Changeset 257
- Timestamp:
- 2009-08-04 13:06:05 (14 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
taneli_a/Pong-1/Peli.cs
r237 r257 24 24 PhysicsObject maila1; 25 25 PhysicsObject maila2; 26 27 Vector2D nopeusYlos = new Vector2D(0, 200); 28 Vector2D nopeusAlas = new Vector2D(0, -200); 26 29 27 30 protected override void LoadContent() … … 72 75 void AsetaOhjaimet() 73 76 { 74 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition. Pressed, LiikutaMailaaYlos, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1);75 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Released, PysaytaMaila, null, maila1);76 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition. Pressed, LiikutaMailaaAlas, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1);77 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition.Released, PysaytaMaila, null, maila1);77 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos); 78 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector2D.Zero); 79 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas); 80 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector2D.Zero); 78 81 79 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition. Pressed, LiikutaMailaaYlos, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2);80 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Released, PysaytaMaila, null, maila2);81 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition. Pressed, LiikutaMailaaAlas, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2);82 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Released, PysaytaMaila, null, maila2);82 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos); 83 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector2D.Zero); 84 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas); 85 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector2D.Zero); 83 86 84 87 } 85 bool LiikutaMailaaYlos(ControlEvent e) 88 89 bool AsetaNopeus(ControlEvent e) 86 90 { 87 91 PhysicsObject maila = e.Parameter0.ToPhysicsObject(); 88 Vector2D nopeus = new Vector2D(0, 200); 89 maila.Velocity = nopeus; 90 return false; 92 Vector2D nopeus = e.Parameter1.ToVector2D(); 91 93 92 } 93 94 bool PysaytaMaila(ControlEvent e) 95 { 96 PhysicsObject maila = e.Parameter0.ToPhysicsObject(); 97 maila.Velocity = Vector2D.Zero; 98 return false; 99 } 100 101 bool LiikutaMailaaAlas(ControlEvent e) 102 { 103 PhysicsObject maila = e.Parameter0.ToPhysicsObject(); 104 Vector2D nopeus = new Vector2D(0, -200); 105 maila.Velocity = nopeus; 106 return false; 107 } 94 if ( (nopeus.Y < 0) && (maila.Y < Level.Bottom) ) 95 { 108 96 } 109 97 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.