 1110 1135 <summary> 1111 1136 Aivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa … … 1170 1195 </summary> 1171 1196 </member> 1172 <member name="P:Jypeli. Assets.PlatformWandererBrain.Speed">1197 <member name="P:Jypeli.PlatformWandererBrain.Speed"> 1173 1198 <summary> 1174 1199 Nopeus. 1175 1200 </summary> 1176 1201 </member> 1177 <member name="T:Jypeli.Assets.TagFollowerBrain"> 1178 <summary> 1179 Laittaa omistajansa seuraamaan oliota, jolla on tietty Tag-arvo. 1180 Jos olioita on useita, lÀhdetÀÀn seuraamaan lÀhintÀ. 1181 </summary> 1182 </member> 1183 <member name="P:Jypeli.Assets.AbstractMoverBrain.Speed"> 1202 <member name="T:Jypeli.AbstractMoverBrain"> 1203 <summary> 1204 Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot. 1205 </summary> 1206 </member> 1207 <member name="P:Jypeli.AbstractMoverBrain.Speed"> 1184 1208 <summary> 1185 1209 Nopeus, jolla liikutaan. … … 1187 1211 <value>Nopeus.</value> 1188 1212 </member> 1189 <member name="M:Jypeli.Assets.TagFollowerBrain.#ctor(System.String,System.Double)"> 1190 <summary> 1191 Alustaa uudet aivot. 1192 </summary> 1193 <param name="tag">Tag-arvo</param> 1194 <param name="speed">Nopeus</param> 1195 </member> 1196 <member name="P:Jypeli.Assets.TagFollowerBrain.TagToFollow"> 1197 <summary> 1198 Tag-arvo, jota seurata. 1199 </summary> 1200 </member> 1201 <member name="P:Jypeli.Assets.TagFollowerBrain.CurrentTarget"> 1202 <summary> 1203 TÀmÀnhetkinen seurattava. 1204 </summary> 1205 </member> 1206 <member name="P:Jypeli.Assets.TagFollowerBrain.TargetFollowDistance"> 1207 <summary> 1208 EtÀisyys kohteeseen. Jos tÀmÀ tai alle, niin jolloin aletaan seuraamaan kohdetta. 1209 </summary> 1210 </member> 1211 <member name="P:Jypeli.Assets.TagFollowerBrain.TargetCloseDistance"> 1213 <member name="T:Jypeli.FollowerBrain"> 1214 <summary> 1215 Aivot, joiden tehtÀvÀnÀ on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. 1216 </summary> 1217 </member> 1218 <member name="M:Jypeli.FollowerBrain.CreateDistanceComparer(System.Double)"> 1219 <summary> 1220 Luo FollowComparer-vertailijan, jolla aivot seuraavat aina lÀhintÀ oliota. 1221 </summary> 1222 <param name="changeTargetDistance"> 1223 Ero kahden olion etÀisyyden vÀlillÀ ennen kuin vaihdetaan seurattavaa kohdetta. 1224 MitÀ pienempi arvo, sitÀ helpommin kohdetta vaihdetaan. 1225 </param> 1226 <returns></returns> 1227 </member> 1228 <member name="M:Jypeli.FollowerBrain.#ctor"> 1229 <summary> 1230 Luo aivot. 1231 </summary> 1232 </member> 1233 <member name="M:Jypeli.FollowerBrain.#ctor(System.Object[])"> 1234 <summary> 1235 Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan yhtÀ tai useampaa kohdetta. 1236 </summary> 1237 <param name="targets">Seurattavat oliot. Voit antaa olioiden lisÀksi myös tageja.</param> 1238 </member> 1239 <member name="M:Jypeli.FollowerBrain.Update(Jypeli.Time)"> 1240 <summary> 1241 Kutsutaan, kun tilaa pÀivitetÀÀn. 1242 Suurin osa pÀÀtöksenteosta tapahtuu tÀÀllÀ. 1243 </summary> 1244 </member> 1245 <member name="P:Jypeli.FollowerBrain.TagsToFollow"> 1246 <summary> 1247 Tagit, joita seurataan. 1248 </summary> 1249 </member> 1250 <member name="P:Jypeli.FollowerBrain.ObjectsToFollow"> 1251 <summary> 1252 Oliot, joita seurataan. 1253 </summary> 1254 </member> 1255 <member name="P:Jypeli.FollowerBrain.FollowComparer"> 1256 <summary> 1257 Metodi, joka vertailee kahta oliota keskenÀÀn. 1258 Kumpi olio tulee ensimmÀiseksi, sitÀ seurataan. 1259 </summary> 1260 </member> 1261 <member name="P:Jypeli.FollowerBrain.CurrentTarget"> 1262 <summary> 1263 Olio, jota parhaillaan seurataan. 1264 </summary> 1265 </member> 1266 <member name="P:Jypeli.FollowerBrain.DistanceToTarget"> 1267 <summary> 1268 EtÀisyys lÀhimpÀÀn kohteeseen. 1269 </summary> 1270 </member> 1271 <member name="P:Jypeli.FollowerBrain.DistanceClose"> 1212 1272 <summary> 1213 1273 EtÀisyys, jolloin ollaan lÀhellÀ kohdetta. 1214 1274 </summary> 1215 <value>EtÀisyys.</value> 1216 </member> 1217 <member name="P:Jypeli.Assets.TagFollowerBrain.WanderIfNotClose"> 1218 <summary> 1219 Haahuillaanko ympÀriinsÀ jos ei ole tarpeeksi lÀhellÀ olevaa kohdetta. 1220 </summary> 1221 </member> 1222 <member name="P:Jypeli.Assets.TagFollowerBrain.WanderChangeMovementSeconds"> 1223 <summary> 1224 Aika sekunteina, jonka kuluttua muutetaan liikesuuntaa harhaillessa 1275 </member> 1276 <member name="P:Jypeli.FollowerBrain.DistanceFar"> 1277 <summary> 1278 EtÀisyys, jolloin ollaan kaukana kohteesta ja lopetetaan sen seuraaminen. 1279 </summary> 1280 </member> 1281 <member name="P:Jypeli.FollowerBrain.FarBrain"> 1282 <summary> 1283 Aivot, joita kÀytetÀÀn nÀiden sijasta kun ollaan kaukana kaikista kohteista, 1284 esim. RandomMoverBrain 1285 </summary> 1286 </member> 1287 <member name="E:Jypeli.FollowerBrain.TargetClose"> 1288 <summary> 1289 Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lÀhellÀ seurattavaa. 1290 </summary> 1291 </member> 1292 <member name="P:Jypeli.FollowerBrain.StopWhenTargetClose"> 1293 <summary> 1294 PysÀhdytÀÀnkö, kun ollaan lÀhellÀ kohdetta. 1295 </summary> 1296 <value> 1297 <c>true</c> jos pysÀhdytÀÀn; jos ei, niin <c>false</c>. 1298 </value> 1299 </member> 1300 <member name="T:Jypeli.RandomMoverBrain"> 1301 <summary> 1302 Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmÀyksissÀ ja tietyn ajan jÀlkeen. 1303 </summary> 1304 </member> 1305 <member name="M:Jypeli.RandomMoverBrain.#ctor"> 1306 <summary> 1307 Luo uudet satunnaisliikkujan aivot. 1308 </summary> 1309 </member> 1310 <member name="M:Jypeli.RandomMoverBrain.#ctor(System.Double)"> 1311 <summary> 1312 Luo uudet satunnaisliikkujan aivot ja asettaa niille nopeuden. 1313 </summary> 1314 </member> 1315 <member name="M:Jypeli.RandomMoverBrain.OnCollision(Jypeli.IGameObject)"> 1316 <summary> 1317 Kutsutaan, kun tapahtuu törmÀys. 1318 </summary> 1319 <param name="target">Olio, johon törmÀtÀÀn.</param> 1320 </member> 1321 <member name="P:Jypeli.RandomMoverBrain.ChangeMovementSeconds"> 1322 <summary> 1323 Aika sekunteina, jonka kuluttua muutetaan liikesuuntaa 1324 </summary> 1325 </member> 1326 <member name="P:Jypeli.RandomMoverBrain.WanderPosition"> 1327 <summary> 1328 Paikka, jonka ympÀrillÀ harhaillaan, jos WanderRadius on asetettu. 1329 </summary> 1330 </member> 1331 <member name="P:Jypeli.RandomMoverBrain.WanderRadius"> 1332 <summary> 1333 SÀde, jonka sisÀlle harhailu rajoittuu. 1225 1334 </summary> 1226 1335 </member> … … 1490 1599 </summary> 1491 1600 </member> 1492 <member name="T:Jypeli.VerticalLayout"> 1493 <summary> 1494 Asettelee widgetit pÀÀllekÀin, jÀrjestyksessÀ ylhÀÀltÀ alas. 1495 </summary> 1496 </member> 1497 <member name="M:Jypeli.VerticalLayout.