Changeset 1383 for 2010/30/heanjule/Pyromaani/Peli.cs
- Timestamp:
- 2010-07-28 14:56:18 (13 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/30/heanjule/Pyromaani/Peli.cs
r1352 r1383 9 9 const int ruudunKorkeus = 50; 10 10 11 const double nopeus = 200; 12 const double hyppyvoima = 6500; 13 14 PlatformCharacter pyro; 15 16 11 17 protected override void Begin() 12 18 { 13 19 LuoKentta(); 14 Camera.ZoomToLevel(); 20 LisaaNappaimet(); 21 Camera.Follow(pyro); 22 Camera.ZoomFactor = 2.0; 23 Camera.StayInLevel = true; 24 25 26 Gravity = new Vector(0, -800); 15 27 } 16 28 … … 21 33 taustaruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 22 34 35 Level.CreateBorders(); 36 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 23 37 24 38 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); 25 39 ruudut['='] = LuoPalikka; 40 ruudut['1'] = LuoPyro; 26 41 ruudut['*'] = LuoAse; 27 42 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 43 44 45 } 46 47 PhysicsObject LuoPyro() 48 { 49 pyro = new PlatformCharacter(40.0, 20); 50 pyro.Shape = Shapes.Rectangle; 51 pyro.Color = Color.Black; 52 pyro.Mass = 10.0; 53 return pyro; 28 54 } 29 55 … … 46 72 return ase; 47 73 } 74 75 void LisaaTaso(double x, double y) 76 { 77 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(40, 40); 78 taso.Color = Color.Green; 79 taso.X = x; 80 taso.Y = y; 81 Add(taso); 82 } 83 84 void lisaaPelaajat() 85 { 86 pyro = new PlatformCharacter(40, 40); 87 pyro.Mass = 4.0; 88 pyro.X = 0; 89 pyro.Y = Level.Bottom + 120; 90 91 Add(pyro, 1); 92 93 } 94 void LisaaNappaimet() 95 { 96 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 97 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 98 99 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "liikkuu vasemmalle", pyro, -nopeus ); 100 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "liikkuu oikealle", pyro, nopeus ); 101 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pyro, hyppyvoima ); 102 103 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä" ); 104 105 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pyro, -nopeus); 106 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pyro, nopeus); 107 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pyro, hyppyvoima); 108 109 } 110 111 void liikuta( PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 112 { 113 hahmo.Walk( nopeus ); 114 } 115 116 void hyppaa( PlatformCharacter hahmo, double voima ) 117 { 118 hahmo.Jump(voima); 119 } 120 121 122 48 123 49 124
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.