Changeset 319 for santeri_h


Ignore:
Timestamp:
2009-08-05 15:03:14 (12 years ago)
Author:
saolhaka
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • santeri_h/Kynari/Peli.cs

    r291 r319  
    3535            // Asetetaan painovoima 
    3636            Gravity = new Vector2D(0, -1000); 
    37  
    3837            // Zoomataan lähemmäksi 
    39             Camera.ZoomFactor = 1.0; 
     38            //Camera.ZoomFactor = 0.7; 
     39            Camera.ZoomFactor = 2.0; 
    4040 
    4141            aloitaUusiPeli(); 
     
    6060            lisaaNappaimet(); 
    6161            Camera.Follow(pelaaja1); 
     62            Camera.Position = new Vector2D(0, 0);             
    6263            return seuraava; 
    63         } 
    64  
    65         void MuutaZoom(Timer sender) 
    66         { 
    67             //Camera.Zoom(1.0 + (Math.Abs(pelaaja1.X-pelaaja2.X)/1000)); 
    6864        } 
    6965 
     
    8076            kentta.Objects.Add(alusta); 
    8177 
    82             Timer ajastin = new Timer(); 
    83             ajastin.Interval = 1; 
    84             ajastin.Trigger += new Timer.TriggerHandler(MuutaZoom); 
    85             AddTimer(ajastin); 
    86             ajastin.Start(); 
    87  
    8878            lisaaPieniTaso(kentta, -200, -350); 
    8979            lisaaPieniTaso(kentta, 0, -400); 
    9080            lisaaPieniTaso(kentta, 100, -300); 
    91             lisaaPieniTaso(kentta, 400, -300); 
     81            lisaaPieniTaso(kentta, 400, -350); 
     82            lisaaPieniTaso(kentta, 450, -200); 
    9283            lisaaPieniTaso(kentta, -500, -400); 
     84            lisaaPieniTaso(kentta, -550, -200); 
    9385            lisaaPieniTaso(kentta, -400, -300); 
    9486            lisaaPieniTaso(kentta, -150, -150); 
     
    9688            lisaaPieniTaso(kentta, -700, -400); 
    9789 
    98             lisaaPieniTaso(kentta, 600, -250); 
     90            lisaaPieniTaso(kentta, 600, -300); 
     91            lisaaPieniTaso(kentta, 850, -300); 
     92            lisaaPieniTaso(kentta, 750, -400); 
    9993            lisaaPieniTaso(kentta, 200, -200); 
     94            lisaaPieniTaso(kentta, -200, -150); 
    10095 
    10196            lisaaPystyTaso(kentta, 600, -450); 
    10297            lisaaPystyTaso(kentta, -600, -500); 
     98            lisaaPystyTaso(kentta, 0, -450); 
    10399 
    104100            lisaaReuna(kentta, -900, 0); 
     
    106102 
    107103            lisaaPelaajat(kentta); 
     104            lisaaAse(kentta); 
    108105 
    109106            return kentta; 
     
    138135            pelaaja1 = new PlatformCharacter(4, Shapes.CreateCircle(20)); 
    139136            pelaaja1.Texture = Content.Load<Texture2D>("norsu"); 
    140             pelaaja1.X = 0; 
     137            pelaaja1.X = -200; 
    141138            pelaaja1.Y = kentta.Bottom + 20; 
    142139 
     
    149146            kentta.Objects.Add(pelaaja2); 
    150147        } 
     148 
     149        void lisaaAse(Level kentta) 
     150        { 
     151            Bullet luoti = new Bullet(); 
     152 
     153            pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(luoti); 
     154            pelaaja1.Weapon.FireRate = 2; 
     155            pelaaja1.Weapon.Mass = 0.1; 
     156            kentta.Objects.Add(pelaaja1.Weapon); 
     157            pelaaja1.EquipWeapon(); 
     158 
     159            pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(luoti); 
     160            pelaaja2.Weapon.FireRate = 2; 
     161            pelaaja2.Weapon.Mass = 0.1; 
     162            kentta.Objects.Add(pelaaja2.Weapon); 
     163            pelaaja2.EquipWeapon(); 
     164        } 
     165 
    151166        #endregion 
    152167 
     
    158173            ClearControls(); 
    159174            //Yleiset näppäimet 
    160             Controls.Listen(Keys.Enter, ButtonPosition.Pressed, uusiPeli, "Aloittaa uuden pelin"); 
     175            Controls.Listen(Keys.F1, ButtonPosition.Pressed, uusiPeli, "Aloittaa uuden pelin"); 
    161176 
    162177            // Pelaajan näppäimet 
     
    164179            Controls.Listen(Keys.D, ButtonPosition.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector2D(liikeVoima, 0)); 
    165180            Controls.Listen(Keys.W, ButtonPosition.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); 
     181            Controls.Listen(Keys.Space, ButtonPosition.Down, Ammu, "Ammu", pelaaja1.Weapon); 
    166182 
    167183            Controls.Listen(Keys.Left, ButtonPosition.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, new Vector2D(-liikeVoima, 0)); 
    168184            Controls.Listen(Keys.Right, ButtonPosition.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, new Vector2D(liikeVoima, 0)); 
    169185            Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); 
     186            Controls.Listen(Keys.Enter, ButtonPosition.Down, Ammu, "Ammu", pelaaja2.Weapon); 
    170187 
    171188            lisaaGamePadNappaimet(PlayerIndex.One, pelaaja1); 
     
    180197            Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.DPadRight, ButtonPosition.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja, new Vector2D(liikeVoima, 0)); 
    181198            Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.A, ButtonPosition.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja, hyppyVoima); 
    182  
    183             Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.DPadLeft, ButtonPosition.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja, new Vector2D(-liikeVoima, 0)); 
    184             Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.DPadRight, ButtonPosition.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja, new Vector2D(liikeVoima, 0)); 
    185             Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.A, ButtonPosition.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja, hyppyVoima); 
     199            Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.RightTrigger, ButtonPosition.Down, Ammu, "Ammu", pelaaja.Weapon); 
    186200        } 
    187201 
     
    192206            Vector2D voima = e.Parameter1.ToVector2D(); 
    193207            hahmo.Walk(e.Time, voima); 
     208            return false; 
     209        } 
     210 
     211        bool Ammu(ControlEvent e) 
     212        { 
     213            Weapon ase = e.Parameter0 as Weapon; 
     214            Projectile ammus = ase.Use(); 
     215 
     216            if (ammus != null) 
     217            { 
     218                Level.Objects.Add(ammus); 
     219            } 
     220 
    194221            return false; 
    195222        } 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.