#ctor"> 1498 <summary> 1499 Luo uuden asettelijan. 1500 </summary> 1501 </member> 1502 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.Spacing"> 1503 <summary> 1504 Olioiden vÀliin jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1505 </summary> 1506 </member> 1507 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.TopPadding"> 1508 <summary> 1509 YlÀreunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1510 </summary> 1511 </member> 1512 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.BottomPadding"> 1513 <summary> 1514 Alareunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1515 </summary> 1516 </member> 1517 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.LeftPadding"> 1518 <summary> 1519 Vasempaan reunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1520 </summary> 1521 </member> 1522 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.RightPadding"> 1523 <summary> 1524 Oikeaan reunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1525 </summary> 1526 </member> 1527 <member name="T:Jypeli.Widget"> 1528 <summary> 1529 KÀyttöliittymÀn komponentti. 1530 </summary> 1531 </member> 1532 <member name="M:Jypeli.Widget.#ctor(Jypeli.Animation)"> 1533 <summary> 1534 Alustaa widgetin. 1535 </summary> 1536 <param name="animation"></param> 1537 </member> 1538 <member name="M:Jypeli.Widget.#ctor(Jypeli.ILayout)"> 1539 <summary> 1540 Alustaa widgetin. 1541 </summary> 1542 <param name="layout"></param> 1543 </member> 1544 <member name="M:Jypeli.Widget.#ctor(System.Double,System.Double,Jypeli.Shape)"> 1545 <summary> 1546 Alustaa widgetin. 1547 </summary> 1548 <param name="width"></param> 1549 <param name="height"></param> 1550 <param name="shape"></param> 1551 </member> 1552 <member name="M:Jypeli.Widget.#ctor(System.Double,System.Double)"> 1553 <summary> 1554 Alustaa widgetin. 1555 </summary> 1556 <param name="width"></param> 1557 <param name="height"></param> 1558 </member> 1559 <member name="P:Jypeli.Widget.BorderColor"> 1560 <summary> 1561 Reunojen vÀri. 1562 </summary> 1563 </member> 1564 <member name="P:Jypeli.Widget.IsModal"> 1565 <summary> 1566 Jos <c>true</c>, pelin sekÀ ikkunan alla olevien widgettien 1567 ohjaimet eivÀt ole kÀytössÀ kun ikkuna on nÀkyvissÀ. 1568 </summary> 1569 </member> 1570 <member name="T:Jypeli.RowLayout"> 1571 <summary> 1572 Asettelee widgetit riveihin. <c>TargetWidth</c> mÀÀrittÀÀ 1573 kuinka leveÀ yhden rivin tulisi olla. Kun yksi rivi tulee 1574 tÀyteen, jatketaan seuraavalle riville. 1575 </summary> 1576 </member> 1577 <member name="P:Jypeli.RowLayout.HorizontalSpacing"> 1578 <summary> 1579 Olioiden vÀliin vaakasuunnassa jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1580 </summary> 1581 </member> 1582 <member name="P:Jypeli.RowLayout.TopPadding"> 1583 <summary> 1584 YlÀreunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1585 </summary> 1586 </member> 1587 <member name="P:Jypeli.RowLayout.BottomPadding"> 1588 <summary> 1589 Alareunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1590 </summary> 1591 </member> 1592 <member name="P:Jypeli.RowLayout.LeftPadding"> 1593 <summary> 1594 Vasempaan reunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1595 </summary> 1596 </member> 1597 <member name="P:Jypeli.RowLayout.RightPadding"> 1598 <summary> 1599 Oikeaan reunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1600 </summary> 1601 </member> 1602 <member name="P:Jypeli.RowLayout.TargetWidth"> 1603 <summary> 1604 Kuinka leveitÀ rivien tulisi korkeintaan olla. 1605 </summary> 1606 </member> 1607 <member name="T:Jypeli.Surface"> 1608 <summary> 1609 Tasainen tai epÀtasainen pinta. 1610 </summary> 1611 </member> 1612 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double[],System.Double)"> 1613 <summary> 1614 Helppo tapa lisÀtÀ kenttÀÀn epÀtasainen pinta. 1615 Pinta kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin 1616 vÀli on aina sama. 1617 </summary> 1618 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1619 <param name="heights">Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle.</param> 1620 <param name="scale">Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, 1621 jos halutaan muuttaa koko pinnan korkeutta muuttamatta jokaista pistettÀ yksitellen. 1622 Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0.</param> 1623 <remarks> 1624 Huomaa, ettÀ pinnassa ei voi olla kahta pistettÀ pÀÀllekkÀin. 1625 </remarks> 1626 </member> 1627 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double)"> 1628 <summary> 1629 Luo tasaisen pinnan. 1630 </summary> 1631 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1632 <param name="height">Pinnan korkeus</param> 1633 </member> 1634 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double[],System.Double,System.Double,System.Double)"> 1635 <summary> 1636 Helppo tapa lisÀtÀ kenttÀÀn epÀtasainen pinta. 1637 Pinta kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin 1638 vÀli on aina sama. 1639 </summary> 1640 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1641 <param name="heights">Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle.</param> 1642 <param name="scale">Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, 1643 jos halutaan muuttaa koko pinnan korkeutta muuttamatta jokaista pistettÀ yksitellen. 1644 Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0.</param> 1645 <param name="lmargin">Vasen marginaali</param> 1646 <param name="rmargin">Oikea marginaali</param> 1647 <remarks> 1648 Huomaa, ettÀ pinnassa ei voi olla kahta pistettÀ pÀÀllekkÀin. 1649 </remarks> 1650 </member> 1651 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1652 <summary> 1653 Luo satunnaisen pinnan. 1654 </summary> 1655 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1656 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1657 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1658 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1659 <returns></returns> 1660 </member> 1661 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Double,System.Double)"> 1662 <summary> 1663 Luo satunnaisen pinnan. 1664 </summary> 1665 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1666 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1667 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1668 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1669 <param name="lmargin">Vasen marginaali</param> 1670 <param name="rmargin">Oikea marginaali</param> 1671 <returns></returns> 1672 </member> 1673 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1674 <summary> 1675 Luo satunnaisen pinnan. 