Changeset 231
- Timestamp:
- 2009-08-04 10:44:23 (14 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
onni_m/Pong/Peli.cs
r220 r231 50 50 maila1 = LuoMaila(kentta.Left + 20.0, 0.0, kentta); 51 51 maila2 = LuoMaila(kentta.Right - 20.0, 0.0, kentta); 52 52 Vector2D nopeusYlos = new Vector2D(0, 200); 53 Vector2D nopeusAlas = new Vector2D(0, -200); 53 54 kentta.CreateBorder(1.0, false); 54 55 … … 57 58 void AloitaPeli() 58 59 { 59 Vector2D impulssi = new Vector2D( 2000.0, 0.0);60 Vector2D impulssi = new Vector2D(3500.0, 0.0); 60 61 pallo.Hit(impulssi); 61 62 } … … 73 74 void AsetaOhjaimet() 74 75 { 75 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Pressed, LiikutaMailaaYlos, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1); 76 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Released, PysaytaMaila, null, maila1); 76 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos); 77 Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector2D.Zero); 78 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas); 79 Controls.Listen(Keys.Z, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector2D.Zero); 80 81 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos); 82 Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector2D.Zero); 83 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas); 84 Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector2D.Zero); 85 77 86 } 78 bool LiikutaMailaaYlos(ControlEvent e)87 bool AsetaNopeus(ControlEvent e) 79 88 { 80 return false; 81 } 82 bool PysaytaMaila(ControlEvent e) 83 { 89 PhysicsObject maila = e.Parameter0.ToPhysicsObject(); 90 Vector2D nopeus = e.Parameter1.ToVector2D(); 91 92 if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Y < Level.Bottom)) 93 { 94 maila.Velocity = Vector2D.Zero; 95 return false; 96 } 97 if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Y > Level.Top)) 98 { 99 maila.Velocity = Vector2D.Zero; 100 return false; 101 } 102 103 maila.Velocity = nopeus; 104 84 105 return false; 85 106 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.