Changeset 1622


Ignore:
Timestamp:
2010-08-05 14:55:51 (9 years ago)
Author:
juiitamm
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/31/kirsipienmaki@gmail.com/FysiikkaPeli3/Peli.cs

    r1616 r1622  
    99    Image taustaKuva = LoadImage("Kuutamo"); 
    1010    PhysicsObject tappajaMato; 
    11  
     11    PhysicsObject seinä; 
     12    PhysicsObject seinä2; 
    1213    protected override void Begin() 
    1314    { 
    14         Level.CreateGround(450, 400, 10, Color.Black);         
     15        PhysicsObject maasto = Level.CreateGround(450, 400, 10, Color.Black); 
     16        maasto.IgnoresCollisionResponse = true; 
    1517        Level.Background.Image = taustaKuva; 
    1618        Level.Background.FitToLevel(); 
     
    1820        ohjaus(); 
    1921        Camera.Follow( tappajaMato ); 
    20         //Camera.Zoom(2.6); 
    21         Gravity = new Vector(0.0, -100.0); 
     22        Camera.Zoom(1.9); 
     23        Level.CreateBorders(); 
     24        luoseinä(); 
     25        Gravity = new Vector( 0.0, -800.0 ); 
     26        luoseinä2(); 
     27 
    2228    } 
     29 
    2330 
    2431    void LuoTappajaMato() 
     
    2936        tappajaMato.Image = matoKuva; 
    3037        tappajaMato.Y = -200; 
    31         //tappajaMato.IgnoresGravity = true; 
    32         tappajaMato.IgnoresCollisionResponse = true; 
     38        tappajaMato.IgnoresGravity = true; 
     39        tappajaMato.IgnoresCollisionResponse =true; 
    3340        Add(tappajaMato); 
    3441        tappajaMato.LinearDamping = 0.9; 
    3542        tappajaMato.AngularDamping = 0.95; 
     43        AddCollisionHandler(tappajaMato, matoTormasi); 
     44        Timer ajastin = new Timer(); 
     45        ajastin.Interval = 1.5; 
     46        ajastin.Trigger += tarikistamadonpaikka; 
     47        ajastin.Start(); 
     48    } 
    3649 
    37         AddCollisionHandler(tappajaMato, matoTormasi); 
    38     } 
     50     
    3951 
    4052    void matoTormasi(PhysicsObject mato, PhysicsObject kohde) 
    4153    { 
    42         MessageDisplay.Add("Mato osui"); 
     54        if (kohde == seinä) 
     55        { 
     56            tappajaMato.IgnoresGravity = false; 
     57            Vector impulssi = Vector.FromLengthAndAngle(9989.0, tappajaMato.Angle); 
     58            tappajaMato.Hit(impulssi); 
     59            MessageDisplay.Add("Mato osui seinään"); 
     60        } 
    4361    } 
    4462 
     
    4765        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 
    4866 
    49         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, 1.0); 
    50         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, -1.0); 
     67        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, 0.9); 
     68        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, -0.9); 
    5169        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikutamatoa, null, tappajaMato,  100.0); 
    5270    } 
     
    6381        tappajaMato.Hit(impulssi); 
    6482    } 
     83    void luoseinä() 
     84    { 
     85        seinä = new PhysicsObject(Level.Width, 02); 
     86        seinä.Shape = Shapes.Rectangle; 
     87        Add(seinä); 
     88    } 
     89    void luoseinä2() 
     90    { 
     91        seinä2 = new PhysicsObject(Level.Width, 02); 
     92        seinä2.Shape = Shapes.Rectangle; 
     93        Add(seinä2); 
     94        seinä2.Y = -390; 
     95    } 
     96    void tarikistamadonpaikka(Timer sender) 
     97    { 
     98      
     99    } 
    65100} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.