Ignore:
Timestamp:
2011-06-16 14:33:13 (8 years ago)
Author:
eejoprit
Message:

aivot kesken

Location:
2011/24/EeroP/ZOMBIE RUNNER/ZOMBIE RUNNER
Files:
14 added
11 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2011/24/EeroP/ZOMBIE RUNNER/ZOMBIE RUNNER/ZOMBIE RUNNER/Peli.cs

    r2026 r2046  
    77using Jypeli.Widgets; 
    88 
     9class Zombi : PhysicsObject 
     10{ 
     11    public Timer liikeajastin = new Timer(); 
     12    Vector vanhapaikka = Vector.Zero; 
     13    TagFollowerBrain seuraaja_aivot = new TagFollowerBrain("pelaaja", 120); 
     14 
     15    RandomMoverBrain pakoaivot = new RandomMoverBrain(120) 
     16        { 
     17            ChangeMovementSeconds = 1 
     18             
     19        }; 
     20 
     21    public Zombi(double leveys, double korkeus) 
     22        : base(leveys, korkeus) 
     23    { 
     24        liikeajastin.Interval = 0.3; 
     25         
     26        liikeajastin.Trigger += new Timer.TriggerHandler(liikeajastin_Trigger); 
     27        liikeajastin.Start(); 
     28        Brain = seuraaja_aivot; 
     29    } 
     30 
     31    void liikeajastin_Trigger(Timer sender) 
     32    { 
     33        Vector paikkojenetaisyys = vanhapaikka - Position; 
     34 
     35        if (paikkojenetaisyys.Magnitude == 0.0) 
     36        { 
     37            Timer.SingleShot(0.5, palauta_aivot); 
     38 
     39            if (Brain != pakoaivot) 
     40                Brain = pakoaivot; 
     41        } 
     42        else 
     43        { 
     44            if (Brain != seuraaja_aivot) 
     45                Brain = seuraaja_aivot; 
     46        } 
     47        vanhapaikka = Position; 
     48    } 
     49 
     50    void palauta_aivot() 
     51    { 
     52        Brain = seuraaja_aivot; 
     53    } 
     54} 
    955 
    1056public class Peli : PhysicsGame 
     
    1359    Double katse = 100; 
    1460     
     61    Image seinakuva = LoadImage("seinä"); 
     62    Image ikkunakuva = LoadImage("ikkuna"); 
     63    Image mustakuva = LoadImage("mustakuva"); 
     64    Image vaakaraput = LoadImage("rappuset_vaaka"); 
     65    Image pystyraput = LoadImage("rappuset_pysty"); 
     66 
    1567    Image pelaaja1kuva = LoadImage("vihreäukko"); 
    1668    Image pelaaja2kuva = LoadImage("punainenukko"); 
    17      
    18      
     69    Image pelaaja3kuva = LoadImage("sininenukko"); 
     70    Image pelaaja4kuva = LoadImage("keltainenukko"); 
     71    Image zombikuva = LoadImage("zombi"); 
     72 
     73     
     74    PhysicsObject pelaaja; 
    1975    PhysicsObject pelaaja1; 
    2076    PhysicsObject pelaaja2; 
     77    PhysicsObject pelaaja3; 
     78    PhysicsObject pelaaja4; 
     79    PhysicsObject zombi; 
    2180 
    2281 
     
