Changeset 2563
- Timestamp:
- 2011-08-04 15:00:35 (12 years ago)
- Location:
- 2011/31/TommiL
- Files:
-
- 6 added
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/31/TommiL/pallopeli/pallopeli/pallopeli/Peli.cs
r2539 r2563 10 10 { 11 11 PhysicsObject robotti; 12 int elama = 0; 13 14 Image olionKuva = LoadImage("kuva"); 15 Image olionKuva2 = LoadImage("sydän"); 16 Image olionkuva3 = LoadImage("maali"); 17 12 18 13 Image olionKuva = LoadImage("kuva"); 19 20 PhysicsObject[] sydamet = new PhysicsObject[10]; 14 21 15 22 public override void Begin() 16 23 { 17 robotti = new PhysicsObject( 50, 50);24 robotti = new PhysicsObject(30,30); 18 25 Add(robotti); 19 26 robotti.X = (-450); 20 robotti.Y = ( 400);27 robotti.Y = (-350); 21 28 robotti.Color = Color.LightGray; 22 29 robotti.Image = olionKuva; … … 24 31 25 32 robotti.CanRotate = false; 26 robotti.LinearDamping = 0.95;27 33 28 34 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, … … 34 40 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, 35 41 LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); 42 AddCollisionHandler(robotti, kasittelerobotintormays); 43 36 44 37 45 Level.Background.CreateGradient(Color.DarkOrange … … 42 50 43 51 tehdapallot(); 52 luomaali(); 53 tehdasyotavaa(); 54 while (elama < 3) 55 { 56 tehdasydan(); 57 } 58 59 44 60 45 61 } … … 53 69 { 54 70 int i = 0; 55 while (i < 10)71 while (i < 35) 56 72 { 57 PhysicsObject pallo = new PhysicsObject( 40.0, 40.0);73 PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(20, 20); 58 74 Add(pallo); 59 75 pallo.X = RandomGen.NextDouble ( -400,400); … … 63 79 pallo.Restitution = 1.5; 64 80 pallo.Tag = "pallo"; 81 pallo.CollisionIgnoreGroup = 1; 82 robotti.LinearDamping = 0.95; 83 84 65 85 i++; 66 86 pallo.Hit(new Vector(RandomGen.NextDouble(400, -400), RandomGen.NextDouble(-400, 400))); … … 68 88 } 69 89 } 90 91 70 92 71 93 void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) 72 94 { 73 95 if (kohde.Tag.ToString() == "robotti") 96 97 74 98 { 75 99 Explosion rajahdys = new Explosion(100.100); … … 77 101 Add(rajahdys); 78 102 rajahdys.Speed = 150.0; 79 rajahdys.Force = 30; 80 81 103 rajahdys.Force = 30; 104 elama--; 105 sydamet[elama].Destroy(); 106 if (elama == 0) kohde.Destroy(); 82 107 } 83 108 } 84 109 110 void tehdasydan() 111 { 85 112 113 PhysicsObject sydän = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 114 Add(sydän, -1); 115 sydän.Image = olionKuva2; 116 sydän.IgnoresCollisionResponse = true; 117 sydän.IgnoresExplosions = true; 118 sydamet[elama] = sydän; 119 elama++; 120 sydän.X = 300 + elama * 50; 121 sydän.Y = -300; 86 122 123 124 125 126 } 127 void luomaali() 128 { 129 PhysicsObject maali = new PhysicsObject(50, 50); 130 maali.X = 475; 131 maali.Y = 375; 132 maali.CanRotate = false; 133 maali.IgnoresExplosions = true; 134 maali.CollisionIgnoreGroup = 1; 135 maali.Image = olionkuva3; 136 maali.Tag = "maali"; 137 Add(maali); 138 139 } 140 void kasittelerobotintormays(PhysicsObject robotti, PhysicsObject kohde) 141 { 142 if (kohde.Tag.ToString() == "maali") 143 144 { 145 Exit(); 146 } 147 } 148 149 void tehdasyotavaa() 150 { 151 int i = 0; 152 while (i < 20) 153 { 154 PhysicsObject syötävä = new PhysicsObject(10, 10); 155 156 Add(syötävä); 157 syötävä.X = RandomGen.NextDouble(-400, 400); 158 syötävä.Y = RandomGen.NextDouble(-400, 400); 159 i++; 160 } 161 } 162 87 163 88 164 } -
2011/31/TommiL/pallopeli/pallopeli/pallopeliContent/pallopeliContent.contentproj
r2539 r2563 51 51 </Compile> 52 52 </ItemGroup> 53 <ItemGroup> 54 <Compile Include="sydän.png"> 55 <Name>sydän</Name> 56 <Importer>TextureImporter</Importer> 57 <Processor>TextureProcessor</Processor> 58 </Compile> 59 </ItemGroup> 60 <ItemGroup> 61 <Compile Include="maali.png"> 62 <Name>maali</Name> 63 <Importer>TextureImporter</Importer> 64 <Processor>TextureProcessor</Processor> 65 </Compile> 66 </ItemGroup> 53 67 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 54 68 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.