Changeset 2303


Ignore:
Timestamp:
2011-06-29 14:47:13 (12 years ago)
Author:
osmavanh
Message:

Talletus.

Location:
2011/26/OssiV
Files:
1 added
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2011/26/OssiV/tasohyppely.cs

    r2271 r2303  
    2323    Image pahiksenKuva = LoadImage("pahis"); 
    2424 
     25 
    2526    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
    2627 
     
    2829    { 
    2930 
    30         Gravity = new Vector(0, -1000); 
     31        // Gravity = new Vector(0, -1000); 
    3132 
    3233 
    3334        luoKentta(); 
    3435        lisaaNappaimet(); 
     36 
    3537 
    3638 
     
    8082        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen); 
    8183        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuHaivePalikkaan); 
     84        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuPelaajaan); 
     85         
     86        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(40, 10); 
     87        AssaultRifle ase = new AssaultRifle(20, 5); 
     88        ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     89 
     90 
     91        ase.Ammo.Value = 5000; 
     92 
     93 
    8294        return pelaaja1; 
    8395    } 
     
    8799        // Komennot 
    88100        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Released, AloitaAlusta, "aloita alusta"); 
     101 
    89102 
    90103        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
     
    94107        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
    95108        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     109        Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu"); 
     110 
    96111 
    97112        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
     
    104119        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); 
    105120        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja2 hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
    106  
    107     } 
    108  
     121        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, painottomuus, null); 
     122        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Up, painottomuusLoppuu, null); 
     123        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella2, "Ammu"); 
     124 
     125 
     126    } 
     127 
     128    void painottomuus() 
     129    { 
     130        Gravity = new Vector(0.0, 100.0); 
     131 
     132 
     133    } 
    109134    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    110135    { 
     
    137162        pelaaja2.Tag = "pelaaja"; 
    138163        pelaaja2.Image = pelaajan2Kuva; 
     164        pelaaja2.Weapon = new PlasmaCannon(40, 10); 
     165 
    139166        AddCollisionHandler(pelaaja2, osuTahteen); 
    140  
     167        AddCollisionHandler(pelaaja2, osuPelaajaan); 
    141168        AddCollisionHandler(pelaaja2, osuHaivePalikkaan); 
     169 
     170 
     171 
    142172        return pelaaja2; 
    143173    } 
     
    176206    PhysicsObject lisaaHaivePalikka() 
    177207    { 
    178   
     208 
    179209        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    180210        tahti.Image = tahtiKuva2; 
     
    195225        } 
    196226    } 
    197          PhysicsObject lisaaPahis() 
    198         { 
    199             PhysicsObject pahis = new PhysicsObject(60, 60); 
    200             pahis.Mass = 10.0; 
    201             pahis.Shape = Shape.Circle; 
    202             pahis.Image = pahiksenKuva; 
    203              
    204  
    205  
    206             TagFollowerBrain pahiksenAivot = new TagFollowerBrain("pelaaja", 50); 
    207             
    208             pahiksenAivot.Active = true; 
    209             pahiksenAivot.TargetFollowDistance = 600; 
    210             pahiksenAivot.Speed = 4000; 
    211             //pahiksenAivot.TargetCloseDistance = 20; 
    212    
    213             
    214  
    215  
    216             //pahiksenAivot.StopWhenTargetClose = true; 
    217             pahis.Brain = pahiksenAivot; 
    218  
    219  
    220             Add (pahis); 
    221             return (pahis); 
    222               
    223  
    224  
    225 } 
    226 } 
    227  
     227    PhysicsObject lisaaPahis() 
     228    { 
     229        PhysicsObject pahis = new PhysicsObject(50, 50); 
     230        pahis.Mass = 10.0; 
     231        pahis.Shape = Shape.Circle; 
     232        pahis.Image = pahiksenKuva; 
     233        pahis.Tag = "vihu"; 
     234 
     235 
     236 
     237        TagFollowerBrain pahiksenAivot = new TagFollowerBrain("pelaaja", 50); 
     238 
     239        pahiksenAivot.Active = true; 
     240        pahiksenAivot.TargetFollowDistance = 600; 
     241        pahiksenAivot.Speed = 4000; 
     242        //pahiksenAivot.TargetCloseDistance = 20; 
     243 
     244 
     245 
     246 
     247        //pahiksenAivot.StopWhenTargetClose = true; 
     248        pahis.Brain = pahiksenAivot; 
     249 
     250 
     251        Add(pahis); 
     252        return (pahis); 
     253 
     254 
     255 
     256    } 
     257    void osuPelaajaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pahis) 
     258    { 
     259        if (pahis.Tag.ToString() == "vihu") 
     260        { 
     261            if (hahmo == pelaaja1) 
     262            { 
     263                Camera.Follow(pelaaja2); 
     264            } 
     265            hahmo.Destroy(); 
     266 
     267        } 
     268    } 
     269    void painottomuusLoppuu() 
     270    { 
     271        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     272 
     273    } 
     274    void AmmuAseella2() 
     275    { 
     276        PhysicsObject ammus = pelaaja2.Weapon.Shoot(); 
     277 
     278        if (ammus != null) 
     279        { 
     280            ammus.Size *= 3; 
     281 
     282        } 
     283    } 
     284    void AmmuAseella() 
     285    { 
     286        PhysicsObject ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot(); 
     287 
     288 
     289        if (ammus != null) 
     290        { 
     291            ammus.Size *= 0.5; 
     292 
     293        } 
     294    } 
     295            void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pahis) 
     296{ 
     297    ammus.Destroy(); 
     298    Explosion rajahdys = new Explosion(10); 
     299    rajahdys.Position = ammus.Position; 
     300    Add(rajahdys); 
     301 
     302}} 
     303 
     304 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.