Changeset 2949
- Timestamp:
- 2012-06-12 14:37:48 (11 years ago)
- Location:
- 2012/24/EeroF/Bong
- Files:
-
- 2 added
- 6 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2012/24/EeroF/Bong/Bong/Bong/Bong.cs
r2930 r2949 8 8 9 9 public class Bong : PhysicsGame 10 { 10 { 11 12 Vector nopeusYlos = new Vector (0, 400 ); 13 Vector nopeusAlas = new Vector(0, -400); 14 PhysicsObject pelaaja; 15 PhysicsObject pelaaja2; 16 17 PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(40, 40); 18 19 IntMeter pelaajan1Pisteet; 20 IntMeter pelaajan2Pisteet; 21 22 11 23 public override void Begin() 12 24 { 13 // Moi14 PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(40, 40);15 Add(pallo);16 pallo.Shape = Shape.Circle;17 PhysicsObject pelaaja1 = new PhysicsObject(15, 70);18 Add(pelaaja1);19 pallo.Color = Color.OrangeRed;20 pelaaja1.Color = Color.Lime;21 PhysicsObject pelaaja2 = new PhysicsObject(15, 70);22 pelaaja2.Color = Color.Pink;23 Add(pelaaja2);24 pelaaja2.X = -450;25 pelaaja1.X = 450;26 pelaaja2.Y = 0;27 pelaaja1.Y = 0;28 pelaaja1.Restitution = 1;29 25 30 26 31 Vector impulssi = new Vector(500, 20); 32 pallo.Hit(impulssi); 33 Level.CreateBorders(1, false); 34 pallo.Restitution = 1; 35 Level.BackgroundColor = Color.Cyan; 36 Camera.ZoomToLevel(); 27 28 LuoKentta(); 29 AloitaPeli(); 30 AsetaOhjaimet(); 37 31 38 32 … … 41 35 42 36 37 43 38 44 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 39 40 } 41 void LuoKentta() 42 { 43 pelaaja = LuoMaila(-500, 0, Color.Violet); 44 pelaaja2 = LuoMaila(500, 0, Color.Lime); 45 46 Add(pallo); 47 pallo.Shape = Shape.Circle; 48 pallo.Color = Color.OrangeRed; 49 pallo.Restitution = 1; 50 // pallo.Gravity (200) ; 51 52 Level.CreateBorders(1, false); 53 54 Level.BackgroundColor = Color.Cyan; 55 Camera.ZoomToLevel(); 56 57 } 58 59 60 void AloitaPeli() 61 { 62 Vector impulssi = new Vector(500, 300); 63 pallo.Hit(impulssi); 64 65 66 67 68 } 69 70 PhysicsObject LuoMaila(double x, double y, Color vari) 71 { 72 PhysicsObject pelaaja = PhysicsObject.CreateStaticObject (15, 70); 73 Add(pelaaja); 74 pelaaja.Shape = Shape.Ellipse; 75 pelaaja.Color = vari; 76 pelaaja.X = x; 77 pelaaja.Y = y; 78 pelaaja.Restitution = 1; 79 return pelaaja; 80 81 82 83 } 84 85 void AsetaOhjaimet() 86 { 87 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja, nopeusAlas); 88 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); 89 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja, nopeusYlos); 90 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); 91 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja2, nopeusYlos); 92 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); 93 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja2, nopeusAlas); 94 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); 95 96 45 97 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 46 98 } 47 void LuoKenttä() 99 100 101 void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja,Vector nopeus ) 48 102 { 49 } 103 pelaaja.Velocity = nopeus; 104 105 if ( (nopeus.Y > 0 ) && (pelaaja.Top > Level.Top) ) 106 { 107 pelaaja.Velocity = Vector.Zero; 108 return; 109 } 110 111 112 if ((nopeus.Y < 0) && (pelaaja.Bottom < Level.Bottom)) 113 { 114 pelaaja.Velocity = Vector.Zero; 115 return; 116 } 117 118 } 119 void LisaaLaskurit() 120 { 121 pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri ( Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0 ); 122 pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri ( Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0 ); 50 123 } 51 124 125 126 127 } 128 IntMeter LuoPistelaskuri (double x, double y) 129 { 130 IntMeter laskuri = new IntMeter(0); 131 132 laskuri.MaxValue = 10; 133 Label naytto = new Label (0); 134 naytto.BindTo(laskuri); 135 naytto.X = x; 136 naytto.Y = y; 137 naytto.TextColor = Color.White; 138 naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor; 139 naytto.Color = Level.BackgroundColor; 140 Add(naytto); 141 return laskuri; 142 143 144 } 145 146 147 148 149 150 151 } 152
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.