Changeset 2411
- Timestamp:
- 2011-07-01 12:11:08 (12 years ago)
- Location:
- 2011/26/OssiV
- Files:
-
- 1 added
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/26/OssiV/sotapeli/sotapeli/sotapeli/kentta1.txt
r2396 r2411 1 = ########******** ****#****2 V = * ########************#****1 = ########********V***#**** 2 V = * V V ########************#*H** 3 3 V # # ========************#**** 4 4 ################========##==========##### *** ########################===# 5 # V V V V 6 * * # ####=## # 5 # V V V V V = # 6 * * # ####=## # V # 7 7 ## ## ################################ # = # 8 # *********** # # = V # 9 * * # *********** # # # # 8 # *********** # # = V V # 9 V * * # # # # 10 # *********** # # # # 10 11 ## ## ## # *********** # # # # 11 V VV V # *********** # # #=######## ### #12 * * * * # *********** # # V V#13 ## ## ## ## # ###### ##### 12 V V V # *********** # # #=######## ### # 13 * * * * # *********** # # V # 14 ## ## ## ## # ###### ##### V #V 14 15 #========# # # 15 * * # * * 16 ## # V # 16 * * # * * V # = # 17 ## # V # V # 17 18 V # # # V 18 * * V V############# #19 ## ## 19 * * V ############# # 20 ## ## V # # 20 21 # £ 21 22 * * # V # 22 23 V ## ## ## V ############################ 23 24 # 24 25 * * * * #### V … … 26 27 # # V 27 28 * * # * * # # 28 ## ## ## ## ## # # 29 ## ## ## ## ## # #29 ## ## ## ## ## # # V 30 ## ## ## ## ## # 30 31 V # # 31 32 M N # -
2011/26/OssiV/sotapeli/sotapeli/sotapeli/tasohyppely.cs
r2396 r2411 10 10 { 11 11 List<Label> valikonKohdat; 12 ScoreList topLista = new ScoreList(10, false, 0); 12 13 13 14 … … 28 29 Image pelaaja1kaannettu = LoadImage("peliukko1Käännetty"); 29 30 Image taustakuva = LoadImage("taustakuva"); 30 31 31 32 32 33 … … 40 41 // Gravity = new Vector(0, -1000); 41 42 Valikko(); 42 43 if (DataStorage.Exists("pisteet.xml")) 44 topLista = DataStorage.Load<ScoreList>(topLista, "pisteet.xml"); 45 46 43 47 } 44 48 … … 52 56 kentta['M'] = lisaaPelaaja2; 53 57 kentta['V'] = lisaaPahis; 58 kentta['H'] = lisaaMaali; 54 59 kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 55 60 Level.CreateBorders(); … … 85 90 AddCollisionHandler(pelaaja1, osuHaivePalikkaan); 86 91 AddCollisionHandler(pelaaja1, osuPelaajaan); 87 pelaaja1.Weapon = new LaserGun(70, 20);92 pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(70, 20); 88 93 pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision += AmmusOsui; 89 94 pelaaja1.Weapon.InfiniteAmmo = true; … … 97 102 { 98 103 // Komennot 99 Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Released, AloitaAlusta, "aloita alusta");104 Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Released, naytaPisteet, "aloita alusta"); 100 105 101 106 … … 107 112 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 108 113 Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Down, AmmuAseella1, "Ammu"); 109 Keyboard.Listen(Key.NumPad1, ButtonState.Down, tähtää, "tähtää", pelaaja1,3.0);114 Keyboard.Listen(Key.NumPad1, ButtonState.Down, tähtää, "tähtää", pelaaja1, 3.0); 110 115 Keyboard.Listen(Key.NumPad2, ButtonState.Down, tähtää, "tähtää", pelaaja1, -3.0); 111 116 … … 119 124 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); 120 125 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja2 hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 121 Keyboard.Listen(Key. K, ButtonState.Down, painottomuus, null);122 Keyboard.Listen(Key. K, ButtonState.Up, painottomuusLoppuu, null);126 Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Down, painottomuus, null); 127 Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Up, painottomuusLoppuu, null); 123 128 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella2, "Ammu"); 124 129 Keyboard.Listen(Key.B, ButtonState.Down, tähtää, "tähtää", pelaaja2, 5.0); … … 129 134 void tähtää(PlatformCharacter hahmo, double muutos) 130 135 { 131 hahmo.Weapon.Angle += Angle.FromDegrees( 136 hahmo.Weapon.Angle += Angle.FromDegrees(muutos); 132 137 } 133 138 … … 135 140 void painottomuus() 136 141 { 137 Gravity = new Vector(0.0, 1 00.0);142 Gravity = new Vector(0.0, 150.0); 138 143 139 144 … … 176 181 // vaihda asetta kirjoittamaalla sen nimi 177 182 178 pelaaja2.Weapon = new LaserGun(60, 20);183 pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(60, 20); 179 184 pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision += AmmusOsui; 180 185 AddCollisionHandler(pelaaja2, osuTahteen); … … 182 187 AddCollisionHandler(pelaaja2, osuPelaajaan); 183 188 AddCollisionHandler(pelaaja2, osuHaivePalikkaan); 189 AddCollisionHandler(pelaaja2, osumaaliin); 190 184 191 pelaaja2.RightWalkingAnimation = new Animation(pelaajan2Kuva); 185 192 pelaaja2.LeftWalkingAnimation = new Animation(pelaaja2kaannetty); 186 193 187 194 188 195 … … 245 252 pahis.Image = pahiksenKuva; 246 253 pahis.Tag = "vihu"; 247 pahis.Elamat = 20;254 pahis.Elamat = 5; 248 255 249 256 pahikset.Add(pahis); … … 307 314 } 308 315 } 309 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus , PhysicsObject pahis)310 { 311 316 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pahis) 317 { 318 312 319 ammus.Destroy(); 313 320 … … 322 329 } 323 330 324 325 //Explosion rajahdys = new Explosion(20); 326 //rajahdys.ShockwaveColor = Color.Blue; 327 //rajahdys.Color = Color.Blue; 328 329 //rajahdys.Speed = 100; 330 //rajahdys.Position = pahis.Position; 331 //Add(rajahdys); 331 332 332 333 } 333 334 … … 354 355 { 355 356 ClearAll(); 357 Level.BackgroundColor = Color.Blue; 356 358 Level.Background.Image = taustakuva; 357 359 valikonKohdat = new List<Label>(); … … 376 378 Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); 377 379 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, ""); 378 380 379 381 } 380 382 … … 391 393 kohta.TextColor = Color.Black; 392 394 } 393 394 } 395 } 396 397 398 395 } 396 } 397 void naytaPisteet() 398 { 399 HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow("Dall of Dude 2D", 400 "Parhaat pisteet", 401 "Onneksi olkoon, pääsit listalle pisteillä %p! Syötä nimesi:", 402 topLista, pisteLaskuri.Value); 403 topIkkuna.Closed += TallennaPisteet; 404 Add(topIkkuna); 405 406 } 407 void TallennaPisteet(Window sender) 408 { 409 DataStorage.Save<ScoreList>(topLista, "pisteet.xml"); 410 AloitaAlusta(); 411 } 412 PhysicsObject lisaaMaali() 413 { 414 PhysicsObject maali = new PhysicsObject(40, 40); 415 maali.Shape = Shape.Circle; 416 Add(maali); 417 maali.Tag = "maali"; 418 return maali; 419 } 420 void osumaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject maali) 421 { 422 if (maali.Tag.ToString() == "maali") 423 { 424 ClearAll(); 425 MessageDisplay.Add("Pääsit pelin läpi!"); 426 lisaaNappaimet(); 427 428 429 } 430 } 431 432 433 434 435 436 public class Pahis : PhysicsObject 437 { 438 public int Elamat { get; set; } 439 440 public Pahis(double width, double height) 441 : base(width, height) 442 { 443 444 } 445 446 447 } 399 448 } 400 public class Pahis : PhysicsObject401 {402 public int Elamat { get; set; }403 404 public Pahis(double width, double height) : base (width, height)405 {406 407 }408 409 410 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.