Ignore:
Timestamp:
2011-08-03 14:52:10 (8 years ago)
Author:
alromaju
Message:

Talletus.

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2011/31/AlisaJ/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Peli.cs

    r2506 r2520  
    99public class Peli : PhysicsGame 
    1010{ 
    11     const double nopeus = 400; 
    12     const int RUUDUN_KOKO = 5; 
     11    Image LinnunKuva = LoadImage("pelin lintu1"); 
    1312 
    14     PlatformCharacter pelaaja1; 
    1513 
    16     Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
    17     Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
     14 
     15    const double nopeus = 300; 
     16    const int RUUDUN_KOKO = 10; 
     17 
     18 
     19 
     20    PhysicsObject Lintu; 
     21 
     22 
    1823 
    1924    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
    2025 
     26 
    2127    public override void Begin() 
    2228    { 
    23         Gravity = new Vector(0, -1000); 
     29         
    2430 
    2531        luoKentta(); 
    2632        lisaaNappaimet(); 
    27  
    28         //Camera.Follow(pelaaja1); 
    29         //Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    30         //Camera.StayInLevel = true; 
    3133        Camera.ZoomToLevel(); 
    3234    } 
     
    3638        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); 
    3739        kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso); 
    38         kentta.SetTileMethod('*', lisaaTahti); 
    39         kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja); 
    40         kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
     40        kentta.SetTileMethod('L', lisaalintu); 
     41        kentta.Execute(10, 15); 
    4142        Level.CreateBorders(); 
    42         Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
     43        Level.Background.Color = Color.SkyBlue ; 
     44        pallo(); 
    4345    } 
    4446 
     
    4749        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    4850        taso.Position = paikka; 
    49         taso.Color = Color.Green; 
     51        taso.Color = Color. Gray ; 
     52        taso.Restitution = 1.1; 
    5053        Add(taso); 
    5154    } 
     
    5659        tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 
    5760        tahti.Position = paikka; 
    58         tahti.Image = tahtiKuva; 
    5961        tahti.Tag = "tahti"; 
    6062        Add(tahti); 
    6163    } 
    6264 
    63     void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     65    void lisaalintu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    6466    { 
    65         pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
    66         pelaaja1.Position = paikka; 
    67         pelaaja1.Mass = 4.0; 
    68         pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    69         AddCollisionHandler(pelaaja1, kasittelePelaajanTormays); 
    70         Add(pelaaja1); 
     67        Lintu = new PhysicsObject(20, 20); 
     68        Lintu.Position = paikka; 
     69        Lintu.Mass = 4.0; 
     70        Lintu.Image = LinnunKuva; 
     71        AddCollisionHandler(Lintu, kasitteleLinnunTormays); 
     72        Add(Lintu); 
    7173    } 
    7274 
     
    7678        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
    7779 
    78         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
    79         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
    80          
     80        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", Lintu, new Vector(-450, 0)); 
     81        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", Lintu, new Vector(450, 0)); 
     82        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu ylos", Lintu, new Vector(0, -450)); 
     83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu alas", Lintu, new Vector(0, 450)); 
     84 
     85 
     86 
     87 
    8188 
    8289    } 
    8390 
    84     void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    85     { 
    86         hahmo.Walk(nopeus); 
    87     } 
    88  
    89     void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde) 
     91    void kasitteleLinnunTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde) 
    9092    { 
    9193        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti") 
     
    9698        } 
    9799    } 
     100 
     101 
     102 
     103 
     104    void liikuta(PhysicsObject Lintu, Vector nopeus) 
     105    { 
     106        Lintu.Move(nopeus); 
     107    } 
     108 
     109 
     110    void pallo() 
     111    { 
     112        int i = 0; 
     113 
     114        while (i < 1500) 
     115        { 
     116 
     117            i++;  
     118            PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(5,5); 
     119            pallo.Color =  RandomGen.NextColor (); 
     120            pallo.Shape = Shape.Circle; 
     121            pallo.X = RandomGen.NextDouble(-1000, 1000); 
     122            pallo.Y = RandomGen.NextDouble(-1000, 1000); 
     123            Gravity = new Vector(0, -500); 
     124            pallo.Restitution = 1.1; 
     125 
     126 
     127 
     128            Add(pallo); 
     129        } 
     130 
     131    } 
     132 
     133 
    98134} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.