Ignore:
Timestamp:
2010-07-30 12:51:01 (13 years ago)
Author:
samipunn
Message:

Mislelaunch valmis

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/30/samipunn/Misle Launch/Peli.cs

    r1412 r1447  
    44using Jypeli.Assets; 
    55using Jypeli.Effects; 
     6using System.Collections.Generic; 
    67 
    78public class Peli : PhysicsGame 
     
    4041    Image OhjuksenKuva = LoadImage("Ohjus"); 
    4142    Image SavunKuva = LoadImage("Savu"); 
     43    Image HaarmaanSavunKuva = LoadImage("Savu_harmaa"); 
    4244    Image LiekinKuva = LoadImage("Liekki"); 
    4345 
     46    List<Flames> Liekit; 
     47 
    4448    protected override void Begin() 
    4549    { 
    46          
    47          
     50        Camera.ZoomToLevel(); 
     51 
    4852        voimaMittari1 = new DoubleMeter(10000); 
    4953        voimaMittari1.MaxValue = 10000; 
    5054        voimaPalkki1 = new BarGauge(13, 150); 
    5155        voimaPalkki1.BindTo(voimaMittari1); 
    52         voimaPalkki1.X = -320; 
    53         voimaPalkki1.Y = -500; 
     56        voimaPalkki1.X = -300; 
     57        voimaPalkki1.Y = -440; 
    5458        voimaPalkki1.Angle = Angle.Degrees(90); 
    5559        Add(voimaPalkki1); 
     
    5963        voimaPalkki2 = new BarGauge(13, 150); 
    6064        voimaPalkki2.BindTo(voimaMittari2); 
    61         voimaPalkki2.X = 320; 
    62         voimaPalkki2.Y = -500; 
     65        voimaPalkki2.X = 300; 
     66        voimaPalkki2.Y = -440; 
    6367        voimaPalkki2.Angle = Angle.Degrees(90);  
    6468        Add(voimaPalkki2); 
    6569 
    6670 
     71        Liekit = new List<Flames>(); 
    6772 
    6873        testikentta1 = new Label(); 
     
    7883         
    7984 
    80          
    8185        Laskuri1 = LuoAikaLaskuri(-150, 0); 
    8286        Laskuri2 = LuoAikaLaskuri(150, 0); 
    83          
    8487 
    8588        laukaisualusta1 = PhysicsObject.CreateStaticObject (60, 20); 
     
    8992        laukaisualusta1.Color = Color.Black; 
    9093        Add(laukaisualusta1); 
    91  
    9294         
    9395        laukaisualusta2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(60, 20); 
     