    2887 
    2988        ohjaimet(); 
    30         Camera.Zoom(2.0); 
    31     } 
    32  
    33      
     89        Camera.Zoom(0.5); 
     90        Camera.Follow (pelaaja1); 
     91    } 
     92 
     93     
     94     
     95    
     96 
     97    #region kenttä 
    3498     
    3599    void luokentta() 
    36100    { 
    37101        Level.BackgroundColor = Color.Gray; 
     102 
     103        //kenttä 1 
     104        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("eeron leveli2.txt"); 
     105        ruudut.SetTileMethod('w', luoseinä); 
     106        ruudut.SetTileMethod('#', luoikkuna); 
     107        ruudut.SetTileMethod('m', luomustaa); 
     108        ruudut.SetTileMethod('=', luoraputpysty); 
     109        ruudut.Execute(64, 64); 
    38110         
    39         //kenttä 1 
    40         TileMap ruudut = TileMap.FromFile ("kentta1.txt"); 
    41         ruudut.SetTileMethod('1', luopelaaja1); 
    42         ruudut.SetTileMethod('2', luopelaaja2); 
    43  
    44         ruudut.Execute(64, 64); 
    45     } 
    46      
    47      
    48     void luopelaaja1(Vector paikka, double x, double y) 
    49     { 
    50         pelaaja1 = new PhysicsObject (64.0, 64.0); 
    51         pelaaja1.Image = pelaaja1kuva; 
    52         pelaaja1.Color = Level.BackgroundColor; 
    53         pelaaja2.Position = paikka; 
    54         pelaaja1.Shape = Shape.Circle; 
    55  
    56         Add(pelaaja1); 
     111 
     112        // w = seinä 
     113        // m = musta, voi mennä läpi 
     114        // # = ikkuna 
     115        // = = rappuset 
     116        // i = rappuset 
     117        // 1 = pelaaja 1 aloituspaikka 
     118        // 2 = pelaaja 2 aloituspaikka 
     119        // 3 = pelaaja 3 aloituspaikka 
     120        // 4 = pelaaja 4 aloituspaikka 
     121        // v = voi kulkea vain "alaspäin" 
     122        // b = sinistä, ei voi mennä läpi 
     123        // @ = zombien ilmestymispaikka 
     124 
     125 
     126        pelaaja1 = luopelaajat(pelaaja1kuva, 0.0, -1000.0); 
     127        pelaaja2 = luopelaajat(pelaaja2kuva, 0.0, -1000.0); 
     128        pelaaja3 = luopelaajat(pelaaja3kuva, 0.0, -1000.0); 
     129        pelaaja4 = luopelaajat(pelaaja4kuva, 0.0, -1000.0); 
     130        zombi = luozombit(); 
     131    } 
     132 
     133 
     134    #region kentän oliot 
     135 
     136 
     137    void luoseinä(Vector paikka, double x, double y) 
     138    { 
     139        PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(64.0, 64.0); 
     140        seina.Position = paikka; 
     141        seina.Image = seinakuva; 
     142        Add(seina); 
     143    } 
     144 
     145 
     146    void luoikkuna(Vector paikka, double x, double y) 
     147    { 
     148        PhysicsObject ikkuna = PhysicsObject.CreateStaticObject(64.0, 64.0); 
     149        ikkuna.Position = paikka; 
     150        ikkuna.Image = ikkunakuva; 
     151        Add(ikkuna); 
     152    } 
     153 
     154    void luomustaa(Vector paikka, double x, double y) 
     155    { 
     156        PhysicsObject musta = PhysicsObject.CreateStaticObject(64.0, 64.0); 
     157        musta.Position = paikka; 
     158        musta.Image = mustakuva; 
     159        musta.IgnoresCollisionResponse = true; 
     160        Add(musta); 
     161    } 
     162 
     163    void luoraputpysty(Vector paikka, double x, double y) 
     164    { 
     165        PhysicsObject raput_y = PhysicsObject.CreateStaticObject(64.0, 64.0); 
     166        raput_y.Position = paikka; 
     167        raput_y.Image = pystyraput; 
     168        raput_y.IgnoresCollisionResponse = true; 
     169        Add(raput_y); 
     170    } 
     171 
     172    #endregion 
     173    #endregion 
     174 
     175 
     176 
     177 
     178 
     179    #region peliukot 
     180    PhysicsObject luopelaajat(Image kuva, double x, double y) 
     181    { 
     182        pelaaja = new PhysicsObject (55.0, 55.0); 
     183        pelaaja.Image = kuva; 
     184        pelaaja.Color = Level.BackgroundColor; 
     185        pelaaja.X = x; 
     186        pelaaja.Y = y; 
     187        pelaaja.Tag = ("pelaaja"); 
     188        pelaaja.Shape = Shape.Circle; 
     189        pelaaja.CanRotate = false; 
     190 
     191        Add(pelaaja); 
     192 
     193        return pelaaja; 
    57194        
    58195    } 
    59196 
    60     void luopelaaja2 (Vector paikka, double x, double y) 
    61     { 
    62         pelaaja2 = new PhysicsObject (64.0, 64.0); 
    63         pelaaja2.Image = pelaaja2kuva; 
    64         pelaaja2.Color = Level.BackgroundColor; 
    65         pelaaja2.Position = paikka; 
    66         pelaaja2.Shape = Shape.Circle; 
    67         Add(pelaaja2); 
    68          
    69     } 
    70      
     197    PhysicsObject luozombit() 
     198    { 
     199 
     200        PhysicsObject zombi = new Zombi(55.0, 55.0); 
     201        zombi.Image = zombikuva; 
     202        zombi.Shape = Shape.Circle; 
     203        Add(zombi); 
     204        return zombi; 
     205    } 
     206 
     207 
     208#endregion 
     209 
     210 
     211    #region liikuttelu 
    71212 
    72213    void ohjaimet() 
     
