Ignore:
Timestamp:
2012-06-13 10:52:47 (8 years ago)
Author:
akosrahi
Message:

Talletus.

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/24/AkiR/Fight the Rambo/Fight the Rambo/Fight the Rambo/Peli.cs

    r2966 r2978  
    3030    Image KullanKuva = LoadImage("Kulta"); 
    3131    Image AmmuksenKuva = LoadImage("Ammus"); 
    32      
     32 
    3333 
    3434    Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("rambo2"); 
     
    6464 
    6565 
    66           
    67         
     66 
     67 
    6868    } 
    6969 
     
    7373        Gravity = new Vector(0, -1000); 
    7474        MediaPlayer.Play("GameStarts"); 
     75         
    7576        LuoLaskuri(); 
     77        LisaavoimaMittari(); 
    7678        if (kentanNro == 1) luoKentta1(); 
    7779        else if (kentanNro == 2) LuoKentta2(); 
     
    8183        lisaaNappaimet(); 
    8284        LuoAmmusLaskuri(); 
    83         LisaavoimaMittari(); 
     85         
    8486        Camera.Follow(pelaaja1); 
    8587        Camera.ZoomFactor = 2.0; 
    8688        Camera.StayInLevel = true; 
    8789 
    88         
     90 
    8991    } 
    9092 
     
    9294    { 
    9395        lisaaPelaaja(20); 
    94      
     96 
    9597        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); 
    9698        kentta['G'] = lisaaMaali; 
     
    129131        Level.Background.CreateGradient(Color.Brown, Color.Blue); 
    130132    } 
    131      
     133 
    132134 
    133135    void LuoKentta3() 
     
    201203        Add(pelaaja1, 1); 
    202204 
    203         AddCollisionHandler(pelaaja1, VihollinenOsui); 
     205         
     206 
     207         
     208 
    204209 
    205210        return pelaaja1; 
     
    233238    void AmmuAseella() 
    234239    { 
    235             PhysicsObject Ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot(); 
    236             if (Ammus != null) 
    237             { 
    238                 Ammus.Size *= 1; 
    239                 Ammus.IgnoresGravity = true; 
    240                 Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4.1); 
    241                 AddCollisionHandler(Ammus, KasitteleVihollinenKuoli); 
    242             } 
     240        PhysicsObject Ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot(); 
     241        if (Ammus != null) 
     242        { 
     243            Ammus.Size *= 1; 
     244            Ammus.IgnoresGravity = true; 
     245            Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4.1); 
     246            AddCollisionHandler(Ammus, KasitteleVihollinenKuoli); 
     247        } 
    243248    } 
    244249    void AmmusOsui(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject Kohde) 
    245250    { 
    246          
     251 
    247252        Explosion rajahdys = new Explosion(50); 
    248253        rajahdys.Position = Ammus.Position; 
     
    250255    } 
    251256 
    252     
    253     
     257 
     258 
    254259 
    255260 
     
    279284        vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 
    280285 
    281         AddCollisionHandler(vihollinen, VihollinenOsui); 
     286        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihollinen", CollisionHandler.AddMeterValue(voimaMittari, -1)); 
     287        Vector oikea = new Vector(100, 50); 
     288        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Vihollinen", CollisionHandler.HitObject( oikea )); 
    282289        return vihollinen; 
    283290    } 
    284291 
    285     void VihollinenOsui(PhysicsObject vihollinen, PhysicsObject kohde) 
    286     { 
    287         if (kohde == pelaaja1) 
    288         { 
    289             pelaaja1.Destroy(); 
    290  
    291             Begin(); 
    292         } 
    293     } 
    294      
     292    
     293 
    295294    void KasitteleVihollinenKuoli(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject kohde) 
    296295    { 
     
    314313    PhysicsObject LisaaAmmusPaketti() 
    315314    { 
    316        PhysicsObject AmmusPaketti = new PhysicsObject(20, 20); 
     315        PhysicsObject AmmusPaketti = new PhysicsObject(20, 20); 
    317316        AmmusPaketti.Image = AmmuksenKuva; 
    318317        AmmusPaketti.Mass = (50); 
    319        AddCollisionHandler(pelaaja1, AmmusPaketti, KeraaAmmus); 
     318        AddCollisionHandler(pelaaja1, AmmusPaketti, KeraaAmmus); 
    320319 
    321320 
     
    329328        Kulta.Image = KullanKuva; 
    330329        Kulta.Mass = (50); 
    331         //KYSY APUA!! 
    332         //AddCollisionHandler(pelaaja1, Kulta, Keraakulta); 
     330        Kulta.Tag = "kulta"; 
     331        AddCollisionHandler(pelaaja1, Kulta, Keraakulta); 
     332 
     333 
    333334 
    334335        return Kulta; 
     
    339340        (pelaaja1 as PlatformCharacter).Weapon.Ammo.Value += 5; 
    340341        AmmusPaketti.Destroy(); 
    341          
    342     } 
    343  
    344    //KYSY APUA!! 
    345  
    346    // void Keraakulta(IPhysicsObject pelaaja1, IPhysicsObject Kulta) 
    347    // { 
    348      // (pelaaja1 as PlatformCharacter)?.Value += 100; 
    349   // } 
     342 
     343    } 
     344 
     345 
     346    void Keraakulta(IPhysicsObject tormaaja, IPhysicsObject kohde) 
     347    { 
     348        pisteLaskuri.Value =+ 10; 
     349        kohde.Destroy(); 
     350    } 
    350351 
    351352    void KasitteleMaaliinTulo(PhysicsObject Maali, PhysicsObject kohde) 
     
    479480        ammusNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
    480481        ammusNaytto.TextColor = Color.Black; 
    481         ammusNaytto.BindTo(pelaaja1.Weapon.Ammo);       
     482        ammusNaytto.BindTo(pelaaja1.Weapon.Ammo); 
    482483        Add(ammusNaytto); 
    483484 
     
    488489        Add(ammusTeksti); 
    489490    } 
    490      
     491 
    491492 
    492493    void LuoLaskuri() 
     
    510511    { 
    511512 
    512         voimaMittari = new DoubleMeter(10); 
    513         voimaMittari.MaxValue = 10; 
    514         ProgressBar voimaPalkki = new ProgressBar(150, 10); 
     513        voimaMittari = new DoubleMeter(100); 
     514        voimaMittari.MaxValue = 100; 
     515        ProgressBar voimaPalkki = new ProgressBar(300, 30); 
    515516        voimaPalkki.BindTo(voimaMittari); 
    516517        Add(voimaPalkki); 
     
    525526 
    526527        Label voimaTeksti = new Label(" Terveys: "); 
    527         voimaTeksti.X = Screen.Right - 850; 
     528        voimaTeksti.X = Screen.Right - 900; 
    528529        voimaTeksti.Y = Screen.Top - 100; 
    529530        voimaTeksti.TextColor = Color.Black; 
    530531        Add(voimaTeksti); 
    531532 
    532     } 
    533  
    534  
     533         
     534 
     535    } 
     536 
     537    void VihollinenOsui() 
     538    { 
     539         
     540    } 
     541     
     542     
    535543} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.