    267269        if (voimaMittari1.Value<= 0 ) 
    268270        { 
    269             Exit(); 
     271            // Pysäytetään olioiden liike, poistetaan kontrollit käytöstä 
     272            // Sen jälkeen tulee teksti "Pelaaja 2 voitti" 
     273            ClearTimers(); 
     274            ClearControls(); 
     275            PysaytaOhjukset(); 
     276            Label lopetusteksti = new Label("Pelaaja 2 voitti! Paina Esc lopettaaksesi."); 
     277            Add(lopetusteksti); 
     278            Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 
     279 
     280             
    270281        } 
    271282 
    272283        if (voimaMittari2.Value <= 0) 
    273284        { 
    274             Exit(); 
     285            ClearTimers(); 
     286            ClearControls(); 
     287            PysaytaOhjukset(); 
     288            Label lopetusteksti = new Label("Pelaaja 1 voitti! Paina Esc lopettaaksesi."); 
     289            Add(lopetusteksti); 
     290            Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 
     291        } 
     292 
     293        if (voimaMittari1.Value <= 2000) 
     294        { 
     295 
     296            Flames liekki1 = new Flames(SavunKuva, 500, Angle.Degrees(-90)); 
     297            liekki1.Position = new Vector(-400, -370); 
     298            Add(liekki1); 
     299            Liekit.Add(liekki1); 
     300        } 
     301 
     302        if (voimaMittari2.Value <= 2000) 
     303        { 
     304            Flames liekki2 = new Flames(SavunKuva, 500, Angle.Degrees(-90)); 
     305            liekki2.Position = new Vector(400, -370); 
     306            Add(liekki2); 
     307            Liekit.Add(liekki2); 
    275308        } 
    276309 
    277310        if (voimaMittari1.Value <= 5000) 
    278311        { 
    279  
    280             Flames liekki = new Flames(SavunKuva, 50, Angle.Degrees(-90)); 
    281             liekki.Position = new Vector(-400, -370); 
    282             Add(liekki); 
    283  
     312            Flames liekki3 = new Flames(HaarmaanSavunKuva, 50, Angle.Degrees(-90)); 
     313            liekki3.Position = new Vector(-395, -370); 
     314            Add(liekki3); 
     315            Liekit.Add(liekki3); 
     316         
    284317        } 
    285318 
    286319        if (voimaMittari2.Value <= 5000) 
    287320        { 
    288  
    289             Flames liekki = new Flames(SavunKuva, 50, Angle.Degrees(-90)); 
    290             liekki.Position = new Vector(400, -370); 
    291             Add(liekki); 
    292  
    293         } 
    294  
    295         if (voimaMittari1.Value <= 2000) 
    296         { 
    297  
    298             Flames liekki = new Flames(LiekinKuva, 50, Angle.Degrees(-90)); 
    299             liekki.Position = new Vector(-395, -370); 
    300             Add(liekki); 
    301  
    302         } 
    303  
    304         if (voimaMittari2.Value <= 2000) 
    305         { 
    306  
    307             Flames liekki = new Flames(LiekinKuva, 50, Angle.Degrees(-90)); 
    308             liekki.Position = new Vector(395, -370); 
    309             Add(liekki); 
    310  
    311         } 
    312      
    313      
    314      
    315      
    316     } 
    317  
    318  
    319  
    320     
     321            Flames liekki4 = new Flames(HaarmaanSavunKuva, 50, Angle.Degrees(-90)); 
     322            liekki4.Position = new Vector(395, -370); 
     323            Add(liekki4); 
     324            Liekit.Add(liekki4); 
     325        } 
     326 
     327        
     328 
     329 
     330 
     331        if (voimaMittari1.Value <= 0) 
     332        { 
     333            Explosion rajahdys2 = new Explosion(10000); 
     334            rajahdys2.Position = laukaisualusta1.Position; 
     335            rajahdys2.Speed = 100.0; 
     336            rajahdys2.Force = 0; 
     337            Add(rajahdys2); 
     338            laukaisualusta1.Destroy(); 
     339        } 
     340 
     341        if (voimaMittari2.Value <= 0) 
     342        { 
     343            Explosion rajahdys3 = new Explosion(10000); 
     344            rajahdys3.Position = laukaisualusta2.Position; 
     345            rajahdys3.Speed = 100.0; 
     346            rajahdys3.Force = 0; 
     347            Add(rajahdys3); 
     348            laukaisualusta2.Destroy(); 
     349        } 
     350 
     351        if (laukaisualusta1.IsDestroyed() || laukaisualusta2.IsDestroyed()) 
     352        { 
     353            foreach (Flames liekki in Liekit) 
     354            { 
     355                liekki.Destroy(); 
     356            } 
     357        } 
     358    } 
     359 
     360 
     361 
     362    void PysaytaOhjukset() 
     363    { 
     364        ohjus1.IgnoresGravity = true; 
     365        ohjus2.IgnoresGravity = true; 
     366        ohjus1sammutettu = true; 
     367        ohjus2sammutettu = true; 
     368 
     369        ohjus1.Velocity = Vector.Zero; 
     370        ohjus1.Stop(); 
     371        ohjus2.Velocity = Vector.Zero; 
     372        ohjus2.Stop();         
     373    } 
    321374 
    322375    Timer LuoPolttoaineLaskuri(PhysicsObject ohjus) 
     
    372425            if (timer == Laskuri1) 
    373426            { 
    374                 nollaaOhjus(ohjus1, -400, OhjuksenAloitusKorkeus); 
     427                nollaaOhjus(ohjus1, -390, OhjuksenAloitusKorkeus); 
    375428                polttoaine1.Reset(); 
    376429                polttoaine1.Start(); 
     
    386439             
    387440        } 
    388     } 
    389  
    390441     
    391  
    392  
     442    } 
    393443} 
    394  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.