Changeset 2542
- Timestamp:
- 2011-08-03 14:59:38 (12 years ago)
- Location:
- 2011/31/EsaN/DevOid/DevOid
- Files:
-
- 4 added
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/31/EsaN/DevOid/DevOid/DevOid/Peli.cs
r2516 r2542 7 7 using Jypeli.Widgets; 8 8 9 public class Peli : Game9 public class Peli : PhysicsGame 10 10 { 11 Widget hiiris; 12 Widget hiirip; 13 Label maara1; 14 Label maara2; 15 Label maara3; 16 Label maara4; 17 Label maara5; 18 int aluksia1; 19 int aluksia2; 20 int aluksia3; 21 int aluksia4; 22 int aluksia5; 23 24 11 25 public override void Begin() 12 26 { 13 ; 27 28 29 //kenttä 30 14 31 IsFullScreen = true; 32 33 Level.CreateBorders(); 15 34 16 35 LuoMeri(); … … 20 39 LuoSaari3(700, 700, 287, 250, 0); 21 40 LuoSaari4(700, 700, 200, -100, 0); 22 LuoBBase(700, 700, 0, 0, 0); 23 LuoRBase(700, 700, 0, 0, 0); 41 LuoBBase(50, 50, 200, -150, 0, 1); 42 LuoRBase(50, 50, -200, 200, 0, 2); 43 LuoPBase(30, 30, 200, 100, 0, 3); 44 LuoPBase(50, 50, -100, -250, 0, 4); 45 LuoPBase(40, 40, 425, 200, 0, 5); 46 LuoPBase(35, 35, -375, 0, 0, 6); 47 LuoHiiri1(50, 50, -400, 350, 0); 48 LuoHiiri2(50, 50, 400, -350, 0); 49 50 //pelaaja 1 51 52 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 53 LiikutaRastia1, null, new Vector( -2, 0 )); 54 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, 55 LiikutaRastia1, null, new Vector(2, 0)); 56 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, 57 LiikutaRastia1, null, new Vector(0, 2)); 58 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, 59 LiikutaRastia1, null, new Vector(0, -2)); 60 61 62 //pelaaja 2 63 64 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, 65 LiikutaRastia2, null, new Vector (-2, 0)); 66 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, 67 LiikutaRastia2, null, new Vector(2, 0)); 68 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, 69 LiikutaRastia2, null, new Vector(0, 2)); 70 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, 71 LiikutaRastia2, null, new Vector(0, -2)); 72 73 //tukikohtien tekstit ja ajastimet 74 75 LuoAjastin1(1, 0, 200, -150); 76 LuoAjastin2(1, 0, 200, 200); 77 LuoAjastin3(1, 0, 200, 5); 78 LuoAjastin4(1, 0, 200, 100); 79 LuoAjastin5(1, 0, 425, 200); 80 81 24 82 25 83 Camera.ZoomToLevel(); … … 30 88 Image Saari1k = LoadImage("Saari1k"); 31 89 32 PhysicsObject saari1 = new PhysicsObject(leveys, korkeus);90 GameObject saari1 = new GameObject(leveys, korkeus); 33 91 saari1.X = x; 34 92 saari1.Y = y; … … 44 102 Image Saari2k = LoadImage("Saari2k"); 45 103 46 PhysicsObject saari2 = new PhysicsObject(leveys, korkeus);104 GameObject saari2 = new GameObject(leveys, korkeus); 47 105 saari2.X = x; 48 106 saari2.Y = y; … … 58 116 Image Saari3k = LoadImage("Saari3k"); 59 117 60 PhysicsObject saari3 = new PhysicsObject(leveys, korkeus);118 GameObject saari3 = new GameObject(leveys, korkeus); 61 119 saari3.X = x; 62 120 saari3.Y = y; … … 81 139 Image Saari4k = LoadImage("Saari4k"); 82 140 83 PhysicsObject saari4 = new PhysicsObject(leveys, korkeus);141 GameObject saari4 = new GameObject(leveys, korkeus); 84 142 saari4.X = x; 85 143 saari4.Y = y; … … 91 149 } 92 150 93 void LuoBBase(double leveys, double korkeus, double x, double y, double rotation )151 void LuoBBase(double leveys, double korkeus, double x, double y, double rotation, int basenumero) 94 152 { 95 153 96 154 Image bbasek = LoadImage("bluebase"); 97 155 PhysicsObject