    76217        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Down, Exit, ("poistu pelistä")); 
    77218 
    78         ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, -1, pelaaja0liike, ("liikutelaan pelaajaa numero 1"), pelaaja2); 
    79         ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.01, pelaaja0katse, "katsotaan pelaajalla numero 1", pelaaja2); 
     219        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, -1, pelaaja0liike, ("liikutelaan pelaajaa numero 2"), pelaaja2); 
     220        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.01, pelaaja0katse, "katsotaan pelaajalla numero 2", pelaaja2); 
    80221        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Down, Exit, ("poistu pelistä")); 
     222 
     223        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, -1, pelaaja0liike, ("liikutelaan pelaajaa numero 3"), pelaaja3); 
     224        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.01, pelaaja0katse, "katsotaan pelaajalla numero 3", pelaaja3); 
     225        ControllerThree.Listen(Button.Back, ButtonState.Down, Exit, ("poistu pelistä")); 
     226 
     227        ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, -1, pelaaja0liike, ("liikutelaan pelaajaa numero 4"), pelaaja4); 
     228        ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.01, pelaaja0katse, "katsotaan pelaajalla numero 4", pelaaja4); 
     229        ControllerFour.Listen(Button.Back, ButtonState.Down, Exit, ("poistu pelistä")); 
    81230    } 
    82231     
     
    104253        pelaaja0.Angle = pelaaja1katse.Angle - Angle.RightAngle; 
    105254    } 
    106  
    107   } 
     255    #endregion 
     256 
     257} 
  • 2011/24/EeroP/ZOMBIE RUNNER/ZOMBIE RUNNER/ZOMBIE RUNNER/ZOMBIE RUNNER.csproj

    r2026 r2046  
    3434    <UseApplicationTrust>false</UseApplicationTrust> 
    3535    <BootstrapperEnabled>true</BootstrapperEnabled> 
    36     <ReferencePath>$(registry:HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Jypeli@Install_Dir)\lib\x86</ReferencePath> 
    3736  </PropertyGroup> 
    3837  <PropertyGroup Condition=" '$(Configuration)|$(Platform)' == 'Debug|x86' "> 
     
    6261  </PropertyGroup> 
    6362  <ItemGroup> 
    64     <Reference Include="Jypeli4"> 
     63    <Reference Include="Jypeli4, Version=4.0.2.0, Culture=neutral, processorArchitecture=x86"> 
     64      <SpecificVersion>False</SpecificVersion> 
     65      <HintPath>..\..\..\..\lib\Jypeli4.dll</HintPath> 
    6566    </Reference> 
    6667    <Reference Include="Microsoft.Xna.Framework, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=842cf8be1de50553, processorArchitecture=x86"> 
     
    116117  </ItemGroup> 
    117118  <ItemGroup> 
     119    <Content Include="eeron leveli2.txt"> 
     120      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
     121    </Content> 
    118122    <Content Include="Game.ico" /> 
    119123    <Content Include="GameThumbnail.png" /> 
  • 2011/24/EeroP/ZOMBIE RUNNER/ZOMBIE RUNNER/ZOMBIE RUNNERContent/ZOMBIE RUNNERContent.contentproj

    r2026 r2046  
    4343  </ItemGroup> 
    4444  <ItemGroup> 
    45     <Compile Include="vihreäukko.png"> 
    46       <Name>vihreäukko</Name> 
     45    <Compile Include="seinä.png"> 
     46      <Name>seinä</Name> 
     47      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     48      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     49    </Compile> 
     50  </ItemGroup> 
     51  <ItemGroup> 
     52    <Compile Include="ikkuna.png"> 
     53      <Name>ikkuna</Name> 
     54      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     55      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     56    </Compile> 
     57  </ItemGroup> 
     58  <ItemGroup> 
     59    <Compile Include="mustakuva.png"> 
     60      <Name>mustakuva</Name> 
     61      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     62      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     63    </Compile> 
     64  </ItemGroup> 
     65  <ItemGroup> 
     66    <Compile Include="rappuset_vaaka.png"> 
     67      <Name>rappuset_vaaka</Name> 
     68      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     69      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     70    </Compile> 
     71    <Compile Include="rappuset_pysty.png"> 
     72      <Name>rappuset_pysty</Name> 
    4773      <Importer>TextureImporter</Importer> 
    4874      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     
    6591      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
    6692    </Compile> 
     93    <Compile Include="vihreäukko.png"> 
     94      <Name>vihreäukko</Name> 
     95      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     96      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     97    </Compile> 
     98  </ItemGroup> 
     99  <ItemGroup> 
     100    <Compile Include="zombi.png"> 
     101      <Name>zombi</Name> 
     102      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     103      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     104    </Compile> 
    67105  </ItemGroup> 
    68106  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.