Ignore:
Timestamp:
2010-07-28 14:56:18 (11 years ago)
Author:
heanjule
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/30/heanjule/Pyromaani/Peli.cs

    r1352 r1383  
    99    const int ruudunKorkeus = 50; 
    1010 
     11    const double nopeus = 200; 
     12    const double hyppyvoima = 6500; 
     13 
     14    PlatformCharacter pyro; 
     15 
     16 
    1117    protected override void Begin() 
    1218    { 
    1319        LuoKentta(); 
    14         Camera.ZoomToLevel(); 
     20        LisaaNappaimet(); 
     21        Camera.Follow(pyro); 
     22        Camera.ZoomFactor = 2.0; 
     23        Camera.StayInLevel = true; 
     24         
     25 
     26        Gravity = new Vector(0, -800); 
    1527    } 
    1628 
     
    2133        taustaruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
    2234 
     35        Level.CreateBorders(); 
     36        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
    2337 
    2438        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); 
    2539        ruudut['='] = LuoPalikka; 
     40        ruudut['1'] = LuoPyro; 
    2641        ruudut['*'] = LuoAse; 
    2742        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
     43         
     44 
     45    } 
     46 
     47    PhysicsObject LuoPyro() 
     48    { 
     49        pyro = new PlatformCharacter(40.0, 20); 
     50        pyro.Shape = Shapes.Rectangle; 
     51        pyro.Color = Color.Black; 
     52        pyro.Mass = 10.0;         
     53        return pyro; 
    2854    } 
    2955 
     
    4672        return ase; 
    4773    } 
     74 
     75    void LisaaTaso(double x, double y) 
     76    { 
     77        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(40, 40); 
     78        taso.Color = Color.Green; 
     79        taso.X = x; 
     80        taso.Y = y; 
     81        Add(taso); 
     82    } 
     83 
     84    void lisaaPelaajat() 
     85    { 
     86        pyro = new PlatformCharacter(40, 40); 
     87        pyro.Mass = 4.0; 
     88        pyro.X = 0; 
     89        pyro.Y = Level.Bottom + 120; 
     90 
     91        Add(pyro, 1); 
     92 
     93    } 
     94    void LisaaNappaimet() 
     95    { 
     96        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
     97        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
     98 
     99        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "liikkuu vasemmalle", pyro, -nopeus ); 
     100        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "liikkuu oikealle", pyro, nopeus ); 
     101        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pyro, hyppyvoima ); 
     102 
     103        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä" ); 
     104 
     105        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pyro, -nopeus); 
     106        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pyro, nopeus); 
     107        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pyro, hyppyvoima); 
     108         
     109    } 
     110 
     111    void liikuta( PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
     112    { 
     113        hahmo.Walk( nopeus ); 
     114    } 
     115 
     116    void hyppaa( PlatformCharacter hahmo, double voima ) 
     117    { 
     118        hahmo.Jump(voima); 
     119    } 
     120 
     121        
     122     
    48123     
    49124 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.