Changeset 2432
- Timestamp:
- 2011-07-04 20:16:02 (11 years ago)
- Location:
- 2011/26/OssiV/sotapeli/sotapeli
- Files:
-
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/26/OssiV/sotapeli/sotapeli/sotapeli/kentta1.txt
r2415 r2432 1 = ########********V*** #****1 = ########********V***=**** 2 2 V = * V V ########************#*H** 3 3 V # # ========************#**** -
2011/26/OssiV/sotapeli/sotapeli/sotapeli/tasohyppely.cs
r2431 r2432 29 29 Image pelaaja1kaannettu = LoadImage("peliukko1Käännetty"); 30 30 Image taustakuva = LoadImage("taustakuva"); 31 31 Image ampuvapahisKuva = LoadImage("pahis2"); 32 32 33 33 34 … … 56 57 kentta['M'] = lisaaPelaaja2; 57 58 kentta['V'] = lisaaPahis; 59 kentta['A'] = lisaaAmpuvaPahis; 58 60 kentta['H'] = lisaaMaali; 59 61 kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); … … 129 131 Keyboard.Listen(Key.B, ButtonState.Down, tähtää, "tähtää", pelaaja2, 4.0); 130 132 Keyboard.Listen(Key.H, ButtonState.Down, tähtää, "tähtää", pelaaja2, -4.0); 131 133 Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "heitä kranaatti"); 132 134 133 135 } … … 181 183 // vaihda asetta kirjoittamaalla sen nimi 182 184 183 pelaaja2.Weapon = new LaserGun(60, 20);185 pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(60, 20); 184 186 pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision += AmmusOsui; 185 187 AddCollisionHandler(pelaaja2, osuTahteen); … … 188 190 AddCollisionHandler(pelaaja2, osuHaivePalikkaan); 189 191 AddCollisionHandler(pelaaja2, osumaaliin); 190 192 191 193 pelaaja2.RightWalkingAnimation = new Animation(pelaajan2Kuva); 192 194 pelaaja2.LeftWalkingAnimation = new Animation(pelaaja2kaannetty); … … 391 393 else 392 394 { 393 395 394 396 kohta.TextColor = Color.Black; 395 397 } … … 431 433 } 432 434 435 void HeitaKranaatti() 436 { 437 Grenade kranaatti = new Grenade(4.0); 438 kranaatti.X = pelaaja2.X + 10; 439 kranaatti.Y = pelaaja2.Y + 10; 440 Add(kranaatti); 441 Vector heittoVoima = Vector.FromLengthAndAngle(4000, Angle.FromDegrees(45)); 442 kranaatti.Hit(heittoVoima); 443 444 } 445 PhysicsObject lisaaAmpuvaPahis() 446 { 447 Pahis pahis = new Pahis(40, 40); 448 pahis.Mass = 10.0; 449 pahis.Shape = Shape.Circle; 450 pahis.Image = ampuvapahisKuva; 451 pahis.Tag = "vihu"; 452 pahis.Elamat = 5; 453 454 pahikset.Add(pahis); 455 456 457 458 TagFollowerBrain pahiksenAivot2 = new TagFollowerBrain("pelaaja", 50); 459 460 pahiksenAivot2.Active = true; 461 pahiksenAivot2.TargetFollowDistance = 600; 462 pahiksenAivot2.Speed = 4000; 463 464 pahis.Brain = pahiksenAivot2; 465 466 467 Add(pahis); 468 return (pahis); 469 470 } 471 433 472 434 473 … … 448 487 } 449 488 } 489 -
2011/26/OssiV/sotapeli/sotapeli/sotapeliContent/sotapeliContent.contentproj
r2382 r2432 115 115 </Compile> 116 116 </ItemGroup> 117 <ItemGroup> 118 <Compile Include="pahis2.png"> 119 <Name>pahis2</Name> 120 <Importer>TextureImporter</Importer> 121 <Processor>TextureProcessor</Processor> 122 </Compile> 123 </ItemGroup> 117 124 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 118 125 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.