Changeset 1643 for 2010/31/pakralki/tank destroier/Peli.cs
- Timestamp:
- 2010-08-05 19:48:04 (13 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/31/pakralki/tank destroier/Peli.cs
r1633 r1643 9 9 { 10 10 List<Label> valikonKohdat; 11 12 13 14 11 Tank tankki; 15 12 Tank tankki2; … … 17 14 18 15 DoubleMeter voimaMittari; 19 20 16 DoubleMeter voimaMittari2; 21 17 … … 30 26 valikonKohdat = new List<Label>(); 31 27 32 Label kohta1 = new Label("Aloita Moninpeli");28 Label kohta1 = new Label("Aloita moninpeli"); 33 29 kohta1.Position = new Vector(0, 40); 34 30 valikonKohdat.Add(kohta1); … … 85 81 Luotankki2(); 86 82 Camera.ZoomToLevel(); 87 Level.CreateGround(100, 250, 20, 15); 88 83 Level.CreateGround(200, 250, 20, 15); 89 84 } 90 85 … … 92 87 { 93 88 tankki = new Tank(50, 20); 94 tankki.Y = Level.Bottom + 300;89 tankki.Y = Level.Bottom + 270; 95 90 tankki.X = Level.Right + -50; 96 91 Add(tankki); 97 92 tankki.Cannon.CannonBallCollision = KuulaOsuu; 98 93 voimaMittari.Value = 100; 99 } 94 tankki.Mass = 200; 95 96 } 97 100 98 void Luotankki2() 101 99 { 102 100 tankki2 = new Tank(50, 20); 103 tankki2.Y = Level.Bottom + 300;101 tankki2.Y = Level.Bottom + 270; 104 102 tankki2.X = Level.Left + 50; 105 103 Add(tankki2); 106 104 tankki2.Cannon.CannonBallCollision = KuulaOsuu; 107 105 voimaMittari2.Value = 100; 108 } 109 110 111 112 113 114 106 tankki2.Mass = 200; 107 } 115 108 116 109 void AsetaOhjaimet() 117 110 { 111 // PC 118 112 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 119 113 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); … … 135 129 Keyboard.Listen(Key.LeftControl, ButtonState.Released, AmmuKK, "Ammu kk:lla", tankki2); 136 130 137 131 // XBOX 138 132 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Aja, "Liiku vasemmalle", tankki, 1.0); 139 133 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Aja, "Liiku oikealle", tankki, -1.0); … … 142 136 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, lataaTykinVoimaa, "lataa tykin voimaa", 1500.0, tankki); 143 137 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Released, AmmuTykilla, "ammu tykillä", tankki); 144 ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState. Down, AmmuKK, "Ammu kk:lla", tankki);138 ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Released, AmmuKK, "Ammu kk:lla", tankki); 145 139 146 140 ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Aja, "Liiku vasemmalle", tankki2, 1.0); … … 151 145 ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Released, AmmuTykilla, "ammu tykillä", tankki2); 152 146 ControllerTwo.Listen(Button.B, ButtonState.Released, AmmuKK, "Ammu kk:lla", tankki2); 153 154 155 } 147 } 148 156 149 void lataaTykinVoimaa(double lisaVoima, Tank tank) 157 150 { … … 164 157 tank.Cannon.Shoot(); 165 158 voima = 0; 166 167 } 159 } 160 168 161 void AmmuKK(Tank tank) 169 162 { … … 184 177 void KasittelePallonTormays(PhysicsObject luoti, PhysicsObject kohde) 185 178 { 186 187 } 188 189 190 179 180 } 191 181 192 182 void Aja(Tank t, double vaanto) … … 200 190 t.Cannon.Angle += kaanto; 201 191 } 192 202 193 void KuulaOsuu(PhysicsObject kuula, PhysicsObject toinen) 203 194 { … … 215 206 MessageDisplay.Add("pelaaja2 voitti"); 216 207 } 217 218 208 } 219 209 Add(rajahdys); … … 228 218 MessageDisplay.Add("pelaaja1 voitti"); 229 219 } 230 231 232 220 } 233 221 } … … 262 250 263 251 AsetaOhjaimet(); 264 } 265 266 267 252 253 Timer ajastin = new Timer(); 254 ajastin.Interval = 0.5; 255 ajastin.Trigger += new Timer.TriggerHandler(PseudoAI); 256 //AddTimer(ajastin); 257 ajastin.Start(); 258 } 259 260 void PseudoAI(Timer sender) 261 { 262 MessageDisplay.Add("Timer"); 263 tankki2.Cannon.Power.Value = 10000; 264 tankki2.Cannon.Shoot(); 265 } 268 266 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.