Changeset 2534 for 2011/31/JesseP/pelini/pelini/pelini/Peli.cs
- Timestamp:
- 2011-08-03 14:56:19 (12 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/31/JesseP/pelini/pelini/pelini/Peli.cs
r2497 r2534 8 8 9 9 public class Peli : PhysicsGame 10 { 10 { 11 12 PhysicsObject pelaaja1; 13 PhysicsObject pelaaja2; 14 IntMeter pelaajan1Pisteet; 15 IntMeter pelaajan2Pisteet; 16 PhysicsObject maali; 17 PhysicsObject maali2; 18 PhysicsObject pallo; 19 11 20 public override void Begin() 12 21 { 13 Luokentta(); 14 AsetaOhjaimet(); 22 23 luohahmot(); 24 LuoKentta(); 25 asetaohjaimet(); 26 Lisaalaskurit(); 27 15 28 } 16 void AsetaOhjaimet() 29 30 void LuoKentta() 31 { 32 33 Level.BackgroundColor = Color.Green; 34 35 PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); 36 vasenReuna.Restitution = 1.0; 37 vasenReuna.IsVisible = false; 38 39 PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); 40 oikeaReuna.Restitution = 1.0; 41 oikeaReuna.IsVisible = false; 42 43 PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder(); 44 yläReuna.Restitution = 1.0; 45 yläReuna.IsVisible = false; 46 47 PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); 48 alaReuna.Restitution = 1.0; 49 alaReuna.IsVisible = false; 50 51 Camera.ZoomToLevel(); 52 Luomaali(Level.Left + 20.0, 0.0); 53 luomaali2(Level.Right - 20.0, 0.0); 54 55 56 57 58 59 60 } 61 62 63 64 65 void luohahmot() 66 { 67 pelaaja1 = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 68 Add(pelaaja1); 69 pelaaja1.X = 200; 70 pelaaja1.Color = Color.Black; 71 pelaaja2 = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 72 Add(pelaaja2); 73 pelaaja2.X = -200; 74 75 76 77 } 78 79 void luopallo() 80 { 81 PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(40,40) 82 pallo.Color = Color.Yellow 83 } 84 85 void asetaohjaimet() 86 { 87 88 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa,"Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-500, 0)); 89 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu oikealle", new Vector(500,0)); 90 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector (0, -500)); 91 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu ylös", new Vector(0, 500)); 92 93 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-500, 0)); 94 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, "Pelaaja liikkuu oikealle", new Vector(500, 0)); 95 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector(0, -500)); 96 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, "Pelaaja liikkuu ylös", new Vector(0, 500)); 97 98 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 99 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 100 101 } 102 103 104 void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) 105 { 106 pelaaja1.Push(vektori); 107 108 } 109 110 void LiikutaPelaajaa2(Vector vektori) 17 111 { 18 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 19 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 20 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, liikutapelaajaa1, "liikutapelaajaa1"); 21 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, liikutapelaajaa1, "liikutapelaajaa1"); 22 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikutapelaajaa1, "liikutapelaajaa1"); 23 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikutapelaajaa1, "liikutapelaajaa1"); 112 pelaaja2.Push(vektori); 113 } 114 void Luomaali(double x, double y) 115 { 116 PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); 117 maali.Shape = Shape.Rectangle; 118 maali.X = Level.Left + 20.0; 119 maali.Y = 0.0; 120 maali.Restitution = 1.0; 121 maali.Tag = "maali"; 122 Add(maali);} 123 124 void luomaali2(double x, double y) 125 126 { PhysicsObject maali2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); 127 maali2.Shape = Shape.Rectangle; 128 maali2.X = Level.Right - 20.0; 129 maali2.Y = 0.0; 130 maali2.Restitution = 1.0; 131 maali2.Tag = "maali2"; 132 Add(maali2); 133 maali2.Color = Color.Black; 134 135 136 } 137 138 IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) 139 { 140 IntMeter laskuri = new IntMeter(0); 141 laskuri.MaxValue = 10; 142 Label naytto = new Label(); 143 naytto.BindTo(laskuri); 144 naytto.X = x; 145 naytto.Y = y; 146 naytto.TextColor = Color.White; 147 naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor; 148 naytto.Color = Level.BackgroundColor; 149 Add(naytto); 150 return laskuri; 151 } 152 153 void Lisaalaskurit() 154 { 155 pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0); 156 pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0); 24 157 } 25 158 26 void Luokentta()159 void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) 27 160 { 28 PhysicsObject loota = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 29 loota.Shape = Shape.Star; 30 Add(loota); 31 //PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(100.0, 100.0); 32 //Add(pallo); 33 //pallo.Shape = Shape.Circle; 161 if (kohde.Tag.ToString() == "maali") 162 { 163 pelaajan2Pisteet.Value += 1; 164 pallo.Destroy(); 165 } 166 else if (kohde.Tag.ToString() == "maali2") 167 { 168 pelaajan1Pisteet.Value += 1; 169 pallo.Destroy(); 170 171 } 172 34 173 } 174 35 175 } 176
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.