1676 </summary> 1677 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1678 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1679 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1680 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1681 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1682 <returns></returns> 1683 </member> 1684 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32,System.Double,System.Double)"> 1685 <summary> 1686 Luo satunnaisen pinnan. 1687 </summary> 1688 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1689 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1690 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1691 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1692 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1693 <param name="lmargin">Vasen marginaali</param> 1694 <param name="rmargin">Oikea marginaali</param> 1695 <returns></returns> 1696 </member> 1697 <member name="M:Jypeli.Surface.Create(Jypeli.Level,Jypeli.Direction)"> 1698 <summary> 1699 Luo kentÀlle tasaisen reunan. 1700 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1701 </summary> 1702 <param name="level">KenttÀ</param> 1703 <param name="direction">MikÀ reuna luodaan.</param> 1704 <returns>Reunaolio</returns> 1705 </member> 1706 <member name="M:Jypeli.Surface.Create(Jypeli.Level,Jypeli.Direction,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1707 <summary> 1708 Luo kentÀlle epÀtasaisen reunan. 1709 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1710 </summary> 1711 <param name="level">KenttÀ</param> 1712 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1713 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1714 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1715 <param name="direction">MikÀ reuna luodaan.</param> 1716 <returns>Reunaolio</returns> 1717 </member> 1718 <member name="M:Jypeli.Surface.Create(Jypeli.Level,Jypeli.Direction,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1719 <summary> 1720 Luo kentÀlle epÀtasaisen reunan. 1721 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1722 </summary> 1723 <param name="level">KenttÀ</param> 1724 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1725 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1726 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1727 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1728 <param name="direction">MikÀ reuna luodaan.</param> 1729 <returns>Reunaolio</returns> 1730 </member> 1731 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateLeft(Jypeli.Level)"> 1732 <summary> 1733 Luo kentÀlle tasaisen vasemman reunan. 1734 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1735 </summary> 1736 <param name="level">KenttÀ</param> 1737 <returns>Reunaolio</returns> 1738 </member> 1739 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateLeft(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1740 <summary> 1741 Luo kentÀlle epÀtasaisen vasemman reunan. 1742 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1743 </summary> 1744 <param name="level">KenttÀ</param> 1745 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1746 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1747 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1748 <returns>Reunaolio</returns> 1749 </member> 1750 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateLeft(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1751 <summary> 1752 Luo kentÀlle epÀtasaisen vasemman reunan. 1753 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1754 </summary> 1755 <param name="level">KenttÀ</param> 1756 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1757 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1758 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1759 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1760 <returns>Reunaolio</returns> 1761 </member> 1762 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateRight(Jypeli.Level)"> 1763 <summary> 1764 Luo kentÀlle tasaisen oikean reunan. 1765 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1766 </summary> 1767 <param name="level">KenttÀ</param> 1768 <returns>Reunaolio</returns> 1769 </member> 1770 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateRight(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1771 <summary> 1772 Luo kentÀlle epÀtasaisen oikean reunan. 1773 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1774 </summary> 1775 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1776 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1777 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1778 <param name="level">KenttÀ</param> 1779 <returns>Reunaolio</returns> 1780 </member> 1781 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateRight(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1782 <summary> 1783 Luo kentÀlle epÀtasaisen oikean reunan. 1784 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1785 </summary> 1786 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1787 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1788 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1789 <param name="level">KenttÀ</param> 1790 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1791 <returns>Reunaolio</returns> 1792 </member> 1793 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateTop(Jypeli.Level)"> 1794 <summary> 1795 Luo kentÀlle tasaisen ylÀreunan. 1796 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1797 </summary> 1798 <param name="level">KenttÀ</param> 1799 <returns>Reunaolio</returns> 1800 </member> 1801 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateTop(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1802 <summary> 1803 Luo kentÀlle epÀtasaisen ylÀreunan. 1804 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1805 </summary> 1806 <param name="level">KenttÀ</param> 1807 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1808 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1809 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1810 <returns>Reunaolio</returns> 1811 </member> 1812 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateTop(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1813 <summary> 1814 Luo kentÀlle epÀtasaisen ylÀreunan. 