Changeset 1400
- Timestamp:
- 2010-07-29 11:32:51 (13 years ago)
- Location:
- 2010/30/heanjule/Pyromaani
- Files:
-
- 1 added
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/30/heanjule/Pyromaani/Peli.cs
r1383 r1400 13 13 14 14 PlatformCharacter pyro; 15 15 GameObject pyronPaikka; 16 16 17 17 protected override void Begin() … … 29 29 void LuoKentta() 30 30 { 31 31 32 TileMap taustaruudut = TileMap.FromFile("kenttatausta.txt"); 32 33 taustaruudut['='] = LuoKuutio; 33 34 taustaruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 34 35 36 37 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); 38 ruudut['='] = LuoPalikka; 39 ruudut['1'] = LuoPyronPaikka; 40 ruudut['*'] = LuoAse; 41 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 42 43 lisaaPelaajat(); 44 35 45 Level.CreateBorders(); 36 46 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 37 47 38 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt");39 ruudut['='] = LuoPalikka;40 ruudut['1'] = LuoPyro;41 ruudut['*'] = LuoAse;42 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);43 44 45 48 } 46 49 47 PhysicsObject LuoPyro()50 GameObject LuoPyronPaikka() 48 51 { 49 pyro = new PlatformCharacter(40.0, 20); 50 pyro.Shape = Shapes.Rectangle; 51 pyro.Color = Color.Black; 52 pyro.Mass = 10.0; 53 return pyro; 52 //pyro = new PlatformCharacter(40.0, 20); 53 //pyro.Shape = Shapes.Rectangle; 54 //pyro.Color = Color.Black; 55 //pyro.Mass = 10.0; 56 57 //pyro.Weapon = new AssaultRifle(20, 5); 58 59 pyronPaikka = new GameObject(1, 1); 60 pyronPaikka.IsVisible = false; 61 62 return pyronPaikka; 54 63 } 55 64 … … 58 67 GameObject kuutio = new GameObject(50, 50, Shapes.Rectangle); 59 68 kuutio.Color = Color.Blue; 69 60 70 return kuutio; 61 71 } … … 84 94 void lisaaPelaajat() 85 95 { 86 pyro = new PlatformCharacter(40, 40); 87 pyro.Mass = 4.0; 88 pyro.X = 0; 89 pyro.Y = Level.Bottom + 120; 96 pyro = new PlatformCharacter(40, 20); 97 pyro.Color = Color.Black; 98 pyro.Mass = 10.0; 99 100 pyro.Weapon = new AssaultRifle(20, 5); 101 102 103 pyro.Position = pyronPaikka.Position; 104 //pyro.X = 0; 105 //pyro.Y = Level.Bottom + 120; 90 106 91 107 Add(pyro, 1); … … 106 122 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pyro, nopeus); 107 123 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pyro, hyppyvoima); 124 125 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu"); 126 Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Down, HeitaKranaatti, "Heitä"); 108 127 109 128 } … … 118 137 hahmo.Jump(voima); 119 138 } 139 void AmmuAseella() 140 { 141 PhysicsObject ammus = pyro.Weapon.Shoot(); 142 143 if (ammus != null) 144 { 145 ammus.Size *= 2; 146 } 147 } 148 149 void HeitaKranaatti() 150 { 151 ClusterGrenade kranaatti = new ClusterGrenade(4.0, 2); 152 kranaatti.X = pyro.X + 10; 153 kranaatti.Y = pyro.Y + 10; 154 kranaatti.FuseTime = TimeSpan.FromSeconds(4); 155 156 Add(kranaatti); 157 Vector heittoVoima = Vector.FromLengthAndAngle(4000, Angle.Degrees( 45) ); 158 kranaatti.Hit( heittoVoima ); 159 kranaatti.NumberOfClusters = 4; 160 161 162 163 } 120 164 121 165
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.