Changeset 1375
- Timestamp:
- 2010-07-28 14:53:53 (13 years ago)
- Location:
- 2010/30/johulkko/FysiikkaPeli2
- Files:
-
- 3 added
- 1 deleted
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/30/johulkko/FysiikkaPeli2/Content/Content.contentproj
r1360 r1375 42 42 </ItemGroup> 43 43 <ItemGroup> 44 <Compile Include="hahmo2.png"> 45 <Name>hahmo2</Name> 44 <Compile Include="tausta2.png"> 45 <Name>tausta2</Name> 46 <Importer>TextureImporter</Importer> 47 <Processor>TextureProcessor</Processor> 48 </Compile> 49 </ItemGroup> 50 <ItemGroup> 51 <Compile Include="hahmo2 pienenpi.png"> 52 <Name>hahmo2 pienenpi</Name> 46 53 <Importer>TextureImporter</Importer> 47 54 <Processor>TextureProcessor</Processor> -
2010/30/johulkko/FysiikkaPeli2/Peli.cs
r1360 r1375 6 6 public class Peli : PhysicsGame 7 7 { 8 double nopeusvasemmalle = 200;9 double nopeusoikealle = -200;8 double nopeusvasemmalle = -200; 9 double nopeusoikealle = 200; 10 10 11 11 double maastonLeveys = 1000; 12 12 double maastonKorkeus = 300; 13 Image maastonKuva = LoadImage("tausta ");13 Image maastonKuva = LoadImage("tausta2"); 14 14 Shape maastonMuoto; 15 Image olionKuva = LoadImage("hahmo2 ");15 Image olionKuva = LoadImage("hahmo2 pienenpi"); 16 16 PlatformCharacter hahmo; 17 17 … … 25 25 void LuoKentta() 26 26 { 27 maastonMuoto = Shapes.FromImage(maastonLeveys, maastonKorkeus, maastonKuva);28 PhysicsObject maasto =29 PhysicsObject.CreateStaticObject(30 maastonLeveys,31 maastonKorkeus,32 maastonMuoto);27 //maastonMuoto = Shapes.FromImage(maastonLeveys, maastonKorkeus, maastonKuva); 28 //PhysicsObject maasto = 29 // PhysicsObject.CreateStaticObject( 30 // maastonLeveys, 31 // maastonKorkeus, 32 // maastonMuoto); 33 33 //maasto.Image = maastonKuva; 34 Add(maasto); 35 maasto.Y = -249; 34 //maasto.Color = Color.Green; 35 //Add(maasto); 36 //maasto.Y = -300; 37 Mouse.IsCursorVisible = true; 38 39 PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(Level.Width, 110.0); 40 maa.Y = -350; 41 maa.Color = