Changeset 2796


Ignore:
Timestamp:
2012-06-05 15:03:44 (8 years ago)
Author:
jijoback
Message:

-

Location:
2012/23/JimB/NameInPending/NameinPending/NameinPending
Files:
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/23/JimB/NameInPending/NameinPending/NameinPending/NameinPending/NameinPending.cs

    r2794 r2796  
    4545        PhysicsObject pelaaja1 = LuoPelaaja(paikka); 
    4646        pelaaja1.Image = LoadImage("Pelaaja1"); 
     47        pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 1; 
    4748 
    4849        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liike,null,pelaaja1, new Vector(-200,0)); 
     
    5657        Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja1);         
    5758    } 
    58     void Ammu(PhysicsObject pelaaja) 
    59     { 
    60         PhysicsObject bullet = new PhysicsObject(LoadImage("bullet")); 
    61         Add(bullet); 
    62         bullet.Position = pelaaja.Position; 
    63         Vector suunta = Vector.FromLengthAndAngle(ampumisnopeus, pelaaja.Angle + Angle.RightAngle); 
    64         bullet.Hit(suunta); 
    65  
    66     } 
    6759    void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    6860    { 
    69  
     61         
    7062        PhysicsObject pelaaja2 = LuoPelaaja(paikka); 
    7163        pelaaja2.Image = LoadImage("Pelaaja2"); 
     64        pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 2; 
    7265 
    7366        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(-200, 0)); 
     
    7972        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 200)); 
    8073        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0)); 
     74        Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja2);  
    8175    } 
    8276    void LuoPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    8579        PhysicsObject pelaaja3 = LuoPelaaja(paikka); 
    8680        pelaaja3.Image = LoadImage("Pelaaja3"); 
     81        pelaaja3.CollisionIgnoreGroup = 3; 
    8782 
    8883        Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(-200, 0)); 
     
    9489        Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 200)); 
    9590        Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 0)); 
     91        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja3);  
    9692    } 
    9793    void LuoPelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    10096        PhysicsObject pelaaja4 = LuoPelaaja(paikka); 
    10197        pelaaja4.Image = LoadImage("Pelaaja4"); 
     98        pelaaja4.CollisionIgnoreGroup = 4; 
    10299 
    103100        Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(-200, 0)); 
     
    109106        Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 200)); 
    110107        Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0)); 
     108        Keyboard.Listen(Key.U, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja4);  
    111109    } 
    112110    PhysicsObject LuoPelaaja(Vector paikka) 
    113111    { 
    114         PhysicsObject Pelaaja = PhysicsObject.CreateStaticObject(16, 16); 
     112        PhysicsObject Pelaaja = new PhysicsObject(18, 18); 
     113        Pelaaja.Restitution = 0.01; 
     114        Pelaaja.AngularDamping = 0.1; 
    115115        Pelaaja.Position = paikka; 
    116116        Pelaaja.Shape = Shape.Circle; 
     
    119119 
    120120    } 
     121    void Ammu(PhysicsObject pelaaja) 
     122    { 
     123        PhysicsObject bullet = new PhysicsObject(LoadImage("bullet")); 
     124        Add(bullet); 
     125        // AddCollisionHandler(bullet, CollisionHandler.ExplodeObject(100, false)); 
     126        AddCollisionHandler(bullet, CollisionHandler.DestroyObject); 
     127        bullet.Position = pelaaja.Position; 
     128        bullet.Angle = pelaaja.Angle; 
     129        bullet.CollisionIgnoreGroup = pelaaja.CollisionIgnoreGroup; 
     130        Vector suunta = Vector.FromLengthAndAngle(ampumisnopeus, pelaaja.Angle + Angle.RightAngle); 
     131        bullet.Hit(suunta); 
    121132 
     133    } 
    122134    void Liike(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus) 
    123135    { 
  • 2012/23/JimB/NameInPending/NameinPending/NameinPending/NameinPendingContent/NameinPendingContent.contentproj

    r2794 r2796  
    8383      <Importer>TextureImporter</Importer> 
    8484      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     85      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
    8586    </Compile> 
    8687  </ItemGroup> 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.