Changeset 2965 for 2012/24/MikkoL/JormaKalevi/JormaKalevi/JormaKalevi
- Timestamp:
- 2012-06-12 21:03:51 (9 years ago)
- Location:
- 2012/24/MikkoL/JormaKalevi/JormaKalevi/JormaKalevi
- Files:
-
- 10 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2012/24/MikkoL/JormaKalevi/JormaKalevi/JormaKalevi/JormaKalevi.cs
r2958 r2965 15 15 PlatformCharacter jorma; 16 16 17 //Ammus 18 Vector aseenSuunta = new Vector(100, 0); 19 double ammusX; 20 double ammusY; 21 22 //TODO: Vaihda pelaajan ja piikkien kuva 17 23 Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 18 24 Image piikkiKuva = LoadImage("tahti"); … … 32 38 } 33 39 40 //Kentan luonti 34 41 void luoKentta() 35 42 { 36 43 TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); 37 44 kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso); 38 kentta.SetTileMethod(' |', lisaaPiikki);45 kentta.SetTileMethod('^', lisaaPiikki); 39 46 kentta.SetTileMethod('J', lisaaPelaaja); 40 47 kentta.SetTileMethod('_', tippuvaTaso); 41 48 kentta.SetTileMethod('-', liikkuvaTaso); 49 kentta.SetTileMethod('|', liikkuvaTaso2); 42 50 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 43 51 Level.CreateBorders(); … … 45 53 } 46 54 55 //Tasot 47 56 void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 48 57 { … … 53 62 Add(taso); 54 63 } 55 56 64 void tippuvaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 57 65 { 58 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);66 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, 7.9); 59 67 taso.Position = paikka; 60 68 taso.Color = Color.Black; 61 //AddCollisionHandler(taso, tippuvaTasoTormays);69 AddCollisionHandler(taso, tippuvaTasoTormays); 62 70 taso.Tag = "tippuvaTaso"; 63 71 Add(taso); 64 72 } 65 66 73 void liikkuvaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 67 74 { 68 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 69 taso.Position = paikka; 70 taso.Color = Color.Wheat; 71 taso.Tag = "liikkuvaTaso"; 72 Add(taso); 73 taso.Velocity = new Vector(15,0); 74 Timer ajastin = new Timer(); 75 ajastin.Interval = 2.1; 76 ajastin.Timeout += delegate { tasonLiikkuminen(taso); }; 77 ajastin.Start(); 78 } 79 75 luoLiikkuvaTaso(paikka, leveys, korkeus, "liikkuvaTaso", 15, 0); 76 } 77 void liikkuvaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 78 { 79 luoLiikkuvaTaso(paikka, leveys, korkeus, "liikkuvaTaso2", 0, 15); 80 } 81 82 //Hazardit (piikit, viholliset yms.) 80 83 void lisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 81 84 { … … 88 91 } 89 92 93 //Pelaajan ja nappainten lisäys, pelaajan liikkuminen ja tormays 90 94 void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 91 95 { 92 jorma = new PlatformCharacter( leveys, korkeus);96 jorma = new PlatformCharacter(6, korkeus); 93 97 jorma.Position = paikka; 94 98 jorma.Restitution = 0; … … 96 100 jorma.Mass = 4.0; 97 101 jorma.Image = pelaajanKuva; 98 jorma.Tag = "p1";102 99 103 AddCollisionHandler(jorma, kasittelePelaajanTormays); 100 104 Add(jorma); 101 105 } 102 103 106 void lisaaNappaimet() 104 107 { 108 //Nappaimet 105 109 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 106 110 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); … … 111 115 Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", jorma, hyppyNopeus); 112 116 113 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");114 115 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", jorma, -nopeus);116 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", jorma, nopeus);117 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", jorma, hyppyNopeus);118 }119 117 //Aseen kontrollointi 118 Keyboard.Listen(Key.X, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu"); 119 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, aseenSuuntaylos, null); 120 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, aseenSuuntavasen, null); 121 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, aseenSuuntaalas, null); 122 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, aseenSuuntaoikea, null); 123 } 120 124 void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 121 125 { 122 126 hahmo.Walk(nopeus); 123 127 } 124 125 128 void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 126 129 { 127 130 hahmo.Jump(nopeus); 128 131 } 129 130 132 void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde) 131 133 { … … 134 136 hahmo.Destroy(); 135 137 } 136 137 if (kohde.Tag.ToString() == "tippuvaTaso") 138 { 139 kohde.Mass = 10; 140 kohde.IgnoresGravity = false; 141 kohde.IgnoresCollisionResponse = true; 142 143 //kohde.Velocity = new Vector(0, -25); 144 } 145 } 146 147 //void tippuvaTasoTormays(PhysicsObject taso, PhysicsObject kohde) 148 //{ 149 // if (kohde.Tag.ToString() == "taso") 150 // { 151 // taso.Destroy(); 152 // } 153 //} 154 155 void tasonLiikkuminen(PhysicsObject taso) 156 { 157 if (taso.Velocity == new Vector(15, 0)) 158 { 159 taso.Velocity = new Vector(-15, 0); 160 } 161 else if (taso.Velocity == new Vector(-15, 0)) 162 { 163 taso.Velocity = new Vector(15, 0); 164 } 138 } 139 140 //Tippuvan ja liikkuvan tason liikuttamiset 141 void tasonLiikkuminen(PhysicsObject taso, double x, double y) 142 { 143 if (taso.Velocity == new Vector(x-x-x,y-y-y)) 144 { 145 taso.Velocity = new Vector(x,y); 146 } 147 else if (taso.Velocity == new Vector(x, y)) 148 { 149 taso.Velocity = new Vector(x-x-x, y-y-y); 150 } 151 } 152 void tippuvaTasoTormays(PhysicsObject taso, PhysicsObject kohde) 153 { 154 if (kohde.Tag.ToString() == "") 155 { 156 ajastettuTippuminen(taso); 157 } 158 } 159 void ajastettuTippuminen(PhysicsObject taso) 160 { 161 Timer ajastin = new Timer(); 162 ajastin.Interval = 0.06; 163 ajastin.Timeout += delegate { ajastettuTippuminen2(taso); }; 164 ajastin.Start(1); 165 } 166 void ajastettuTippuminen2(PhysicsObject taso) 167 { 168 double y; 169 y = RandomGen.NextDouble(-25, 25); 170 taso.IgnoresGravity = false; 171 taso.IgnoresCollisionResponse = true; 172 taso.Mass = 100; 173 taso.Velocity = new Vector(0, y); 174 175 } 176 177 //Objektien luonti 178 void luoLiikkuvaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus, string tag,double x, double y) 179 { 180 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 181 taso.Position = paikka; 182 taso.Color = Color.White; 183 taso.Tag = tag; 184 Add(taso); 185 taso.Velocity = new Vector(x, y); 186 Timer ajastin = new Timer(); 187 ajastin.Interval = 2.1; 188 ajastin.Timeout += delegate { tasonLiikkuminen(taso, x, y); }; 189 ajastin.Start(); 190 } //Paljon parametreja :O 191 192 //Aseen toiminta 193 void Ammu() 194 { 195 if (aseenSuunta == new Vector(0,100) || aseenSuunta == new Vector(0,-100)) 196 { 197 ammusX = 1; 198 ammusY = 3; 199 } 200 else if (aseenSuunta == new Vector(100, 0) || aseenSuunta == new Vector(-100, 0)) 201 { 202 ammusX = 1; 203 ammusY = 3; 204 } 205 PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(ammusX,ammusY); 206 ammus.IgnoresGravity = true; 207 ammus.IgnoresCollisionResponse = true; 208 ammus.Position = jorma.Position; 209 ammus.Color = Color.White; 210 ammus.Shape = Shape.Diamond; 211 ammus.Tag = "ammus"; 212 ammus.Hit(aseenSuunta); 213 AddCollisionHandler(ammus, aseTormays); 214 Add(ammus); 215 } 216 void aseenSuuntaylos() 217 { 218 aseenSuunta = new Vector(0, 100); 219 } 220 void aseenSuuntaalas() 221 { 222 aseenSuunta = new Vector(0, -100); 223 } 224 void aseenSuuntaoikea() 225 { 226 aseenSuunta = new Vector(100, 0); 227 } 228 void aseenSuuntavasen() 229 { 230 aseenSuunta = new Vector(-100, 0); 231 } 232 void aseTormays(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 233 { 234 if (kohde.Tag.ToString() == "") 235 { 236 //Ei mitaan 237 } 238 else if (kohde.Tag.ToString() == "Vihu") 239 { 240 //TODO 241 } 242 else ammus.Destroy(); 165 243 } 166 244 } -
2012/24/MikkoL/JormaKalevi/JormaKalevi/JormaKalevi/bin/x86/Debug/kentta1.txt
r2958 r2965 6 6 7 7 8 ## ## ## 9 8 ## ## ## # 9 10 10 # 11 11 ## ## ## ## _____________ 12 13 ## ## ## ## ## ___ 14 #- # | __ # |15 J # # #12 ################ 13 ## ## ## ## ## ___ | 14 #- # __ # ##_#_#_#_#_#_#_#_ 15 J #^^^^ # # 16 16 ################################################ ###############_____________________# -
2012/24/MikkoL/JormaKalevi/JormaKalevi/JormaKalevi/kentta1.txt
r2958 r2965 6 6 7 7 8 ## ## ## 9 8 ## ## ## # 9 10 10 # 11 11 ## ## ## ## _____________ 12 13 ## ## ## ## ## ___ 14 #- # | __ # |15 J # # #12 ################ 13 ## ## ## ## ## ___ | 14 #- # __ # ##_#_#_#_#_#_#_#_ 15 J #^^^^ # # 16 16 ################################################ ###############_____________________# -
2012/24/MikkoL/JormaKalevi/JormaKalevi/JormaKalevi/obj/x86/Debug/JormaKalevi.csproj.FileListAbsolute.txt
r2958 r2965 10 10 C:\MyTemp\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\obj\x86\Debug\JormaKalevi.exe 11 11 C:\MyTemp\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\obj\x86\Debug\JormaKalevi.pdb 12 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\bin\x86\Debug\kentta1.txt 13 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\bin\x86\Debug\Content\norsu.xnb 14 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\bin\x86\Debug\Content\tahti.xnb 15 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\bin\x86\Debug\JormaKalevi.exe 16 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\bin\x86\Debug\JormaKalevi.pdb 17 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\bin\x86\Debug\Jypeli4.xml 18 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\obj\x86\Debug\ResolveAssemblyReference.cache 19 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\obj\x86\Debug\Microsoft.Xna.Framework.RuntimeProfile.txt 20 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\obj\x86\Debug\JormaKalevi.exe 21 C:\Users\testata\Desktop\Oma Peli\MikkoL\JormaKalevi\JormaKalevi\JormaKalevi\obj\x86\Debug\JormaKalevi.pdb
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.