Changeset 1376 for 2010/30/jyniinin/SeppoPeli/Peli.cs
- Timestamp:
- 2010-07-28 14:55:04 (13 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/30/jyniinin/SeppoPeli/Peli.cs
r1365 r1376 10 10 const double hyppyVoima = 4000; 11 11 12 PlatformCharacter pelaaja1; 12 PlatformCharacter Seppo; 13 PlatformCharacter vihollinen; 14 PlatformCharacter tahti; 15 16 17 13 18 14 19 protected override void Begin() … … 19 24 lisaaNappaimet(); 20 25 21 Camera.Follow( pelaaja1);26 Camera.Follow(Seppo); 22 27 Camera.ZoomFactor = 2.0; 23 28 Camera.StayInLevel = true; 29 24 30 } 25 31 26 32 void luoKentta() 27 33 { 28 Level.CreateBorders();29 34 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 35 PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); 36 vasenReuna.StaticFriction = 0; 37 PhysicsObject OikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); 38 OikeaReuna.StaticFriction = 0; 39 PhysicsObject Pohja = Level.CreateBottomBorder(); 40 Pohja.StaticFriction = 0; 41 42 43 30 44 31 45 lisaaTaso(-200, -350); 32 46 lisaaTaso(0, -200); 33 47 48 34 49 lisaaPelaajat(); 50 LisaaViholliset(); 35 51 } 36 52 … … 46 62 void lisaaPelaajat() 47 63 { 48 pelaaja1= new PlatformCharacter(20, 50);49 pelaaja1.Mass = 4.0;50 pelaaja1.Image = LoadImage("Seppo");51 pelaaja1.X = 0;52 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;64 Seppo = new PlatformCharacter(20, 50); 65 Seppo.Mass = 4.0; 66 Seppo.Image = LoadImage("Seppo"); 67 Seppo.X = 0; 68 Seppo.Y = Level.Bottom + 120; 53 69 54 Add( pelaaja1);70 Add(Seppo); 55 71 } 72 void LisaaViholliset() 73 { 74 vihollinen = new PlatformCharacter(80, 80); 75 vihollinen.Mass = 8.0; 76 vihollinen.Image = LoadImage("norsu"); 77 vihollinen.X = 40; 78 vihollinen.Y = Level.Bottom + 420; 79 80 Add(vihollinen); 81 82 tahti = new PlatformCharacter(40, 40); 83 tahti.Mass = 0.5; 84 tahti.Image = LoadImage("tahti"); 85 tahti.X = 100; 86 tahti.Y = Level.Bottom + 320; 87 88 Add(tahti); 89 90 } 91 92 93 94 95 96 97 56 98 57 99 void lisaaNappaimet() … … 60 102 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 61 103 62 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);63 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);64 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);104 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", Seppo, -nopeus); 105 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", Seppo, nopeus); 106 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", Seppo, hyppyVoima); 65 107 66 108 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 67 109 68 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);69 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);70 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);110 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", Seppo, -nopeus); 111 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", Seppo, nopeus); 112 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", Seppo, hyppyVoima); 71 113 } 72 114 … … 78 120 void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) 79 121 { 80 hahmo.Jump(voima); 122 hahmo.Jump(voima); 81 123 } 124 125 126 } 82 127 83 128 84 129 85 130 86 } 131
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.