Ignore:
Timestamp:
2009-07-24 13:02:07 (10 years ago)
Author:
akpekorh
Message:

valmisa pelimoottori, kaksi tasoa!

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • aku_k/AvaruudenMuukalaiset/Peli.cs

    r161 r172  
    173173            kenttaNro += 1; // lisätään kenttänumeroa yhdellä 
    174174            MessageDisplay.Add("Kenttä " + kenttaNro); 
    175             AlustaKaikki(); 
    176175            Level seuraava = luoKentta(); 
    177176            lisaaNappaimet(); 
     
    183182        } 
    184183 
    185         private void AlustaKaikki() 
    186         { 
    187             //Controls.Clear(); 
    188         } 
    189  
    190           
     184        Level luoKentta() 
     185        { 
     186            if (kenttaNro == 1) return luoKentta1(); 
     187            if (kenttaNro == 2) return luoKentta2(); 
     188            if (kenttaNro == 3) 
     189            { 
     190                aloitaUusiPeli(); 
     191            } 
     192 
     193 
     194            return luoKentta1(); 
     195        } 
     196 
     197       
    191198         
    192         Level luoKentta() 
     199        Level luoKentta1() 
    193200        { 
    194201            Level kentta = new Level(this, 2000, 1000); 
     
    209216             
    210217            lisaaSuuriNelio(kentta, -60, -450);//laatikko 
    211             lisaaSuuriNelio(kentta, Level.Left + 100, 0); 
     218            lisaaSuuriNelio(kentta, Level.Left + 150, 0); 
    212219            lisaaSuuriNelio(kentta, -300, -200); 
    213220 
     
    220227 
    221228            lisaaMaali(kentta, 0, 350); 
    222             lisaaPelaajat(kentta); 
     229            lisaaPelaajat(kentta, 700, Level.Bottom + 50); 
    223230            lisaaTahdet(kentta, 50, 120); 
    224231            lisaaTahdet(kentta, 0, 120); 
     
    233240            int vihollistenMaara = kenttaNro; 
    234241            lisaaViholliset(kentta, vihollistenMaara); 
     242             
    235243 
    236244            return kentta; 
    237245        } 
     246         
     247        Level luoKentta2() 
     248        { 
     249            Level kentta = new Level(this, 2000, 1000); 
     250            kentta.CreateBorder(); 
     251            kentta.Borders.Visible = false; 
     252            kentta.Background.CreateGradient(Color.White, Color.BlueViolet); 
     253 
     254            Platform alusta = new Platform(kentta.Width, 300, Color.Green); 
     255            alusta.X = 0; 
     256            alusta.Y = kentta.Bottom - alusta.Height / 2; 
     257            kentta.Objects.Add(alusta); 
     258 
     259            lisaaSuuriNelio(kentta, 800, -450); 
     260            lisaaPieniNelio(kentta, 700, -300); 
     261            lisaaPieniNelio(kentta, 500, -250); 
     262            lisaaPieniNelio(kentta, 300, -150); 
     263            lisaaPieniNelio(kentta, -150, -150); 
     264            lisaaPieniNelio(kentta, -450, 50); 
     265            lisaaPieniNelio(kentta, -160, 150); 
     266            lisaaPieniNelio(kentta, 40, 230); 
     267 
     268            lisaaTahdet(kentta, 800, -350); 
     269            lisaaTahdet(kentta, 700, -260); 
     270            lisaaTahdet(kentta, 500, -190); 
     271            lisaaTahdet(kentta, 300, -90); 
     272            lisaaTahdet(kentta, -150, -90); 
     273            lisaaTahdet(kentta, -450, 110); 
     274            lisaaTahdet(kentta, -160, 210); 
     275            lisaaTahdet(kentta, 40, 290); 
     276 
     277            lisaaSuuriNelio(kentta, 100, 340); 
     278 
     279            lisaaMaali(kentta, 100, Level.Top); 
     280 
     281            lisaaPelaajat(kentta, Level.Right + -250, Level.Bottom + 50); 
     282 
     283            return kentta; 
     284        } 
     285 
     286 
    238287 
    239288        void lisaaSuuriNelio(Level kentta, double x, double y) 
     
    264313 
    265314 
    266         void lisaaPelaajat(Level kentta) 
     315        void lisaaPelaajat(Level kentta, double x, double y) 
    267316        { 
    268317            pelaaja1 = new PlatformCharacter(4, Shapes.CreateCircle(25)); 
     
    284333            pelaaja1.AnimationPerPixel = 0.001; 
    285334 
    286             pelaaja1.X = 700; 
    287             pelaaja1.Y = kentta.Bottom + 25; 
     335            pelaaja1.X = x; 
     336            pelaaja1.Y = y; 
    288337 
    289338            AddCollisionHandler(pelaaja1, osuiMaaliin); 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.