1815 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1816 </summary> 1817 <param name="level">KenttÀ</param> 1818 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1819 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1820 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1821 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1822 <returns>Reunaolio</returns> 1823 </member> 1824 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateBottom(Jypeli.Level)"> 1825 <summary> 1826 Luo kentÀlle tasaisen alareunan. 1827 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1828 </summary> 1829 <param name="level">KenttÀ</param> 1830 <returns>Reunaolio</returns> 1831 </member> 1832 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateBottom(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1833 <summary> 1834 Luo kentÀlle epÀtasaisen alareunan. 1835 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1836 </summary> 1837 <param name="level">KenttÀ</param> 1838 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1839 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1840 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1841 <returns>Reunaolio</returns> 1842 </member> 1843 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateBottom(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1844 <summary> 1845 Luo kentÀlle epÀtasaisen alareunan. 1846 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1847 </summary> 1848 <param name="level">KenttÀ</param> 1849 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1850 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1851 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1852 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1853 <returns>Reunaolio</returns> 1601 <member name="T:Jypeli.CollisionShapeParameters"> 1602 <summary> 1603 TörmÀyskuvion laatuun vaikuttavat parametrit. 1604 </summary> 1605 </member> 1606 <member name="T:Jypeli.CollisionShapeQuality"> 1607 <summary> 1608 Kappaleen kuvion laatu törmÀyksentunnistuksessa. 1609 </summary> 1610 </member> 1611 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Value"> 1612 <summary> 1613 Laatuarvo. 1614 </summary> 1615 </member> 1616 <member name="M:Jypeli.CollisionShapeQuality.FromValue(System.Double)"> 1617 <summary> 1618 Alustaa uuden laatuattribuutin. 1619 </summary> 1620 <param name="value">Lukuarvo vÀlillÀ <c>0.0</c> (huonoin) ja <c>1.0</c> (paras).</param> 1621 </member> 1622 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Worst"> 1623 <summary> 1624 Huonoin mahdollinen laatu, nopea mutta epÀtarkka. 1625 </summary> 1626 </member> 1627 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Tolerable"> 1628 <summary> 1629 VÀlttÀvÀ laatu. 1630 </summary> 1631 </member> 1632 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Good"> 1633 <summary> 1634 HyvÀ laatu. 1635 </summary> 1636 </member> 1637 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Best"> 1638 <summary> 1639 Paras mahdollinen laatu, tarkka mutta hidas. 1640 </summary> 1641 </member> 1642 <member name="M:Jypeli.Force.Destroy"> 1643 <summary> 1644 Lopettaa voiman vaikutuksen. 1645 </summary> 1646 </member> 1647 <member name="P:Jypeli.Force.Value"> 1648 <summary> 1649 Voiman suunta ja suuruus. 1650 </summary> 1651 </member> 1652 <member name="P:Jypeli.Force.CreationTime"> 1653 <summary> 1654 Voiman luomisaika. 1655 </summary> 1656 </member> 1657 <member name="P:Jypeli.Force.Lifetime"> 1658 <summary> 1659 Elinaika. Lasketaan siitÀ lÀhtien, kun voima luodaan. 1660 </summary> 1661 </member> 1662 <member name="P:Jypeli.Force.MaximumLifetime"> 1663 <summary> 1664 Suurin mahdollinen elinaika. 1665 Kun <c>Lifetime</c> on suurempi kuin tÀmÀ, voima lopettaa vaikuttamasta. 1666 </summary> 1854 1667 </member> 1855 1668 <member name="T:Jypeli.IPhysicsObjectInternal"> … … 1875 1688 </summary> 1876 1689 </member> 1877 <member name="T:Jypeli.CollisionShapeParameters"> 1878 <summary> 1879 TörmÀyskuvion laatuun vaikuttavat parametrit. 1880 </summary> 1881 </member> 1882 <member name="T:Jypeli.CollisionShapeQuality"> 1883 <summary> 1884 Kappaleen kuvion laatu törmÀyksentunnistuksessa. 1885 </summary> 1886 </member> 1887 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Value"> 1888 <summary> 1889 Laatuarvo. 1890 </summary> 1891 </member> 1892 <member name="M:Jypeli.CollisionShapeQuality.FromValue(System.Double)"> 1893 <summary> 1894 Alustaa uuden laatuattribuutin. 1895 </summary> 1896 <param name="value">Lukuarvo vÀlillÀ <c>0.0</c> (huonoin) ja <c>1.0</c> (paras).</param> 1897 </member> 1898 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Worst"> 1899 <summary> 1900 Huonoin mahdollinen laatu, nopea mutta epÀtarkka. 1901 </summary> 1902 </member> 1903 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Tolerable"> 1904 <summary> 1905 VÀlttÀvÀ laatu. 1906 </summary> 1907 </member> 1908 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Good"> 1909 <summary> 1910 HyvÀ laatu. 1911 </summary> 1912 </member> 1913 <member name="F:Jypeli.CollisionShapeQuality.Best"> 1914 <summary> 1915 Paras mahdollinen laatu, tarkka mutta hidas. 1916 </summary> 1917 </member> 1918 <member name="M:Jypeli.Force.Destroy"> 1919 <summary> 1920 Lopettaa voiman vaikutuksen. 1921 </summary> 1922 </member> 1923 <member name="P:Jypeli.Force.Value"> 1924 <summary> 1925 Voiman suunta ja suuruus. 1926 </summary> 1927 </member> 1928 <member name="P:Jypeli.Force.CreationTime"> 1929 <summary> 1930 Voiman luomisaika. 1931 </summary> 1932 </member> 1933 <member name="P:Jypeli.Force.Lifetime"> 1934 <summary> 1935 Elinaika. Lasketaan siitÀ lÀhtien, kun voima luodaan. 1936 </summary> 1937 </member> 1938 <member name="P:Jypeli.Force.MaximumLifetime"> 1939 <summary> 1940 Suurin mahdollinen elinaika. 1941 Kun <c>Lifetime</c> on suurempi kuin tÀmÀ, voima lopettaa vaikuttamasta. 1942 </summary> 1690 <member name="T:Jypeli.VerticalLayout"> 1691 <summary> 1692 Asettelee widgetit pÀÀllekÀin, jÀrjestyksessÀ ylhÀÀltÀ alas. 1693 </summary> 1694 </member> 1695 <member name="M:Jypeli.VerticalLayout.#ctor"> 1696 <summary> 1697 Luo uuden asettelijan. 