Changeset 2226


Ignore:
Timestamp:
2011-06-28 13:48:15 (8 years ago)
Author:
jaollipa
Message:

Talletus.

Location:
2011/26/JaakkoL/Rogue Agent 2372/Rogue Agent 2372
Files:
2 added
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2011/26/JaakkoL/Rogue Agent 2372/Rogue Agent 2372/Rogue Agent 2372/Peli.cs

    r2217 r2226  
    99public class Peli : PhysicsGame 
    1010{ 
    11     const double nopeus = 200; 
    12     const double hyppyNopeus = 1000; 
    13     const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    14  
    15     PlatformCharacter pelaaja1; 
    16  
    17     Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
    18     Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
    19  
    20     SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
    21  
     11    const int ruudunLeveys = 50; 
     12    const int ruudunKorkeus = 50; 
    2213    Player player; 
    2314 
     
    2617        Gravity = new Vector(0, -1000); 
    2718 
    28         //luoKentta(); 
     19        LuoKentta(); 
    2920        //lisaaNappaimet(); 
    3021 
     
    3425    } 
    3526 
    36     void luoKentta() 
     27    void LuoKentta() 
    3728    { 
    38         TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); 
    39         kentta['#'] = lisaaTaso; 
    40         kentta['*'] = lisaaTahti; 
    41         kentta['N'] = lisaaPelaaja; 
    42         kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    43         Level.CreateBorders(); 
    44         Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
     29        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("ReactorEntrance.txt"); 
     30        ruudut['='] = LuoPalikkaH; 
     31        ruudut['|'] = LuoPalikkaV; 
     32        ruudut['P'] = LisääPelaaja; 
     33        ruudut['a'] = LisääMeleeAlien; 
     34        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
    4535    } 
    4636 
    47     PhysicsObject lisaaTaso() 
    48     { 
    49         PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    50         taso.Color = Color.Green; 
    51         return taso; 
    52     } 
    53  
    54     PhysicsObject lisaaTahti() 
    55     { 
    56         PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    57         tahti.Image = tahtiKuva; 
    58         tahti.Tag = "tahti"; 
    59         return tahti; 
    60     } 
    61  
    62     PlatformCharacter lisaaPelaaja() 
    63     { 
    64         pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40); 
    65         pelaaja1.Mass = 4.0; 
    66         pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    67         AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen); 
    68         return pelaaja1; 
    69     } 
    70  
    71     void lisaaNappaimet() 
    72     { 
    73         Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
    74         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
    75  
    76         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
    77         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
    78         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    79  
    80         ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
    81  
    82         ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
    83         ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 
    84         ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    85     } 
    86  
    87     void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    88     { 
    89         hahmo.Walk(nopeus); 
    90     } 
    91  
    92     void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    93     { 
    94         hahmo.Jump(nopeus); 
    95     } 
    96  
    97     void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde) 
    98     { 
    99         if (kohde.Tag.ToString() == "tahti") 
    100         { 
    101             maaliAani.Play(); 
    102             MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); 
    103             kohde.Destroy(); 
    104         } 
    105     } 
    10637} 
  • 2011/26/JaakkoL/Rogue Agent 2372/Rogue Agent 2372/Rogue Agent 2372/Player.cs

    r2222 r2226  
    88public class Player : GenCharacter 
    99{ 
    10     const int speed = 200; 
     10    int speed = 200; 
    1111    const int jumpSpeed = 1000; 
    1212    Image portrait = Game.LoadImage("character.png"); 
     
    2626    } 
    2727 
    28     public void moveRight(int speed) 
     28    public void moveRight(int s) 
    2929    { 
    30         this.Walk(speed); 
     30        this.Walk(s); 
    3131    } 
    3232 
  • 2011/26/JaakkoL/Rogue Agent 2372/Rogue Agent 2372/Rogue Agent 2372Content/Rogue Agent 2372Content.contentproj

    r2214 r2226  
    108108    </Compile> 
    109109  </ItemGroup> 
     110  <ItemGroup> 
     111    <Compile Include="ReactorEntrance.txt"> 
     112      <Name>ReactorEntrance</Name> 
     113    </Compile> 
     114  </ItemGroup> 
    110115  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    111116  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.