Changeset 241
- Timestamp:
- 2009-08-04 11:22:53 (12 years ago)
- Location:
- joonas_v
- Files:
-
- 22 added
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
joonas_v/FysiikkaPeli1/Peli.cs
r226 r241 29 29 Level = LuoKentta(); 30 30 AloitaPeli(); 31 LisaaLaskurit(); 31 32 AsetaOhjaimet(); 32 33 … … 69 70 void AsetaOhjaimet() 70 71 { 71 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Down, LiikutaMailaaYlos, "Pelaaja 1; Liikuta mailaa ylös", maila1);72 Controls.Listen( Keys.A, ButtonPosition.Released, PysaytaMaila, null, maila1);73 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition.Down, LiikutaMailaaAlas, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1);74 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition.Released, PysaytaMaila, null, maila1);72 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1; Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos); 73 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector2D.Zero); 74 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas); 75 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector2D.Zero); 75 76 76 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Down, LiikutaMailaaYlos, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2);77 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Released, PysaytaMaila, null, maila2);78 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Down, LiikutaMailaaAlas, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2);79 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Released, PysaytaMaila, null, maila2);77 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos); 78 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector2D.Zero); 79 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2,nopeusAlas); 80 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector2D.Zero); 80 81 } 81 bool LiikutaMailaaYlos(ControlEvent e) 82 { 83 PhysicsObject maila = e.Parameter0.ToPhysicsObject(); 84 if (maila.Y >= Level.Top) 85 { 86 maila.Velocity = Vector2D.Zero; 87 return false; 82 83 84 85 86 bool AsetaNopeus(ControlEvent e) 87 { 88 PhysicsObject maila = e.Parameter0.ToPhysicObject(); 89 Vector2D nopeus = e.Parameter1.ToVector2D(); 88 90 89 } 90 91 Vector2D nopeus = new Vector2D(0, 200); 92 maila.Velocity = nopeus; 93 return false; 94 } 95 bool PysaytaMaila(ControlEvent e) 96 { 97 PhysicsObject maila = e.Parameter0.ToPhysicsObject(); 98 maila.Velocity = Vector2D.Zero; 99 return false; 100 } 101 bool LiikutaMailaaAlas(ControlEvent e) 102 { 103 PhysicsObject maila = e.Parameter0.ToPhysicsObject(); 104 Vector2D nopeus = new Vector2D(0, -200); 105 maila.Velocity = nopeus; 106 return false; 107 } 91 if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Y < Level.Bottom)) 92 { 93 maila.Velocity = Vector2D.Zero; 94 return false; 95 } 96 if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Y > Level.Top)) 97 { 98 maila.Velocity = Vector2D.Zero; 99 return false; 100 } 101 102 maila.Velocity = nopeus; 103 104 return false; 105 } 106 void lisaaLaskurit() 107 { 108 } 109 meter<int> LuoPisteLaskuri() 110 { 111 Meter<int> laskuri = new Meter<int>( 0, 0, 10 ); 112 ValueDisplay naytto = new ValueDisplay( this ); 113 naytto.BindTo( laskuri ); 114 naytto.X = x; 115 naytto.Y = y; 116 naytto.ValueColor = Color.White; 117 Add( naytto ); 118 return laskuri; 119 } 120 } 108 121 } 109 122
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.