Ignore:
Timestamp:
2011-06-29 11:50:50 (9 years ago)
Author:
jokrhiet
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2011/26/JoelH/THPeli/THPeli/Peli.cs

    r2244 r2265  
    1717    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
    1818    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
    19     Image piikit = LoadImage("piikit"); 
     19    Image piikkikuva = LoadImage("piikit"); 
     20    Image piikkejaAlas = LoadImage("piikitalas"); 
    2021 
    2122 
     
    2930 
    3031        Camera.Follow(pelaaja1); 
    31         Camera.ZoomFactor = 1.2; 
     32        Camera.ZoomFactor = 2.0; 
    3233        Camera.StayInLevel = true; 
    3334    } 
     
    3536    void luoKentta() 
    3637    { 
     38 
    3739        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); 
    3840        kentta['#'] = lisaaTaso; 
     
    4042        kentta['N'] = lisaaPelaaja; 
    4143        kentta['A'] = lisaaPiikit; 
     44        kentta['V'] = lisaaAlaPiikit; 
    4245        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
     46        AddCollisionHandler( pelaaja1, piikkiosuma ); 
    4347        Level.CreateBorders(); 
    4448        Level.Background.CreateGradient(Color.Red, Color.Black); 
     49         
    4550    } 
    4651 
     
    6974    } 
    7075     
    71     PhysicsObject lisaaPiikit() 
    72     { 
     76      PhysicsObject lisaaPiikit() 
     77      { 
    7378        PhysicsObject piikit = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    74         piikit.Image = piikit; 
     79        piikit.Image = piikkikuva; 
    7580        return piikit; 
    76     } 
     81      } 
     82 
     83      PhysicsObject lisaaAlaPiikit() 
     84      { 
     85          PhysicsObject piikit = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
     86          piikit.Image = piikkejaAlas; 
     87          return piikit; 
     88      } 
    7789 
    7890    void lisaaNappaimet() 
     
    89101    } 
    90102 
     103    void piikkiosuma( PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde ) 
     104    { 
     105        if ( pelaaja1 == ylospainosoittavatpiikit ) 
     106        { 
     107            Begin(); 
     108        } 
     109 
     110    } 
    91111    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    92112    { 
     
    107127        } 
    108128    } 
     129 
     130    public PhysicsObject ylospainosoittavatpiikit { get; set; } 
    109131} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.