1698 </summary> 1699 </member> 1700 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.Spacing"> 1701 <summary> 1702 Olioiden vÀliin jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1703 </summary> 1704 </member> 1705 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.TopPadding"> 1706 <summary> 1707 YlÀreunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1708 </summary> 1709 </member> 1710 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.BottomPadding"> 1711 <summary> 1712 Alareunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1713 </summary> 1714 </member> 1715 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.LeftPadding"> 1716 <summary> 1717 Vasempaan reunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1718 </summary> 1719 </member> 1720 <member name="P:Jypeli.VerticalLayout.RightPadding"> 1721 <summary> 1722 Oikeaan reunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1723 </summary> 1724 </member> 1725 <member name="T:Jypeli.Widget"> 1726 <summary> 1727 KÀyttöliittymÀn komponentti. 1728 </summary> 1729 </member> 1730 <member name="M:Jypeli.Widget.#ctor(Jypeli.Animation)"> 1731 <summary> 1732 Alustaa widgetin. 1733 </summary> 1734 <param name="animation"></param> 1735 </member> 1736 <member name="M:Jypeli.Widget.#ctor(Jypeli.ILayout)"> 1737 <summary> 1738 Alustaa widgetin. 1739 </summary> 1740 <param name="layout"></param> 1741 </member> 1742 <member name="M:Jypeli.Widget.#ctor(System.Double,System.Double,Jypeli.Shape)"> 1743 <summary> 1744 Alustaa widgetin. 1745 </summary> 1746 <param name="width"></param> 1747 <param name="height"></param> 1748 <param name="shape"></param> 1749 </member> 1750 <member name="M:Jypeli.Widget.#ctor(System.Double,System.Double)"> 1751 <summary> 1752 Alustaa widgetin. 1753 </summary> 1754 <param name="width"></param> 1755 <param name="height"></param> 1756 </member> 1757 <member name="P:Jypeli.Widget.BorderColor"> 1758 <summary> 1759 Reunojen vÀri. 1760 </summary> 1761 </member> 1762 <member name="P:Jypeli.Widget.IsModal"> 1763 <summary> 1764 Jos <c>true</c>, pelin sekÀ ikkunan alla olevien widgettien 1765 ohjaimet eivÀt ole kÀytössÀ kun ikkuna on nÀkyvissÀ. 1766 </summary> 1767 </member> 1768 <member name="T:Jypeli.RowLayout"> 1769 <summary> 1770 Asettelee widgetit riveihin. <c>TargetWidth</c> mÀÀrittÀÀ 1771 kuinka leveÀ yhden rivin tulisi olla. Kun yksi rivi tulee 1772 tÀyteen, jatketaan seuraavalle riville. 1773 </summary> 1774 </member> 1775 <member name="P:Jypeli.RowLayout.HorizontalSpacing"> 1776 <summary> 1777 Olioiden vÀliin vaakasuunnassa jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1778 </summary> 1779 </member> 1780 <member name="P:Jypeli.RowLayout.TopPadding"> 1781 <summary> 1782 YlÀreunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1783 </summary> 1784 </member> 1785 <member name="P:Jypeli.RowLayout.BottomPadding"> 1786 <summary> 1787 Alareunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1788 </summary> 1789 </member> 1790 <member name="P:Jypeli.RowLayout.LeftPadding"> 1791 <summary> 1792 Vasempaan reunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1793 </summary> 1794 </member> 1795 <member name="P:Jypeli.RowLayout.RightPadding"> 1796 <summary> 1797 Oikeaan reunaan jÀÀvÀ tyhjÀ tila. 1798 </summary> 1799 </member> 1800 <member name="P:Jypeli.RowLayout.TargetWidth"> 1801 <summary> 1802 Kuinka leveitÀ rivien tulisi korkeintaan olla. 1803 </summary> 1804 </member> 1805 <member name="T:Jypeli.Surface"> 1806 <summary> 1807 Tasainen tai epÀtasainen pinta. 1808 </summary> 1809 </member> 1810 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double[],System.Double)"> 1811 <summary> 1812 Helppo tapa lisÀtÀ kenttÀÀn epÀtasainen pinta. 1813 Pinta kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin 1814 vÀli on aina sama. 1815 </summary> 1816 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1817 <param name="heights">Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle.</param> 1818 <param name="scale">Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, 1819 jos halutaan muuttaa koko pinnan korkeutta muuttamatta jokaista pistettÀ yksitellen. 1820 Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0.</param> 1821 <remarks> 1822 Huomaa, ettÀ pinnassa ei voi olla kahta pistettÀ pÀÀllekkÀin. 1823 </remarks> 1824 </member> 1825 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double)"> 1826 <summary> 1827 Luo tasaisen pinnan. 1828 </summary> 1829 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1830 <param name="height">Pinnan korkeus</param> 1831 </member> 1832 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double[],System.Double,System.Double,System.Double)"> 1833 <summary> 1834 Helppo tapa lisÀtÀ kenttÀÀn epÀtasainen pinta. 1835 Pinta kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin 1836 vÀli on aina sama. 1837 </summary> 1838 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1839 <param name="heights">Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle.</param> 1840 <param name="scale">Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, 1841 jos halutaan muuttaa koko pinnan korkeutta muuttamatta jokaista pistettÀ yksitellen. 1842 Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0.</param> 1843 <param name="lmargin">Vasen marginaali</param> 1844 <param name="rmargin">Oikea marginaali</param> 1845 <remarks> 1846 Huomaa, ettÀ pinnassa ei voi olla kahta pistettÀ pÀÀllekkÀin. 1847 </remarks> 1848 </member> 1849 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1850 <summary> 1851 Luo satunnaisen pinnan. 1852 </summary> 1853 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1854 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1855 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1856 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1857 <returns></returns> 1858 </member> 1859 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Double,System.Double)"> 1860 <summary> 1861 Luo satunnaisen pinnan. 1862 </summary> 1863 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1864 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1865 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1866 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1867 <param name="lmargin">Vasen marginaali</param> 1868 <param name="rmargin">Oikea marginaali</param> 1869 <returns></returns> 1870 </member> 1871 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1872 <summary> 1873 Luo satunnaisen pinnan. 1874 </summary> 1875 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1876 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1877 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1878 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1879 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1880 <returns></returns> 1881 </member> 1882 <member name="M:Jypeli.Surface.#ctor(System.Double,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32,System.Double,System.Double)"> 1883 <summary> 1884 Luo satunnaisen pinnan. 