Changeset 1730 for 2011/23/mikmatla


Ignore:
Timestamp:
2011-06-06 19:49:19 (8 years ago)
Author:
joaamaka
Message:

Toinen Huijaus nappi, osumisesta menettää pisteitä ja mahdollisuus lisätä palloja kesken pelin (uusista palloista ei (vielä) menetä pisteitä)

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2011/23/mikmatla/pinkiponki/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/Peli.cs

    r1728 r1730  
    9292    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) 
    9393    { 
    94         IntMeter laskuri = new IntMeter(0); 
     94        IntMeter laskuri = new IntMeter(10); 
    9595        laskuri.MaxValue = 998; 
    9696        Label naytto = new Label(); 
     
    105105    } 
    106106 
    107     void LuoKentta() 
    108     { 
    109         pallo = new PhysicsObject(50.0,60.0); 
     107    PhysicsObject LuoPallo() 
     108    { 
     109        pallo = new PhysicsObject(50.0, 60.0); 
    110110        pallo.Shape = Shape.Circle; 
    111111        pallo.Color = Color.Gray; 
    112         pallo.X = 200.0; 
    113         pallo.Y = 350.0; 
     112        pallo.X = 0; 
     113        pallo.Y = 0; 
    114114        pallo.Restitution = 1.0; 
    115115        Add(pallo); 
     116        return pallo; 
     117    } 
     118 
     119    void LuaPallo() 
     120    { 
     121        LuoPallo(); 
     122    } 
     123 
     124    void LuoKentta() 
     125    { 
     126        pallo = LuoPallo(); 
    116127 
    117128        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0); 
     
    138149    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) 
    139150    { 
    140         if (kohde == oikeaReuna) 
    141         { 
    142             pelaaja1pisteet.Value += 1; 
    143         } 
    144         else if (kohde == vasenReuna) 
    145         { 
    146             pelaaja2pisteet.Value += 1; 
     151        if (kohde == vasenReuna) 
     152        { 
     153            pelaaja1pisteet.Value -= 1; 
     154        } 
     155        else if (kohde == oikeaReuna) 
     156        { 
     157            pelaaja2pisteet.Value -= 1; 
    147158        } 
    148159    } 
     
    169180    { 
    170181        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, "Valikkoon"); 
    171         Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
     182        Keyboard.Listen(Key.C, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
    172183        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Release, "Liikuta palloa"); 
    173184 
    174185        Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Down, Huijaus1, ""); 
     186        Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, Huijaus2, ""); 
     187        Keyboard.Listen(Key.B, ButtonState.Released, LuaPallo, "Uusi pallo"); 
    175188 
    176189        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "1 ylös", maila1, nopeusYlos); 
     
    190203    } 
    191204 
     205    void Huijaus2() 
     206    { 
     207        pelaaja1pisteet.Value += 2; 
     208    } 
     209 
    192210    void Release() 
    193211    { 
    194         pallo.Velocity = new Vector(400, 150); 
     212        pallo.Velocity = new Vector(-400, 200); 
    195213    } 
    196214 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.