Changeset 2589
- Timestamp:
- 2011-08-05 12:09:04 (11 years ago)
- Location:
- 2011/31/AkuH
- Files:
-
- 1 added
- 5 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/31/AkuH/StickMan Of Duty Basic Operation/StickMan Of Duty Basic Operation/Peli.cs
r2545 r2589 13 13 const int RUUDUN_KOKO = 40; 14 14 PhysicsObject KentanAlaReuna; 15 Image taustaKuva = LoadImage("CreateStars"); 15 16 16 17 PlatformCharacter pelaaja1; … … 20 21 Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja"); 21 22 Image vihollinenKuva = LoadImage("Vihollinen"); 22 Image rajahdys3kuva = LoadImage("rajahdys3"); 23 Image rajahdyskuva3 = LoadImage("rajahdys3"); 24 Image maaliKuva = LoadImage("tahti"); 23 25 24 26 ExplosionSystem rajahdys; … … 31 33 Gravity = new Vector(0, -1000); 32 34 33 rajahdys = new ExplosionSystem(rajahdys 3kuva, 1000);35 rajahdys = new ExplosionSystem(rajahdyskuva3, 1000); 34 36 Add(rajahdys); 35 37 … … 49 51 kentta.SetTileMethod('*', lisaaVihollinen); 50 52 kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja); 53 kentta.SetTileMethod('M', lisaaMaali); 54 kentta.SetTileMethod('n', lisaaNakymaton); 55 kentta.SetTileMethod('l', lisaaLiikkuva); 51 56 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 52 57 Level.CreateBorders(); 53 58 KentanAlaReuna = Level.CreateBottomBorder(); 54 Level.Background.CreateGradient(Color.Transparent, Color.Turquoise); 59 Level.Background.CreateStars(); 60 } 61 62 63 void lisaaNakymaton(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 64 { 65 PhysicsObject nakymaton= PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 66 nakymaton.Position = paikka; 67 nakymaton.Image = maaliKuva; 68 nakymaton.Tag = "nakymaton"; 69 Add(nakymaton); 70 } 71 72 void lisaaLiikkuva(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 73 { 74 PhysicsObject liikkuva = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 75 liikkuva.Mass = 999999999; 76 liikkuva.CanRotate = false; 77 liikkuva.Velocity = new Vector(100, 0); 78 liikkuva.Position = paikka; 79 liikkuva.IgnoresGravity = true; 80 liikkuva.Color = Color.Red; 81 liikkuva.Tag = "liikkuva"; 82 AddCollisionHandler(liikkuva, vaihdaLiikkuvanSuunta); 83 Add(liikkuva); 84 } 85 86 void vaihdaLiikkuvanSuunta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 87 { 88 if (kohde.Tag.ToString() == "taso") 89 { 90 if (tormaaja.Velocity.X < 0) 91 tormaaja.Velocity = new Vector(100, 0); 92 else 93 tormaaja.Velocity = new Vector(-100, 0); 94 } 95 } 96 97 void lisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 98 { 99 PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 100 maali.Position = paikka; 101 maali.Image = maaliKuva; 102 maali.Tag = "maali"; 103 Add(maali); 55 104 } 56 105 … … 59 108 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 60 109 taso.Position = paikka; 61 taso.Color = RandomGen.NextColor(); 110 taso.Color = Color.Red; 111 taso.Tag = "taso"; 62 112 Add(taso); 63 113 } … … 65 115 void lisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 66 116 { 67 PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject( 10, 90);117 PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(40, 50); 68 118 //vihollinen.IgnoresCollisionResponse = true; 69 119 vihollinen.Position = paikka; … … 76 126 vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 77 127 seuraajanAivot.Active = true; 78 seuraajanAivot.Speed = 300;128 seuraajanAivot.Speed = 280; 79 129 } 80 130 … … 133 183 void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde) 134 184 { 185 if (kohde.Tag.ToString() == "maali") 186 { 187 MessageDisplay.TextColor = Color.Yellow; 188 MessageDisplay.Add("Pääsit pelin läpi!"); 189 Timer.SingleShot(3.0, new Action(Exit)); 190 } 135 191 if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") 136 192 { -
2011/31/AkuH/StickMan Of Duty Basic Operation/StickMan Of Duty Basic Operation/kentta1.txt
r2545 r2589 1 1 * 2 2 3 3 … … 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 12 13 14 ### 15 * # # # # 16 * # 17 * ##############################################€€€€€€ ################# ####################### ##################### # 18 * # # # # ############ 19 * ################### ##################### # # # # 20 * # # # # # 21 * ##### # 22 * ##### 23 * ##### 24 * ##### 25 * N ##### 11 12 13 14 # # # # 15 # ******* ******* 16 ############################################## l ################# ############################# ######################### M # 17 # # # # ******************** ############ 18 ################### l ##################### # # # # 19 # # # # # 20 ##### # 21 ##### 22 ##### 23 ##### 24 N ##### 26 25 ####################### 27 ############################################################################################################################################################################################# 28 26 ############################################################################################################################################################################################# -
2011/31/AkuH/StickMan Of Duty Basic Operation/StickMan Of Duty Basic OperationContent/StickMan Of Duty Basic OperationContent.contentproj
r2545 r2589 89 89 </Compile> 90 90 </ItemGroup> 91 <ItemGroup> 92 <Compile Include="rajahdys2.png"> 93 <Name>rajahdys2</Name> 94 <Importer>TextureImporter</Importer> 95 <Processor>TextureProcessor</Processor> 96 </Compile> 97 </ItemGroup> 91 98 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 92 99 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.