Ignore:
Timestamp:
2010-08-19 16:33:45 (9 years ago)
Author:
rimapuha
Message:

chj

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/31/rimapuha/NorsuPeli/NorsuPeli/Peli.cs

    r1663 r1691  
    77class Tasohyppely : PhysicsGame 
    88{ 
    9     const double nopeus = 500; 
     9    const double nopeus = 380; 
    1010    const double hyppyVoima = 4000; 
    1111    const int ruudunLeveys = 50; 
     
    3636    void laskuriYlarajassa(int arvo) 
    3737    { 
    38         MessageDisplay.TextColor = Color.White; 
    39         MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 voitti pelin."); 
     38        MessageDisplay.TextColor = Color.Black; 
     39        MessageDisplay.Add("Voitit pelin"); 
    4040    } 
    4141 
    4242 
    4343    PlatformCharacter pelaaja1; 
    44     //PlatformCharacter pelaaja2; 
     44   // PlatformCharacter pelaaja2; 
    4545 
    4646    Image tahtiKuva = LoadImage("Untitled");  
     47    //Image taustaKuva = LoadImage("taustagraffiti"); 
    4748 
    4849    List<Label> valikonKohdat; 
     
    5758        valikonKohdat.Add(kohta1); 
    5859 
    59         //Label kohta2 = new Label("High Scores"); 
    60         //kohta2.Position = new Vector(0, 40); 
    61         //valikonKohdat.Add(kohta2); 
    62  
     60        /*Label kohta2 = new Label("High Scores"); 
     61        kohta2.Position = new Vector(0, 40); 
     62        valikonKohdat.Add(kohta2); 
     63        */ 
     64           
    6365        Label kohta2 = new Label("Lopeta"); 
    6466        kohta2.Position = new Vector(0, -40); 
     
    108110        Camera.ZoomFactor = 1.5; 
    109111        Camera.StayInLevel = true; 
     112       // Level.Background.Image = taustaKuva; 
     113 
    110114 
    111115         
     
    118122 
    119123    //HighScoreList dddtopLista; 
     124 
     125 
     126 
    120127    protected override void Begin() 
    121128    { 
     
    125132        topLista.ScreenList.ItemColor = Color.Red; 
    126133        topLista.ScreenList.BackGroundColor = Color.Black; 
    127          * */ 
     134         */ 
    128135        Valikko(); 
    129136 
     
    144151    void LuoKentta() 
    145152    { 
     153        //Image taustaKuva = LoadImage("taustagraffiti"); 
    146154        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); 
    147155        ruudut['='] = LuoPalikka; 
     
    157165    { 
    158166        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50); 
    159         palikka.Image = LoadImage ("seina"); 
     167        palikka.Image = LoadImage ("tiili"); 
    160168        return palikka; 
    161169    } 
     
    164172    { 
    165173        GameObject valeseina = new GameObject(50, 50); 
    166         valeseina.Image = LoadImage("valeseina"); 
     174        valeseina.Image = LoadImage("tiili"); 
    167175        return valeseina; 
    168176    } 
     
    179187    { 
    180188        PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 
     189         
    181190        maali.Image = LoadImage("maali2"); 
    182191        AddCollisionHandler(maali, Tormays2); 
     
    190199        if (kohde == pelaaja1) 
    191200 
    192         MessageDisplay.Add("Sait pisteen!!!"); 
     201        //MessageDisplay.Add("Sait pisteen!!!"); 
    193202        pisteLaskuri.Value += 1; 
    194203        tahti.Destroy(); 
     
    196205    void Tormays2(PhysicsObject maali, PhysicsObject kohde) 
    197206    { 
    198         if (kohde == pelaaja1 && pisteLaskuri.Value >= 80) 
     207        if (kohde == pelaaja1 && pisteLaskuri.Value >= 20) 
    199208        { 
    200209            ClearAll(); 
     210            PlaySound("maali"); 
    201211            MessageDisplay.Add("Voitit pelin!!!"); 
    202212            Valikko(); 
     
    207217    PhysicsObject LuoPelaaja1() 
    208218    { 
    209         pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40); 
    210         pelaaja1.Mass = 4.0; 
    211         pelaaja1.Image = LoadImage("norsu"); 
     219        pelaaja1 = new PlatformCharacter(50, 40); 
     220        pelaaja1.Mass = 5.0; 
     221        pelaaja1.Image = LoadImage("lintu-1 kavelee"); 
     222        //pelaaja1.CanRotate = true; 
     223 
    212224        return (PhysicsObject)pelaaja1; 
    213225    } 
    214226 
    215227 
    216   //PhysicsObject LuoPelaaja2() 
    217   //{ 
    218   //    pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40); 
    219   //    pelaaja2.Mass = 4.0; 
    220   //    pelaaja2.Image = LoadImage("norsu2"); 
    221   //    return (PhysicsObject)pelaaja2; 
    222   //} 
    223  
     228    /*PhysicsObject LuoPelaaja2() 
     229    { 
     230        pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40); 
     231        pelaaja2.Mass = 4.0; 
     232        pelaaja2.Image = LoadImage("norsu2"); 
     233        return (PhysicsObject)pelaaja2; 
     234    } 
     235    */ 
    224236 
    225237    void lisaaNappaimet() 
     
    233245        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); 
    234246 
    235         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, HeitaKranaatti, "Heitä kranaatti", pelaaja1); 
     247        //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, HeitaKranaatti, "Heitä kranaatti", pelaaja1); 
    236248 
    237249        //Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 
     
    247259        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 
    248260        ControllerOne.Listen(Button.LeftTrigger, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); 
    249         ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "heittää kranaatin", pelaaja1); 
     261        //ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "heittää kranaatin", pelaaja1); 
    250262    } 
    251263 
     
    254266    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    255267    { 
     268        if (hahmo.FacingDirection == Direction.Left)  
     269        { 
     270            hahmo.Image = LoadImage("lintu-1 kavelee2");  
     271        } 
     272 
     273        else if (hahmo.FacingDirection == Direction.Right) 
     274        { 
     275            hahmo.Image = LoadImage("lintu-1 kavelee"); 
     276        } 
     277 
     278         
    256279        hahmo.Walk(nopeus); 
     280 
     281        
    257282    } 
    258283 
    259284    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) 
    260285    { 
     286        if (hahmo.FacingDirection == Direction.Up) 
     287        { 
     288            hahmo.Image = LoadImage("lintu-1 hyppaa"); 
     289        } 
    261290        hahmo.Jump(voima); 
    262291    } 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.