1885 </summary> 1886 <param name="width">Pinnan leveys</param> 1887 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1888 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1889 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1890 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1891 <param name="lmargin">Vasen marginaali</param> 1892 <param name="rmargin">Oikea marginaali</param> 1893 <returns></returns> 1894 </member> 1895 <member name="M:Jypeli.Surface.Create(Jypeli.Level,Jypeli.Direction)"> 1896 <summary> 1897 Luo kentÀlle tasaisen reunan. 1898 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1899 </summary> 1900 <param name="level">KenttÀ</param> 1901 <param name="direction">MikÀ reuna luodaan.</param> 1902 <returns>Reunaolio</returns> 1903 </member> 1904 <member name="M:Jypeli.Surface.Create(Jypeli.Level,Jypeli.Direction,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1905 <summary> 1906 Luo kentÀlle epÀtasaisen reunan. 1907 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1908 </summary> 1909 <param name="level">KenttÀ</param> 1910 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1911 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1912 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1913 <param name="direction">MikÀ reuna luodaan.</param> 1914 <returns>Reunaolio</returns> 1915 </member> 1916 <member name="M:Jypeli.Surface.Create(Jypeli.Level,Jypeli.Direction,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1917 <summary> 1918 Luo kentÀlle epÀtasaisen reunan. 1919 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1920 </summary> 1921 <param name="level">KenttÀ</param> 1922 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1923 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1924 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1925 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1926 <param name="direction">MikÀ reuna luodaan.</param> 1927 <returns>Reunaolio</returns> 1928 </member> 1929 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateLeft(Jypeli.Level)"> 1930 <summary> 1931 Luo kentÀlle tasaisen vasemman reunan. 1932 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1933 </summary> 1934 <param name="level">KenttÀ</param> 1935 <returns>Reunaolio</returns> 1936 </member> 1937 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateLeft(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1938 <summary> 1939 Luo kentÀlle epÀtasaisen vasemman reunan. 1940 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1941 </summary> 1942 <param name="level">KenttÀ</param> 1943 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1944 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1945 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1946 <returns>Reunaolio</returns> 1947 </member> 1948 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateLeft(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1949 <summary> 1950 Luo kentÀlle epÀtasaisen vasemman reunan. 1951 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1952 </summary> 1953 <param name="level">KenttÀ</param> 1954 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1955 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1956 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1957 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1958 <returns>Reunaolio</returns> 1959 </member> 1960 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateRight(Jypeli.Level)"> 1961 <summary> 1962 Luo kentÀlle tasaisen oikean reunan. 1963 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1964 </summary> 1965 <param name="level">KenttÀ</param> 1966 <returns>Reunaolio</returns> 1967 </member> 1968 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateRight(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1969 <summary> 1970 Luo kentÀlle epÀtasaisen oikean reunan. 1971 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1972 </summary> 1973 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1974 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1975 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1976 <param name="level">KenttÀ</param> 1977 <returns>Reunaolio</returns> 1978 </member> 1979 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateRight(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 1980 <summary> 1981 Luo kentÀlle epÀtasaisen oikean reunan. 1982 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1983 </summary> 1984 <param name="min">Matalin kohta.</param> 1985 <param name="max">Korkein kohta.</param> 1986 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 1987 <param name="level">KenttÀ</param> 1988 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 1989 <returns>Reunaolio</returns> 1990 </member> 1991 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateTop(Jypeli.Level)"> 1992 <summary> 1993 Luo kentÀlle tasaisen ylÀreunan. 1994 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 1995 </summary> 1996 <param name="level">KenttÀ</param> 1997 <returns>Reunaolio</returns> 1998 </member> 1999 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateTop(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 2000 <summary> 2001 Luo kentÀlle epÀtasaisen ylÀreunan. 2002 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 2003 </summary> 2004 <param name="level">KenttÀ</param> 2005 <param name="min">Matalin kohta.</param> 2006 <param name="max">Korkein kohta.</param> 2007 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 2008 <returns>Reunaolio</returns> 2009 </member> 2010 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateTop(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 2011 <summary> 2012 Luo kentÀlle epÀtasaisen ylÀreunan. 2013 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 2014 </summary> 2015 <param name="level">KenttÀ</param> 2016 <param name="min">Matalin kohta.</param> 2017 <param name="max">Korkein kohta.</param> 2018 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 2019 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 2020 <returns>Reunaolio</returns> 2021 </member> 2022 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateBottom(Jypeli.Level)"> 2023 <summary> 2024 Luo kentÀlle tasaisen alareunan. 2025 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 2026 </summary> 2027 <param name="level">KenttÀ</param> 2028 <returns>Reunaolio</returns> 2029 </member> 2030 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateBottom(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 2031 <summary> 2032 Luo kentÀlle epÀtasaisen alareunan. 