Changeset 2523
- Timestamp:
- 2011-08-03 14:54:53 (12 years ago)
- Location:
- 2011/31/MaijaH
- Files:
-
- 3 added
- 5 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/31/MaijaH/Smiley/Smiley/Peli.cs
r2508 r2523 9 9 public class Peli : PhysicsGame 10 10 { 11 12 11 13 const double nopeus = 200; 12 14 const double hyppyNopeus = 1000; … … 15 17 PlatformCharacter pelaaja1; 16 18 17 Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 19 Image maaliKuva = LoadImage("Maali"); 20 Image pelaajanKuva = LoadImage("Smiley"); 18 21 Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 19 22 20 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 23 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maaliAani"); 24 25 PhysicsObject KentanAlaReuna; 26 27 int kenttaNro = 1; 21 28 22 29 public override void Begin() 23 { 30 { 31 SeuraavaKentta(kenttaNro); 24 32 Gravity = new Vector(0, -1000); 25 33 26 luoKentta();27 34 lisaaNappaimet(); 28 35 … … 32 39 } 33 40 34 void luoKentta( )41 void luoKentta(string kenttaTiedostonNimi) 35 42 { 36 TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); 43 TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttaTiedostonNimi); 44 kentta.SetTileMethod('T', luoMaali); 45 kentta.SetTileMethod('n', lisaaNakymatonTaso); 37 46 kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso); 47 kentta.SetTileMethod('m', lisaaLiikkuvaTaso); 38 48 kentta.SetTileMethod('*', lisaaTahti); 39 49 kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja); 40 50 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 41 51 Level.CreateBorders(); 42 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 52 KentanAlaReuna = Level.CreateBottomBorder(); 53 Level.Background.CreateGradient(Color.SkyBlue, Color.SkyBlue); 43 54 } 44 55 void lisaaNakymatonTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 56 { 57 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 58 taso.Position = paikka; 59 taso.Color = Color.Blue; 60 taso.IsVisible = false; 61 taso.Tag = "nakymaton"; 62 Add(taso); 63 } 45 64 void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 46 65 { … … 48 67 taso.Position = paikka; 49 68 taso.Color = Color.Green; 69 taso.Tag = "taso"; 50 70 Add(taso); 51 71 } 52 72 73 void lisaaLiikkuvaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 74 { 75 // PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(3*leveys, korkeus); 76 PhysicsObject taso = new PhysicsObject(3 * leveys, korkeus); 77 taso.Mass = 99999999999999999; 78 taso.CanRotate = false; 79 taso.Velocity = (new Vector(-100, 0)); 80 taso.IgnoresGravity = true; 81 taso.Position = paikka; 82 taso.Color = Color.Red; 83 Add(taso); 84 AddCollisionHandler (taso, KasitteleTasonTormays); 85 } 86 void KasitteleTasonTormays (PhysicsObject taso, PhysicsObject kohde) 87 { 88 if (kohde.Tag.ToString() == "nakymaton" || kohde.Tag.ToString() == "taso") 89 { 90 if (taso.Velocity.X < 0) 91 taso.Velocity = (new Vector(100, 0)); 92 else 93 taso.Velocity = (new Vector(-100, 0)); 94 } 95 96 } 53 97 void lisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 54 98 { … … 102 146 { 103 147 maaliAani.Play(); 104 MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");105 148 kohde.Destroy(); 106 149 } 150 if (kohde == KentanAlaReuna) 151 { 152 hahmo.Destroy(); 153 } 107 154 } 155 156 157 158 void SeuraavaKentta(int kenttaNro) 159 { 160 ClearAll(); 161 162 if (kenttaNro == 1) luoKentta("kentta1"); 163 else if (kenttaNro == 2) luoKentta("kentta2"); 164 else if (kenttaNro == 3) luoKentta("kentta3"); 165 166 } 167 void luoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 168 { 169 PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 170 maali.Position = paikka; 171 maali.Color = Color.Black; 172 maali.Tag = "maali"; 173 Add(maali); 174 maali.Image = maaliKuva; 175 } 176 108 177 } 178 179 -
2011/31/MaijaH/Smiley/Smiley/Smiley.csproj
r2508 r2523 118 118 <Content Include="Game.ico" /> 119 119 <Content Include="GameThumbnail.png" /> 120 <Content Include="kentta1.txt">121 <CopyToOutputDirectory>Always</CopyToOutputDirectory>122 </Content>123 120 </ItemGroup> 124 121 <ItemGroup> -
2011/31/MaijaH/Smiley/SmileyContent/SmileyContent.contentproj
r2508 r2523 45 45 </ItemGroup> 46 46 <ItemGroup> 47 <Compile Include="maali .wav">48 <Name>maali </Name>47 <Compile Include="maaliAani.wav"> 48 <Name>maaliAani</Name> 49 49 <Importer>WavImporter</Importer> 50 50 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> … … 61 61 </Compile> 62 62 </ItemGroup> 63 <ItemGroup> 64 <Compile Include="Smiley.png"> 65 <Name>Smiley</Name> 66 <Importer>TextureImporter</Importer> 67 <Processor>TextureProcessor</Processor> 68 </Compile> 69 </ItemGroup> 70 <ItemGroup> 71 <Compile Include="kentta1.txt"> 72 <CopyToOutputDirectory>Always</CopyToOutputDirectory> 73 <Name>kentta1</Name> 74 <Importer>TextFileImporter</Importer> 75 <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 76 </Compile> 77 </ItemGroup> 78 <ItemGroup> 79 <Compile Include="Maali.png"> 80 <Name>Maali</Name> 81 <Importer>TextureImporter</Importer> 82 <Processor>TextureProcessor</Processor> 83 </Compile> 84 </ItemGroup> 63 85 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 64 86 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.