Changeset 2792


Ignore:
Timestamp:
2012-06-05 11:32:41 (8 years ago)
Author:
ramipasa
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/23/RamiP/YAG2DSSBase/YAG2DSS/YAG2DSS/YAG2DSS.cs

    r2788 r2792  
    1515    GameObject Kursori; 
    1616 
     17    List<PhysicsObject> Pelaaja = new List<PhysicsObject>(); 
     18 
    1719    public override void Begin() 
    1820    { 
     
    2527        Add(Kursori); 
    2628        #endregion 
    27  
     29        LuoKentta(); 
     30        AsetaNappaimet(); 
    2831        //PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    2932        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ShowExit, "Lopeta peli"); 
    3033    } 
    3134 
     35    void LuoKentta() 
     36    { 
     37        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); 
     38        //vasenReuna.IsVisible = false; 
     39        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); 
     40        //oikeaReuna.IsVisible = false; 
     41        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder(); 
     42        //ylaReuna.IsVisible = false; 
     43        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); 
     44        //alaReuna.IsVisible = false; 
     45 
     46        Level.BackgroundColor = Color.Black; 
     47 
     48        LuoPelaaja(300); 
     49        LuoPelaaja(-300); 
     50    } 
     51 
     52    void LuoPelaaja(double x) 
     53    { 
     54        PhysicsObject pelaaja = new PhysicsObject(20, 20); 
     55 
     56        pelaaja.X = x; 
     57        pelaaja.Y = -250; 
     58        pelaaja.Restitution = 0.5; 
     59        pelaaja.AngularDamping = 0.1; 
     60        pelaaja.Shape = Shape.Triangle; 
     61 
     62        Pelaaja.Add(pelaaja); 
     63        Add(Pelaaja[Pelaaja.Count - 1]); 
     64    } 
     65 
     66    void AsetaNappaimet() 
     67    { 
     68        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Kiihdyta, null, Pelaaja[0]); 
     69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Hidasta, null, Pelaaja[0]); 
     70    } 
     71 
     72    void Kiihdyta(PhysicsObject pelaaja) 
     73    { 
     74        Vector z = Vector.FromLengthAndAngle(5.0, pelaaja.Angle); 
     75        pelaaja.Hit(z); 
     76    } 
     77 
     78    void Hidasta(PhysicsObject pelaaja) 
     79    { 
     80        if (pelaaja.Velocity.X > 0.0) 
     81            pelaaja.Velocity = new Vector(pelaaja.Velocity.X - 5.0, pelaaja.Velocity.Y); 
     82 
     83        if (pelaaja.Velocity.Y > 0.0) 
     84            pelaaja.Velocity = new Vector(pelaaja.Velocity.X, pelaaja.Velocity.Y - 5.0); 
     85 
     86        if (pelaaja.Velocity.X < 0.0) 
     87            pelaaja.Velocity = new Vector(0.0, pelaaja.Velocity.Y); 
     88         
     89        if (pelaaja.Velocity.Y < 0.0) 
     90            pelaaja.Velocity = new Vector(pelaaja.Velocity.X, 0.0); 
     91    } 
    3292    #region XNA / ALTK-Based Code 
    3393 
     
    67127        //ALTK.Cursor.PosX = Convert.ToInt32((ALTKConstants.WindowWidth / 2) + Kursori.Position.X); 
    68128        //ALTK.Cursor.PosY = ALTK.Cursor 
    69          
     129 
    70130        //MessageDisplay.Clear(); 
    71131        //MessageDisplay.Add(Convert.ToString(ALTK.Cursor.SecPosX + "; " + ALTK.Cursor.SecPosY)); 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.