Changeset 1380


Ignore:
Timestamp:
2010-07-28 14:56:04 (9 years ago)
Author:
jojumuho
Message:

jatkuu huomenn

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/30/jojumuho/sYstEmErroR/Peli.cs

    r1369 r1380  
    77public class Peli : PhysicsGame 
    88{ 
    9     const int ruudunLeveys = 60; 
    10     const int ruudunKorkeus = 60; 
     9    const int ruudunLeveys = 90; 
     10    const int ruudunKorkeus = 90; 
    1111    Image palikanKuva = LoadImage("Palikka"); 
    1212    PlatformCharacter pelaaja1; 
    1313    double nopeus = 600; 
    14     double hyppyVoima = 8000; 
     14    double hyppyVoima = 10000; 
    1515 
    1616 
    1717    protected override void Begin() 
    18     { 
     18    {         
     19        LuoPelaaja(); 
    1920        LuoKentta(); 
    2021        LuoPalikka(); 
    21         LuoPelaaja(); 
    2222 
    23         Gravity = new Vector(0, -800); 
     23 
     24        Gravity = new Vector(0, -1200); 
    2425 
    2526        LisaaNappaimet(); 
     
    2829 
    2930        Level.CreateBorders(1.0, false); 
    30         Level.BackgroundColor = Color.Maroon; 
     31        Level.BackgroundColor = Color.Black; 
    3132 
    3233 
     
    3839        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
    3940 
    40  
     41         
    4142 
    4243 
     
    4647        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
    4748        palikka.Image = palikanKuva; 
     49        palikka.Tag = "palikka"; 
     50        palikka.Restitution = 0.1; 
    4851        return palikka; 
    4952 
     
    5659        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    5760        Add(pelaaja1); 
     61        pelaaja1.X = -200; 
     62        pelaaja1.Y = -400;  
    5863        pelaaja1.Color = Color.Lime; 
    59         pelaaja1.X = -100; 
    60         pelaaja1.Y = -100; 
    6164        pelaaja1.CanRotate = false; 
    6265        PlasmaCannon plasmaTykki = new PlasmaCannon(180, 100); 
    6366        pelaaja1.Weapon = plasmaTykki; 
    6467        plasmaTykki.PlasmaParticleCollision = PlasmaPalloOsuu; 
    65          
     68        pelaaja1.Restitution = 0.1; 
    6669 
    6770        return pelaaja1; 
     
    9699    void Ammu(PlatformCharacter pelaaja) 
    97100    { 
    98         pelaaja.Weapon.Shoot(); 
    99          
     101        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); 
     102        if (ammus != null) 
     103        { 
     104            ammus.Tag = pelaaja; 
     105            ammus.Size = new Vector(30, 30);  
     106        } 
    100107 
    101108    } 
     
    103110    void PlasmaPalloOsuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
    104111    { 
    105       
     112        if (ammus.Tag != kohde && kohde.Tag.ToString() != "palikka") 
     113        { 
     114            kohde.Destroy(); 
     115        } 
    106116    } 
    107117 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.