Changeset 1622 for 2010/31/kirsipienmaki@gmail.com/FysiikkaPeli3/Peli.cs
- Timestamp:
- 2010-08-05 14:55:51 (13 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/31/kirsipienmaki@gmail.com/FysiikkaPeli3/Peli.cs
r1616 r1622 9 9 Image taustaKuva = LoadImage("Kuutamo"); 10 10 PhysicsObject tappajaMato; 11 11 PhysicsObject seinä; 12 PhysicsObject seinä2; 12 13 protected override void Begin() 13 14 { 14 Level.CreateGround(450, 400, 10, Color.Black); 15 PhysicsObject maasto = Level.CreateGround(450, 400, 10, Color.Black); 16 maasto.IgnoresCollisionResponse = true; 15 17 Level.Background.Image = taustaKuva; 16 18 Level.Background.FitToLevel(); … … 18 20 ohjaus(); 19 21 Camera.Follow( tappajaMato ); 20 //Camera.Zoom(2.6); 21 Gravity = new Vector(0.0, -100.0); 22 Camera.Zoom(1.9); 23 Level.CreateBorders(); 24 luoseinä(); 25 Gravity = new Vector( 0.0, -800.0 ); 26 luoseinä2(); 27 22 28 } 29 23 30 24 31 void LuoTappajaMato() … … 29 36 tappajaMato.Image = matoKuva; 30 37 tappajaMato.Y = -200; 31 //tappajaMato.IgnoresGravity = true;32 tappajaMato.IgnoresCollisionResponse = 38 tappajaMato.IgnoresGravity = true; 39 tappajaMato.IgnoresCollisionResponse =true; 33 40 Add(tappajaMato); 34 41 tappajaMato.LinearDamping = 0.9; 35 42 tappajaMato.AngularDamping = 0.95; 43 AddCollisionHandler(tappajaMato, matoTormasi); 44 Timer ajastin = new Timer(); 45 ajastin.Interval = 1.5; 46 ajastin.Trigger += tarikistamadonpaikka; 47 ajastin.Start(); 48 } 36 49 37 AddCollisionHandler(tappajaMato, matoTormasi); 38 } 50 39 51 40 52 void matoTormasi(PhysicsObject mato, PhysicsObject kohde) 41 53 { 42 MessageDisplay.Add("Mato osui"); 54 if (kohde == seinä) 55 { 56 tappajaMato.IgnoresGravity = false; 57 Vector impulssi = Vector.FromLengthAndAngle(9989.0, tappajaMato.Angle); 58 tappajaMato.Hit(impulssi); 59 MessageDisplay.Add("Mato osui seinään"); 60 } 43 61 } 44 62 … … 47 65 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 48 66 49 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, 1.0);50 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, - 1.0);67 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, 0.9); 68 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, -0.9); 51 69 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikutamatoa, null, tappajaMato, 100.0); 52 70 } … … 63 81 tappajaMato.Hit(impulssi); 64 82 } 83 void luoseinä() 84 { 85 seinä = new PhysicsObject(Level.Width, 02); 86 seinä.Shape = Shapes.Rectangle; 87 Add(seinä); 88 } 89 void luoseinä2() 90 { 91 seinä2 = new PhysicsObject(Level.Width, 02); 92 seinä2.Shape = Shapes.Rectangle; 93 Add(seinä2); 94 seinä2.Y = -390; 95 } 96 void tarikistamadonpaikka(Timer sender) 97 { 98 99 } 65 100 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.