Changeset 1616 for 2010/31/kirsipienmaki@gmail.com/FysiikkaPeli3/Peli.cs
- Timestamp:
- 2010-08-05 11:32:14 (13 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/31/kirsipienmaki@gmail.com/FysiikkaPeli3/Peli.cs
r1603 r1616 8 8 Image matoKuva = LoadImage("Tappajamato1"); 9 9 Image taustaKuva = LoadImage("Kuutamo"); 10 11 10 PhysicsObject tappajaMato; 12 11 13 12 protected override void Begin() 14 13 { 15 Level.CreateGround(450, 400, 10, Color.Black); 14 Level.CreateGround(450, 400, 10, Color.Black); 16 15 Level.Background.Image = taustaKuva; 17 16 Level.Background.FitToLevel(); 18 17 LuoTappajaMato(); 19 20 Camera.Follow(tappajaMato); 18 ohjaus(); 19 Camera.Follow( tappajaMato ); 20 //Camera.Zoom(2.6); 21 Gravity = new Vector(0.0, -100.0); 21 22 } 22 23 23 24 void LuoTappajaMato() 24 25 { 25 tappajaMato = new PhysicsObject( 40, 20);26 tappajaMato = new PhysicsObject(90,40); 26 27 tappajaMato.Shape = Shapes.Rectangle; 27 28 tappajaMato.Mass = 10.0; 28 29 tappajaMato.Image = matoKuva; 30 tappajaMato.Y = -200; 31 //tappajaMato.IgnoresGravity = true; 32 tappajaMato.IgnoresCollisionResponse = true; 29 33 Add(tappajaMato); 34 tappajaMato.LinearDamping = 0.9; 35 tappajaMato.AngularDamping = 0.95; 36 37 AddCollisionHandler(tappajaMato, matoTormasi); 38 } 39 40 void matoTormasi(PhysicsObject mato, PhysicsObject kohde) 41 { 42 MessageDisplay.Add("Mato osui"); 30 43 } 31 44 32 45 void ohjaus() 33 46 { 34 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, null, new Vector(-1000, 0)); 35 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, null, new Vector(1000, 0)); 36 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, null, new Vector(0, 1000)); 37 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, null, new Vector(0, -1000)); 47 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 48 49 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, 1.0); 50 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kaannamatoa, null, tappajaMato, -1.0); 51 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikutamatoa, null, tappajaMato, 100.0); 38 52 } 39 53 40 41 void Liikuta(Vector vektori)54 55 void Kaannamatoa(PhysicsObject tappajaMato, double kaantoNopeus) 42 56 { 43 tappajaMato.Push(vektori);57 tappajaMato.AngularVelocity += kaantoNopeus; 44 58 } 45 59 60 void Liikutamatoa(PhysicsObject alus, double nopeus) 61 { 62 Vector impulssi = Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, tappajaMato.Angle); 63 tappajaMato.Hit(impulssi); 64 } 46 65 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.