bluebase = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 156 PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 98 157 bluebase.X = x; 99 158 bluebase.Y = y; 100 159 bluebase.Angle = Angle.FromDegrees(rotation); 160 bluebase.Image = bbasek; 101 161 Add (bluebase); 102 162 103 163 } 104 164 105 void LuoRBase(double leveys, double korkeus, double x, double y, double rotation )165 void LuoRBase(double leveys, double korkeus, double x, double y, double rotation, int basenumero) 106 166 { 107 167 108 168 Image rbasek = LoadImage("redbase"); 109 169 PhysicsObject redbase = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 170 PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 110 171 redbase.X = x; 111 172 redbase.Y = y; 112 173 redbase.Angle = Angle.FromDegrees(rotation); 174 redbase.Image = rbasek; 113 175 Add(redbase); 114 176 115 177 } 178 179 void LuoPBase(double leveys, double korkeus, double x, double y, double rotation, int basenumero) 180 { 181 182 Image pbasek = LoadImage("plainbase"); 183 PhysicsObject plainbase = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 184 PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 185 plainbase.X = x; 186 plainbase.Y = y; 187 plainbase.Angle = Angle.FromDegrees(rotation); 188 plainbase.Image = pbasek; 189 Add(plainbase); 190 191 } 192 193 void LuoAlus(double leveys, double korkeus, double x, double y, double rotation) 194 { 195 196 Image alusk = LoadImage("alus"); 197 PhysicsObject alus = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 198 alus.X = x; 199 alus.Y = y; 200 alus.Angle = Angle.FromDegrees(rotation); 201 alus.Image = alusk; 202 Add(alus); 203 204 } 205 206 void LuoHiiri2(double leveys, double korkeus, double x, double y, double rotation) 207 { 208 209 Image hiirisk = LoadImage("hiiris"); 210 hiiris = new Widget(leveys, korkeus); 211 hiiris.X = x; 212 hiiris.Y = y; 213 hiiris.Angle = Angle.FromDegrees(rotation); 214 hiiris.Image = hiirisk; 215 Add(hiiris); 216 217 218 } 219 220 void LuoHiiri1(double leveys, double korkeus, double x, double y, double rotation) 221 { 222 223 Image hiiripk = LoadImage("hiirip"); 224 hiirip = new Widget(leveys, korkeus); 225 hiirip.X = x; 226 hiirip.Y = y; 227 hiirip.Angle = Angle.FromDegrees(rotation); 228 hiirip.Image = hiiripk; 229 Add(hiirip); 230 231 } 232 233 void LiikutaRastia1(Vector vektori) 234 { 235 236 237 if (hiirip.X > Screen.Right) 238 { 239 hiirip.X -= 10; 240 } 241 242 else 243 { 244 hiirip.Position += vektori; 245 } 246 247 if (hiirip.X < Screen.Left) 248 { 249 hiirip.X += 10; 250 } 251 else 252 { 253 hiirip.Position += vektori; 254 } 255 256 if (hiirip.Y > Screen.Top) 257 { 258 hiirip.Y -= 10; 259 } 260 else 261 { 262 hiirip.Position += vektori; 263 } 264 265 if (hiirip.Y < Screen.Bottom) 266 { 267 hiirip.Y += 10; 268 } 269 else 270 { 271 hiirip.Position += vektori; 272 } 273 } 274 275 void LiikutaRastia2(Vector vektori) 276 { 277 if (hiiris.X > Screen.Right) 278 { 279 hiiris.X -= 10; 280 } 281 282 else 283 { 284 hiiris.Position += vektori; 285 } 286 287 if (hiiris.X < Screen.Left) 288 { 289 hiiris.X += 10; 290 } 291 else 292 { 293 hiiris.Position += vektori; 294 } 295 296 if (hiiris.Y > Screen.Top) 297 { 298 hiiris.Y -= 10; 299 } 300 else 301 { 302 hiiris.Position += vektori; 303 } 304 305 if (hiiris.Y < Screen.Bottom) 306 { 307 hiiris.Y += 10; 308 } 309 else 310 { 311 hiiris.Position += vektori; 312 } 313 } 314 315 void LuoAjastin1( double perusnopeus, int aluksia1, double x, double y) 316 { 317 Timer ajastin = new Timer(); 318 ajastin.Interval = perusnopeus; 319 ajastin.Timeout += lisaaalus1; 320 ajastin.Start(); 321 322 maara1 = new Label(50.0, 20.0, aluksia1.ToString()); 323 maara1.TextColor = Color.White; 324 maara1.X = x; 325 maara1.Y = y; 326 327 328 Add(maara1); 329 } 330 void LuoAjastin2( double perusnopeus, int aluksia2, double x, double y) 331 { 332 Timer ajastin = new Timer(); 333 ajastin.Interval = perusnopeus; 334 ajastin.Timeout += lisaaalus2; 335 ajastin.Start(); 336 337 maara2 = new Label(50.0, 20.0, aluksia2.ToString()); 338 maara2.TextColor = Color.White; 339 maara2.X = x; 340 maara2.Y = y; 341 342 343 Add(maara2); 344 } 345 346 void LuoAjastin3( double perusnopeus, int aluksia3, double x, double y) 347 { 348 Timer ajastin = new Timer(); 349 ajastin.Interval = perusnopeus; 350 ajastin.Timeout += lisaaalus3; 351 ajastin.Start(); 352 353 maara3 = new Label(50.0, 20.0, aluksia3.ToString()); 354 maara3.TextColor = Color.White; 355 maara3.X = x; 356 maara3.Y = y; 357 358 Add(maara3); 359 } 360 361 void LuoAjastin4( double perusnopeus, int aluksia4, double x, double y) 362 { 363 Timer ajastin = new Timer(); 364 ajastin.Interval = perusnopeus; 365 ajastin.Timeout += lisaaalus4; 366 ajastin.Start(); 367 368 maara4 = new Label(50.0, 20.0, aluksia4.ToString()); 369 maara4.TextColor = Color.White; 370 maara4.X = x; 371 maara4.Y = y; 372 373 374 Add(maara4); 375 } 376 377 void LuoAjastin5( double perusnopeus, int aluksia5, double x, double y) 378 { 379 Timer ajastin = new Timer(); 380 ajastin.Interval = perusnopeus; 381 ajastin.Timeout += lisaaalus5; 382 ajastin.Start(); 383 384 maara5 = new Label(50.0, 20.0, aluksia5.ToString()); 385 maara5.TextColor = Color.White; 386 maara5.X = x; 387 maara5.Y = y; 388 389 390 Add(maara5); 391 } 392 393 394 395 void lisaaalus1() 396 { 397 398 aluksia1 ++; 399 maara1.Text = aluksia1.ToString(); 400 401 } 402 403 void lisaaalus2() 404 { 405 406 aluksia2++; 407 maara2.Text = aluksia2.ToString(); 408 409 } 410 411 void lisaaalus3() 412 { 413 414 aluksia3++; 415 maara3.Text = aluksia3.ToString(); 416 417 } 418 419 void lisaaalus4() 420 { 421 422 aluksia4++; 423 maara4.Text = aluksia4.ToString(); 424 425 } 426 427 void lisaaalus5() 428 { 429 430 aluksia5++; 431 maara5.Text = aluksia5.ToString(); 432 433 } 434 435 436 116 437 } -
2011/31/EsaN/DevOid/DevOid/DevOidContent/DevOidContent.contentproj
r2516 r2542 87 87 </Compile> 88 88 </ItemGroup> 89 <ItemGroup> 90 <Compile Include="plainbase.bmp"> 91 <Name>plainbase</Name> 92 <Importer>TextureImporter</Importer> 93 <Processor>TextureProcessor</Processor> 94 </Compile> 95 </ItemGroup> 96 <ItemGroup> 97 <Compile Include="alus.bmp"> 98 <Name>alus</Name> 99 <Importer>TextureImporter</Importer> 100 <Processor>TextureProcessor</Processor> 101 </Compile> 102 </ItemGroup> 103 <ItemGroup> 104 <Compile Include="hiirip.bmp"> 105 <Name>hiirip</Name> 106 <Importer>TextureImporter</Importer> 107 <Processor>TextureProcessor</Processor> 108 </Compile> 109 <Compile Include="hiiris.bmp"> 110 <Name>hiiris</Name> 111 <Importer>TextureImporter</Importer> 112 <Processor>TextureProcessor</Processor> 113 </Compile> 114 </ItemGroup> 89 115 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 90 116 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.