- Timestamp:
- 2011-06-06 19:49:19 (12 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2011/23/mikmatla/pinkiponki/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/Peli.cs
r1728 r1730 92 92 IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) 93 93 { 94 IntMeter laskuri = new IntMeter( 0);94 IntMeter laskuri = new IntMeter(10); 95 95 laskuri.MaxValue = 998; 96 96 Label naytto = new Label(); … … 105 105 } 106 106 107 void LuoKentta()108 { 109 pallo = new PhysicsObject(50.0, 60.0);107 PhysicsObject LuoPallo() 108 { 109 pallo = new PhysicsObject(50.0, 60.0); 110 110 pallo.Shape = Shape.Circle; 111 111 pallo.Color = Color.Gray; 112 pallo.X = 200.0;113 pallo.Y = 350.0;112 pallo.X = 0; 113 pallo.Y = 0; 114 114 pallo.Restitution = 1.0; 115 115 Add(pallo); 116 return pallo; 117 } 118 119 void LuaPallo() 120 { 121 LuoPallo(); 122 } 123 124 void LuoKentta() 125 { 126 pallo = LuoPallo(); 116 127 117 128 maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0); … … 138 149 void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) 139 150 { 140 if (kohde == oikeaReuna)141 { 142 pelaaja1pisteet.Value += 1;143 } 144 else if (kohde == vasenReuna)145 { 146 pelaaja2pisteet.Value += 1;151 if (kohde == vasenReuna) 152 { 153 pelaaja1pisteet.Value -= 1; 154 } 155 else if (kohde == oikeaReuna) 156 { 157 pelaaja2pisteet.Value -= 1; 147 158 } 148 159 } … … 169 180 { 170 181 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, "Valikkoon"); 171 Keyboard.Listen(Key. F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");182 Keyboard.Listen(Key.C, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 172 183 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Release, "Liikuta palloa"); 173 184 174 185 Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Down, Huijaus1, ""); 186 Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, Huijaus2, ""); 187 Keyboard.Listen(Key.B, ButtonState.Released, LuaPallo, "Uusi pallo"); 175 188 176 189 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "1 ylös", maila1, nopeusYlos); … … 190 203 } 191 204 205 void Huijaus2() 206 { 207 pelaaja1pisteet.Value += 2; 208 } 209 192 210 void Release() 193 211 { 194 pallo.Velocity = new Vector( 400, 150);212 pallo.Velocity = new Vector(-400, 200); 195 213 } 196 214
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.