Changeset 295 for jaana_j


Ignore:
Timestamp:
2009-08-05 13:44:55 (12 years ago)
Author:
jaaannja
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • jaana_j/TaivaanMuna/Peli.cs

    r282 r295  
    3939            kenttaNro = 0; 
    4040 
    41             DrawPerimeter = false; // ei haluta piirtää kentän reunoja 
     41            DrawPerimeter = false; //ei haluta piirtää kentän reunoja 
    4242 
    4343            // Luodaan pistelaskuri 
     
    7272 
    7373            // Laitetaan peliohje näyttöön 
    74             MessageDisplay.Add("Etsi iso tähti!"); 
    75             MessageDisplay.Add("Mutta varo haamuja..."); 
     74            MessageDisplay.Add("Etsi koti linna!"); 
     75            MessageDisplay.Add("Mutta varo tähtiä..."); 
    7676        } 
    7777        #endregion 
     
    9797            kentta.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
    9898 
    99             Platform alusta = new Platform(kentta.Width, 300, Color.LightGreen); 
     99            Platform alusta = new Platform(kentta.Width, 300, Color.White); 
    100100            alusta.X = 0; 
    101101            alusta.Y = kentta.Bottom - alusta.Height / 2; 
    102102            kentta.Objects.Add(alusta); 
    103103 
    104             lisaaPieniTaso(kentta, -200, -350); 
     104            /*lisaaPieniTaso(kentta, -200, -350); 
    105105            lisaaPieniTaso(kentta, 0, -200); 
    106106            lisaaPieniTaso(kentta, 400, -150); 
    107  
    108107            lisaaPieniTaso(kentta, 500, 0); 
    109             lisaaPieniTaso(kentta, 400, 100); 
     108            lisaaPieniTaso(kentta, 400, 100);*/ 
     109 
     110            for (int i = 0; i < 50; i++) 
     111            { 
     112                lisaaPieniTaso(kentta,  
     113                               kentta.Left+RandomGen.NextDouble(0,kentta.Width),  
     114                               alusta.Y+RandomGen.NextDouble(0,kentta.Height)); 
     115            } 
    110116 
    111117            lisaaMaali(kentta); 
     
    126132            taso.Y = y; 
    127133            kentta.Objects.Add(taso); 
     134             
    128135        } 
    129136 
     
    136143 
    137144            AddCollisionHandler(pelaaja1, osuiMaaliin); 
     145            AddCollisionHandler(pelaaja1, osuiPilveen); 
    138146 
    139147            kentta.Objects.Add(pelaaja1); 
     
    170178            for (int i = 0; i < kpl; i++) 
    171179            { 
    172                 PlatformCharacter vihollinen = new PlatformCharacter(100, Shapes.CreateCircle(30)); 
     180                PlatformCharacter vihollinen = new PlatformCharacter(100, Shapes.CreateCircle(20)); 
    173181                vihollinen.Brain = new RandomMoverBrain(); 
    174182                vihollinen.X = maali.X; 
     
    208216            Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.A, ButtonPosition.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja, hyppyVoima); 
    209217        } 
    210  
    211218        // Näppäimiin liitetyt toiminnot alkavat tästä --> 
    212219        bool liikuta(ControlEvent e) 
     
    236243        } 
    237244        #endregion 
    238  
    239245 
    240246        #region Tapahtumat 
     
    252258        } 
    253259 
     260        //Osui Pilveen 
     261        void osuiPilveen(Collision collision) 
     262        { 
     263            if (collision.Other is Platform && collision.Other.Color == Color.White) // Tarkistetaan ettei osuta maahan, koska maan ei tietenkään haluta häviävän 
     264            {  
     265                //Pilvi häviää ja pelaaja ponnahtaa ylöspäin 
     266                collision.Other.Lifetime.IsExpired = true; //pilvi häviää 
     267                Vector2D hyppaysvoima = new Vector2D(0, 5000); //luodaan ponnahdusvektori 
     268                collision.Obj.Hit(hyppaysvoima); //annetaan pelaajalle ponnahdusvoima 
     269                 
     270                //Miten tehtäsiin se, että pilvi ilmestyisi takaisin muutaman sekunnin päästä...? 
     271            } 
     272        } 
    254273        // Kerää tähden ja antaa pisteen 
    255274        void keraa(Collision collision) 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.