Ignore:
Timestamp:
2011-08-04 14:42:55 (8 years ago)
Author:
akjualha
Message:

Talletus.

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2011/31/AkuH/StickMan Of Duty Basic Operation/StickMan Of Duty Basic Operation/Peli.cs

    r2522 r2545  
    2020    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja"); 
    2121    Image vihollinenKuva = LoadImage("Vihollinen"); 
     22    Image rajahdys3kuva = LoadImage("rajahdys3"); 
     23 
     24    ExplosionSystem rajahdys; 
    2225 
    2326    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     
    2730        ClearAll(); 
    2831        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     32 
     33        rajahdys = new ExplosionSystem(rajahdys3kuva, 1000); 
     34        Add(rajahdys); 
     35 
    2936        IsMouseVisible = true; 
    3037        luoKentta(); 
     
    4552        Level.CreateBorders(); 
    4653        KentanAlaReuna = Level.CreateBottomBorder(); 
    47         Level.Background.CreateGradient(Color.LightGreen, Color.White); 
     54        Level.Background.CreateGradient(Color.Transparent, Color.Turquoise); 
    4855    } 
    4956 
     
    5865    void lisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    5966    { 
    60         PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     67        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(10, 90); 
    6168        //vihollinen.IgnoresCollisionResponse = true; 
    6269        vihollinen.Position = paikka; 
     
    6976        vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 
    7077        seuraajanAivot.Active = true; 
    71         seuraajanAivot.Speed = 80; 
     78        seuraajanAivot.Speed = 300; 
    7279    } 
    7380 
     
    8087        AddCollisionHandler(pelaaja1, kasittelePelaajanTormays); 
    8188        Add(pelaaja1); 
    82         pelaaja1.Weapon = new LaserGun(20, 5); 
     89        pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(20, 5); 
    8390        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = kasitteleAmmuksenTormays; 
    8491        pelaaja1.Weapon.Position += new Vector(20, 0); 
     
    130137            kohde.Destroy(); 
    131138            hahmo.Destroy(); 
    132             pelaajanElamat--;    
     139            pelaajanElamat--; 
    133140            Begin(); 
    134141        } 
     
    148155        if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") 
    149156        { 
    150             Explosion rajahdys = new Explosion(räjähdyksenKoko); 
    151             rajahdys.Position = olio.Position; 
     157            rajahdys.AddEffect(kohde.Position, 50); 
    152158            kohde.Destroy(); 
    153159        } 
    154160        ammus.Destroy(); 
     161 
    155162    } 
     163 
    156164} 
     165 
     166 
     167 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.