2033 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 2034 </summary> 2035 <param name="level">KenttÀ</param> 2036 <param name="min">Matalin kohta.</param> 2037 <param name="max">Korkein kohta.</param> 2038 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 2039 <returns>Reunaolio</returns> 2040 </member> 2041 <member name="M:Jypeli.Surface.CreateBottom(Jypeli.Level,System.Double,System.Double,System.Int32,System.Int32)"> 2042 <summary> 2043 Luo kentÀlle epÀtasaisen alareunan. 2044 Ei lisÀÀ reunaa automaattisesti kenttÀÀn. 2045 </summary> 2046 <param name="level">KenttÀ</param> 2047 <param name="min">Matalin kohta.</param> 2048 <param name="max">Korkein kohta.</param> 2049 <param name="points">Pisteiden mÀÀrÀ.</param> 2050 <param name="maxchange">Suurin sallittu erotus kahden pisteen vÀlillÀ.</param> 2051 <returns>Reunaolio</returns> 1943 2052 </member> 1944 2053 <member name="T:Jypeli.PhysicsStructure"> … … 1962 2071 Kutsutaan kun olio lisÀtÀÀn peliin. 1963 2072 </summary> 1964 </member>1965 <member name="M:Jypeli.PhysicsStructure.OnArrivedAt(Jypeli.Vector)">1966 <summary>1967 Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)1968 </summary>1969 <param name="location"></param>1970 2073 </member> 1971 2074 <member name="M:Jypeli.PhysicsStructure.OnCollided(Jypeli.IPhysicsObject,Jypeli.IPhysicsObject)"> … … 3441 3544 <returns>Lista olioista</returns> 3442 3545 </member> 3546 <member name="M:Jypeli.Game.GetObjectsWithTag(System.String[])"> 3547 <summary> 3548 Palauttaa listan kaikista peliolioista joilla on tietty tagi. 3549 Lista on jÀrjestetty pÀÀllimmÀisestÀ alimmaiseen. 3550 </summary> 3551 <param name="tags">Tagi(t)</param> 3552 <returns>Lista olioista</returns> 3553 </member> 3443 3554 <member name="M:Jypeli.Game.GetFirstObject(System.Predicate{Jypeli.GameObject})"> 3444 3555 <summary> … … 3561 3672 <param name="name">Kuvien nimet ilman tarkennetta pilkuin eroiteltuna</param> 3562 3673 <returns>Taulukko Image-olioita</returns> 3674 </member> 3675 <member name="M:Jypeli.Game.PlaySound(System.String)"> 3676 <summary> 3677 Soittaa ÀÀniefektin. 3678 </summary> 3679 <param name="name">ÃÀnen nimi (ei tarkennetta)</param> 3563 3680 </member> 3564 3681 <member name="M:Jypeli.Game.LoadSoundEffect(System.String)"> … … 7255 7372 </summary> 7256 7373 </member> 7257 <member name="T:Jypeli.Assets.FollowerBrain">7258 <summary>7259 Aivot, joiden tehtÀvÀnÀ on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta.7260 </summary>7261 </member>7262 <member name="M:Jypeli.Assets.FollowerBrain.#ctor">7263 <summary>7264 Luo aivot.7265 </summary>7266 </member>7267 <member name="M:Jypeli.Assets.FollowerBrain.#ctor(Jypeli.GameObject)">7268 <summary>7269 Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan kohdetta.7270 </summary>7271 <param name="target">Seurattava olio.</param>7272 </member>7273 <member name="M:Jypeli.Assets.FollowerBrain.#ctor(Jypeli.GameObject,System.Double)">7274 <summary>7275 Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan kohdetta tietyllÀ nopeudella.7276 </summary>7277 <param name="target">Seurattava olio.</param>7278 <param name="speed">Nopeus.</param>7279 </member>7280 <member name="M:Jypeli.Assets.FollowerBrain.Update(Jypeli.Time)">7281 <summary>7282 Kutsutaan, kun tilaa pÀivitetÀÀn.7283 Suurin osa pÀÀtöksenteosta tapahtuu tÀÀllÀ.7284 </summary>7285 </member>7286 <member name="P:Jypeli.Assets.FollowerBrain.Target">7287 <summary>7288 Kohde, jota seurataan.7289 </summary>7290 <value>Kohde.</value>7291 </member>7292 <member name="E:Jypeli.Assets.FollowerBrain.TargetClose">7293 <summary>7294 Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lÀhellÀ seurattavaa.7295 </summary>7296 </member>7297 <member name="P:Jypeli.Assets.FollowerBrain.TargetCloseDistance">7298 <summary>7299 EtÀisyys, jolloin ollaan lÀhellÀ kohdetta.7300 </summary>7301 <value>EtÀisyys.</value>7302 </member>7303 <member name="P:Jypeli.Assets.FollowerBrain.StopWhenTargetClose">7304 <summary>7305 PysÀhdytÀÀnkö, kun ollaan lÀhellÀ kohdetta.7306 </summary>7307 <value>7308 <c>true</c> jos pysÀhdytÀÀn; jos ei, niin <c>false</c>.7309 </value>7310 </member>7311 <member name="P:Jypeli.Assets.FollowerBrain.FollowAlways">7312 <summary>7313 Seuraako kohdetta aina, riippumatta etÀisyydestÀ.7314 </summary>7315 <value>7316 <c>true</c> jos seuraa; jos ei, niin <c>false</c>.7317 </value>7318 </member>7319 <member name="P:Jypeli.Assets.FollowerBrain.TargetFollowDistance">7320 <summary>7321 EtÀisyys kohteeseen. Jos tÀmÀ tai alle, niin jolloin aletaan seuraamaan kohdetta.7322 </summary>7323 </member>7324 <member name="T:Jypeli.Assets.RandomMoverBrain">7325 <summary>7326 Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmÀyksissÀ ja tietyn ajan jÀlkeen.7327 </summary>7328 </member>7329 <member name="M:Jypeli.Assets.RandomMoverBrain.#ctor">7330 <summary>7331 Luo uudet satunnaisliikkujan aivot.7332 </summary>7333 </member>7334 <member name="M:Jypeli.Assets.RandomMoverBrain.#ctor(System.Double)">7335 <summary>7336 Luo uudet satunnaisliikkujan aivot ja asettaa niille nopeuden.7337 </summary>7338 </member>7339 <member name="M:Jypeli.Assets.RandomMoverBrain.OnCollision(Jypeli.IGameObject)">7340 <summary>7341 Kutsutaan, kun tapahtuu törmÀys.7342 </summary>7343 <param name="target">Olio, johon törmÀtÀÀn.</param>7344 </member>7345 <member name="P:Jypeli.Assets.RandomMoverBrain.ChangeMovementSeconds">7346 <summary>7347 Aika sekunteina, jonka kuluttua muutetaan liikesuuntaa7348 </summary>7349 </member>7350 7374 <member name="T:Jypeli.Assets.DriverBrain"> 7351 7375 <summary> … … 8147 8171 </summary> 8148 8172 </member> 8173 <member name="F:Jypeli.Color.RedComponent"> 8174 <summary> 8175 Punainen vÀrikomponentti vÀlillÀ 0-255 8176 </summary> 8177 </member> 8178 <member name="F:Jypeli.Color.GreenComponent"> 8179 <summary> 8180 VihreÀ vÀrikomponentti vÀlillÀ 0-255 8181 </summary> 8182 </member> 8183 <member name="F:Jypeli.Color.BlueComponent"> 8184 <summary> 8185 Sininen vÀrikomponentti vÀlillÀ 0-255 8186 </summary> 8187 </member> 8188 <member name="F:Jypeli.Color.AlphaComponent"> 8189 <summary> 8190 LÀpinÀkymÀttömyys vÀlillÀ 0-255 8191 </summary> 8192 </member> 8149 8193 <member name="M:Jypeli.Color.PackRGB(System.Byte,System.Byte,System.Byte,System.Byte)"> 8150 8194 <summary> … … 8215 8259 <param name="c">ARGB-arvon sisÀltÀvÀ kokonaisluku</param> 8216 8260 <returns></returns> 8261 </member> 8262 <member name="M:Jypeli.Color.Distance(Jypeli.Color,Jypeli.Color)"> 8263 <summary> 8264 Laskee kahden vÀrin (euklidisen) etÀisyyden RGB-vÀriavaruudessa. 