Changeset 2303
- Timestamp:
- 2011-06-29 14:47:13 (12 years ago)
- Location:
- 2011/26/OssiV
- Files:
-
- 1 added
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/26/OssiV/tasohyppely.cs
r2271 r2303 23 23 Image pahiksenKuva = LoadImage("pahis"); 24 24 25 25 26 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 26 27 … … 28 29 { 29 30 30 Gravity = new Vector(0, -1000);31 // Gravity = new Vector(0, -1000); 31 32 32 33 33 34 luoKentta(); 34 35 lisaaNappaimet(); 36 35 37 36 38 … … 80 82 AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen); 81 83 AddCollisionHandler(pelaaja1, osuHaivePalikkaan); 84 AddCollisionHandler(pelaaja1, osuPelaajaan); 85 86 pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(40, 10); 87 AssaultRifle ase = new AssaultRifle(20, 5); 88 ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 89 90 91 ase.Ammo.Value = 5000; 92 93 82 94 return pelaaja1; 83 95 } … … 87 99 // Komennot 88 100 Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Released, AloitaAlusta, "aloita alusta"); 101 89 102 90 103 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); … … 94 107 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 95 108 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 109 Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu"); 110 96 111 97 112 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); … … 104 119 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); 105 120 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja2 hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 106 107 } 108 121 Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, painottomuus, null); 122 Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Up, painottomuusLoppuu, null); 123 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella2, "Ammu"); 124 125 126 } 127 128 void painottomuus() 129 { 130 Gravity = new Vector(0.0, 100.0); 131 132 133 } 109 134 void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 110 135 { … … 137 162 pelaaja2.Tag = "pelaaja"; 138 163 pelaaja2.Image = pelaajan2Kuva; 164 pelaaja2.Weapon = new PlasmaCannon(40, 10); 165 139 166 AddCollisionHandler(pelaaja2, osuTahteen); 140 167 AddCollisionHandler(pelaaja2, osuPelaajaan); 141 168 AddCollisionHandler(pelaaja2, osuHaivePalikkaan); 169 170 171 142 172 return pelaaja2; 143 173 } … … 176 206 PhysicsObject lisaaHaivePalikka() 177 207 { 178 208 179 209 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 180 210 tahti.Image = tahtiKuva2; … … 195 225 } 196 226 } 197 PhysicsObject lisaaPahis() 198 { 199 PhysicsObject pahis = new PhysicsObject(60, 60); 200 pahis.Mass = 10.0; 201 pahis.Shape = Shape.Circle; 202 pahis.Image = pahiksenKuva; 203 204 205 206 TagFollowerBrain pahiksenAivot = new TagFollowerBrain("pelaaja", 50); 207 208 pahiksenAivot.Active = true; 209 pahiksenAivot.TargetFollowDistance = 600; 210 pahiksenAivot.Speed = 4000; 211 //pahiksenAivot.TargetCloseDistance = 20; 212 213 214 215 216 //pahiksenAivot.StopWhenTargetClose = true; 217 pahis.Brain = pahiksenAivot; 218 219 220 Add (pahis); 221 return (pahis); 222 223 224 225 } 226 } 227 227 PhysicsObject lisaaPahis() 228 { 229 PhysicsObject pahis = new PhysicsObject(50, 50); 230 pahis.Mass = 10.0; 231 pahis.Shape = Shape.Circle; 232 pahis.Image = pahiksenKuva; 233 pahis.Tag = "vihu"; 234 235 236 237 TagFollowerBrain pahiksenAivot = new TagFollowerBrain("pelaaja", 50); 238 239 pahiksenAivot.Active = true; 240 pahiksenAivot.TargetFollowDistance = 600; 241 pahiksenAivot.Speed = 4000; 242 //pahiksenAivot.TargetCloseDistance = 20; 243 244 245 246 247 //pahiksenAivot.StopWhenTargetClose = true; 248 pahis.Brain = pahiksenAivot; 249 250 251 Add(pahis); 252 return (pahis); 253 254 255 256 } 257 void osuPelaajaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pahis) 258 { 259 if (pahis.Tag.ToString() == "vihu") 260 { 261 if (hahmo == pelaaja1) 262 { 263 Camera.Follow(pelaaja2); 264 } 265 hahmo.Destroy(); 266 267 } 268 } 269 void painottomuusLoppuu() 270 { 271 Gravity = new Vector(0, -1000); 272 273 } 274 void AmmuAseella2() 275 { 276 PhysicsObject ammus = pelaaja2.Weapon.Shoot(); 277 278 if (ammus != null) 279 { 280 ammus.Size *= 3; 281 282 } 283 } 284 void AmmuAseella() 285 { 286 PhysicsObject ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot(); 287 288 289 if (ammus != null) 290 { 291 ammus.Size *= 0.5; 292 293 } 294 } 295 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pahis) 296 { 297 ammus.Destroy(); 298 Explosion rajahdys = new Explosion(10); 299 rajahdys.Position = ammus.Position; 300 Add(rajahdys); 301 302 }} 303 304
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.