Changeset 2538
- Timestamp:
- 2011-08-03 14:58:14 (12 years ago)
- Location:
- 2011/31/OnniP
- Files:
-
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/31/OnniP/PerusPeli3/PerusPeli3/Peli.cs
r2512 r2538 12 12 Image PilviKuva = LoadImage("Pillvi"); 13 13 Image Pilvikuva2 = LoadImage ("Pillvi3"); 14 GameObject Sydän1; 15 GameObject Sydän2; 16 GameObject Sydän3; 17 PhysicsObject Mansikka; 18 PhysicsObject Maila; 19 20 Vector nopeusVasemmalle = new Vector(-100, 0); 21 Vector nopeusOikealle = new Vector (100, 0); 22 Vector Pysähdys = new Vector(0, 0); 23 24 25 14 26 public override void Begin() 15 27 16 28 { 17 29 //luoMaila( Level.Left + 20.0, 0.0 ); 30 31 //luoMaila( Level.Right - 20.0, 0.0 ); 32 33 Camera.ZoomToLevel(); 18 34 PhysicsObject katto = PhysicsObject.CreateStaticObject(1300, 100); 19 35 katto.X = 0; … … 23 39 katto.Color = Color.Cyan; 24 40 PhysicsObject lattia = PhysicsObject.CreateStaticObject(1300, 100); 25 lattia.Y = - 500;41 lattia.Y = -400; 26 42 Add(lattia); 27 43 lattia.IsVisible = true; 28 44 luoMansikka (); 45 lattia.Color = Color.DarkGray; 46 29 47 Level.BackgroundColor = Color.SkyBlue; 30 48 luoPilvi(); 49 //MansikkaMaassa(); 50 lattia.Tag = "lattia"; 51 PhysicsObject oikeaSeinä = PhysicsObject.CreateStaticObject(300, 800); 52 oikeaSeinä.X = -600; 53 oikeaSeinä.IsVisible = true; 54 oikeaSeinä.Color = Color.Black; 55 Add(oikeaSeinä); 56 PhysicsObject vasenSeinä = PhysicsObject.CreateStaticObject(300, 800); 57 vasenSeinä.X = 600; 58 vasenSeinä.IsVisible = true; 59 vasenSeinä.Color = Color.Black; 60 Add(vasenSeinä); 61 Sydän1 = new GameObject(30, 30); 62 Sydän1.Shape = Shape.Heart; 63 Sydän1.Color = Color.Pink; 64 Sydän1.X = 300; 65 Sydän1.Y = -330; 66 Add(Sydän1); 67 Sydän2 = new GameObject(30, 30); 68 Sydän2.Shape = Shape.Heart; 69 Sydän2.Color = Color.Pink; 70 Sydän2.X = 350; 71 Sydän2.Y = -330; 72 Add(Sydän2); 73 Sydän3 = new GameObject(30, 30); 74 Sydän3.Shape = Shape.Heart; 75 Sydän3.Color = Color.Pink; 76 Sydän3.X = 400; 77 Sydän3.Y = -330; 78 Add(Sydän3); 79 80 Maila = PhysicsObject.CreateStaticObject (80, 20); 81 Maila.Color = Color.Black; 82 Add(Maila); 83 Asetaohjaimet (); 84 85 86 87 88 31 89 } 32 90 void luoMansikka() 33 91 { 34 PhysicsObjectMansikka = new PhysicsObject(80, 90);92 Mansikka = new PhysicsObject(80, 90); 35 93 Mansikka.Image = MansikanKuva; 36 Mansikka.Y = 500; 94 Mansikka.X = RandomGen.NextDouble(-500, 500); 95 Mansikka.Y = 300; 37 96 Add(Mansikka); 38 Vector impulssi = new Vector(0, - 200);97 Vector impulssi = new Vector(0, -100); 39 98 Mansikka.Hit(impulssi); 40 99 Mansikka.Tag = "Mansikka"; 100 AddCollisionHandler(Mansikka, MansikkaMaassa); 101 102 103 104 41 105 } 42 106 void luoPilvi() … … 57 121 58 122 } 59 60 61 62 123 void MansikkaMaassa(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject Kohde) 124 { 125 126 if (Kohde.Tag == "lattia") 127 { 128 Explosion rajahdys = new Explosion(100); 129 rajahdys.Position = tormaaja.Position; 130 Add(rajahdys); 131 tormaaja.Destroy(); 132 luoMansikka(); 133 134 if (!Sydän1.IsDestroyed) 135 { 136 Sydän1.Destroy(); 137 return; 138 } 139 140 141 142 if (!Sydän2.IsDestroyed) 143 { 144 Sydän2.Destroy(); 145 return; 146 } 147 148 149 if (!Sydän3.IsDestroyed) 150 { 151 Sydän3.Destroy(); 152 153 } 154 155 else if (Sydän3.IsDestroyed) 156 { Exit(); } 157 }} 158 159 void Asetaohjaimet() 160 { 161 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Liiku Vasemmalle", Maila, nopeusVasemmalle); 162 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,Asetanopeus, "Liiku Oikealle", Maila, nopeusOikealle); 163 Keyboard.Listen(Key.Right,ButtonState.Released, Asetanopeus, "Pysähdys", Maila, Pysähdys); 164 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Asetanopeus, "Pysähdys", Maila, Pysähdys); 165 166 } 167 168 169 170 171 void Asetanopeus (PhysicsObject Maila, Vector nopeus) 172 173 { 174 175 Maila.Velocity = nopeus; 176 177 178 179 } 180 181 void luoMaila () 182 183 { 184 PhysicsObject Maila = PhysicsObject.CreateStaticObject( 20.0, 100.0 ); 185 Maila.Shape = Shape.Rectangle; 186 Maila.X = 0; 187 Maila.Y = -50; 188 Maila.Restitution = 1.0; 189 Add (Maila); 190 191 // return Maila; 192 193 194 195 } 196 197 198 63 199 64 200 } 65 66 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.