8265 VÀrikomponentit ovat vÀlillÀ 0-255 joten suurin mahdollinen etÀisyys 8266 (musta ja valkoinen) on noin 441,68. 8267 </summary> 8268 <returns>EtÀisyys</returns> 8269 </member> 8270 <member name="M:Jypeli.Color.Distance(Microsoft.Xna.Framework.Color,Microsoft.Xna.Framework.Color)"> 8271 <summary> 8272 Laskee kahden vÀrin (euklidisen) etÀisyyden RGB-vÀriavaruudessa. 8273 VÀrikomponentit ovat vÀlillÀ 0-255 joten suurin mahdollinen etÀisyys 8274 (musta ja valkoinen) on noin 441,68. 8275 </summary> 8276 <returns>EtÀisyys</returns> 8217 8277 </member> 8218 8278 <member name="M:Jypeli.Color.ToInt"> … … 9458 9518 <param name="backColor">Kuvan taustavÀri</param> 9459 9519 </member> 9520 <member name="M:Jypeli.Image.ApplyPixelOperation(System.Converter{Jypeli.Color,Jypeli.Color})"> 9521 <summary> 9522 Suorittaa annetun pikselioperaation koko kuvalle. 9523 </summary> 9524 <param name="operation">Aliohjelma, joka ottaa vÀrin ja palauttaa vÀrin</param> 9525 </member> 9526 <member name="M:Jypeli.Image.ApplyPixelOperation(System.Converter{Microsoft.Xna.Framework.Color,Microsoft.Xna.Framework.Color})"> 9527 <summary> 9528 Suorittaa annetun pikselioperaation koko kuvalle. 9529 </summary> 9530 <param name="operation">Aliohjelma, joka ottaa vÀrin ja palauttaa vÀrin</param> 9531 </member> 9460 9532 <member name="M:Jypeli.Image.InvalidateAsset"> 9461 9533 <summary> … … 9590 9662 <returns>VÀritetyt kuvat.</returns> 9591 9663 </member> 9664 <member name="M:Jypeli.Image.ReplaceColor(Jypeli.Color,Jypeli.Color,System.Double,System.Boolean)"> 9665 <summary> 9666 Korvaa vÀrin toisella vÀrillÀ. 9667 </summary> 9668 <param name="src">Korvattava vÀri.</param> 9669 <param name="dest">VÀri jolla korvataan.</param> 9670 <param name="tolerance">Kuinka paljon korvattava vÀri voi poiketa annetusta.</param> 9671 <param name="blend">SÀvytetÀÀnkö korvattavaa vÀriÀ sen mukaan kuinka kaukana se on alkuperÀisestÀ vÀristÀ</param> 9672 </member> 9673 <member name="M:Jypeli.Image.ReplaceColor(Jypeli.Color,Jypeli.Color)"> 9674 <summary> 9675 Korvaa vÀrin toisella vÀrillÀ. 9676 </summary> 9677 <param name="src">Korvattava vÀri</param> 9678 <param name="dest">VÀri jolla korvataan</param> 9679 </member> 9592 9680 <member name="M:Jypeli.Image.AsJpeg"> 9593 9681 <summary> … … 10253 10341 </summary> 10254 10342 </member> 10343 <member name="T:Jypeli.TriggerDirection"> 10344 <summary> 10345 Suunta mittarin muutokselle. 10346 </summary> 10347 </member> 10348 <member name="F:Jypeli.TriggerDirection.Up"> 10349 <summary> 10350 Mittarin arvo kasvaa. 10351 </summary> 10352 </member> 10353 <member name="F:Jypeli.TriggerDirection.Down"> 10354 <summary> 10355 Mittarin arvo vÀhenee. 10356 </summary> 10357 </member> 10358 <member name="F:Jypeli.TriggerDirection.Irrelevant"> 10359 <summary> 10360 Ei vÀliÀ suunnalla (kasvaa tai vÀhenee). 10361 </summary> 10362 </member> 10255 10363 <member name="T:Jypeli.Meter"> 10256 10364 <summary> … … 10304 10412 <param name="value">Uusi arvo</param> 10305 10413 </member> 10414 <member name="M:Jypeli.Meter`1.AddTrigger(`0,Jypeli.TriggerDirection,System.Action)"> 10415 <summary> 10416 LisÀÀ mittarille rajan, jonka yli mentÀessÀ laukaistaan aliohjelma. 10417 </summary> 10418 <param name="value">Mittarin arvo</param> 10419 <param name="direction">Suunta (TriggerDirection.Irrelevant, TriggerDirection.Up tai TriggerDirection.Down)</param> 10420 <param name="method">Aliohjelma, jota kutsutaan.</param> 10421 </member> 10422 <member name="M:Jypeli.Meter`1.RemoveTriggers(`0)"> 10423 <summary> 10424 Poistaa kaikki tietylle arvolle asetetut raja-arvotapahtumat. 10425 </summary> 10426 <param name="value">Arvo</param> 10427 </member> 10428 <member name="M:Jypeli.Meter`1.RemoveTriggers(System.Action)"> 10429 <summary> 10430 Poistaa kaikki raja-arvotapahtumat, jotka kutsuvat tiettyÀ aliohjelmaa. 10431 </summary> 10432 <param name="method">Aliohjelma</param> 10433 </member> 10434 <member name="M:Jypeli.Meter`1.ClearTriggers"> 10435 <summary> 10436 Poistaa kaikki raja-arvotapahtumat. 10437 </summary> 10438 </member> 10306 10439 <member name="M:Jypeli.Meter`1.ToString"> 10307 10440 <summary> … … 10331 10464 </summary> 10332 10465 </member> 10333 <member name="P:Jypeli.Meter`1.UpperAlertValue">10334 <summary>10335 Mittarin hÀlytysalaraja.10336 Kun raja alittuu, laukeaa tapahtuma <c>LowerAlert</c>.10337 </summary>10338 </member>10339 <member name="P:Jypeli.Meter`1.LowerAlertValue">10340 <summary>10341 Mittarin hÀlytysalaraja.10342 Kun raja ylittyy, laukeaa tapahtuma <c>UpperAlert</c>.10343 </summary>10344 </member>10345 10466 <member name="E:Jypeli.Meter`1.Changed"> 10346 10467 <summary> … … 10348 10469 </summary> 10349 10470 </member> 10350 <member name="E:Jypeli.Meter`1.LowerAlert">10351 <summary>10352 Tapahtuu, kun arvo alittaa hÀlytysalarajan.10353 </summary>10354 </member>10355 <member name="E:Jypeli.Meter`1.UpperAlert">10356 <summary>10357 Tapahtuu, kun arvo alittaa hÀlytysylÀrajan.10358 </summary>10359 </member>10360 10471 <member name="E:Jypeli.Meter`1.LowerLimit"> 10361 10472 <summary> 10362 Tapahtuu, kun arvosaavuttaa pienimmÀn sallitun arvonsa.10473 Tapahtuu, kun mittari saavuttaa pienimmÀn sallitun arvonsa. 10363 10474 </summary> 10364 10475 </member> 10365 10476 <member name="E:Jypeli.Meter`1.UpperLimit"> 10366 10477 <summary> 10367 Tapahtuu, kun arvosaavuttaa suurimman sallitun arvonsa.10368 </summary> 10369 </member> 10370 <member name="T:Jypeli.Meter`1. OnChangeHandler">10478 Tapahtuu, kun mittari saavuttaa suurimman sallitun arvonsa. 10479 </summary> 10480 </member> 10481 <member name="T:Jypeli.Meter`1.ChangeHandler"> 10371 10482 <summary> 10372 10483 Mittarin muutostapahtumankÀsittelijÀ. 10373 </summary>10374 </member>10375 <member name="T:Jypeli.Meter`1.OnAlertHandler">10376 <summary>10377 Mittarin hÀlytystapahtumankÀsittelijÀ.10378 </summary>10379 </member>10380 <member name="T:Jypeli.Meter`1.OnLimitHandler">10381 <summary>10382 Mittarin ÀÀriarvotapahtumankÀsittelijÀ.10383 10484 </summary> 10384 10485 </member> … … 13524 13625 <returns>KentÀn ruudut kaksiulotteisessa taulukossa</returns> 13525 13626 </member> 13627 <member name="P:Jypeli.TileMap.Tiles"> 13628 <summary> 13629 Ruutukartan merkkitaulukko 13630 </summary> 13631 </member> 13526 13632 <member name="P:Jypeli.TileMap.Item(System.Char)"> 13527 13633 <summary>
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.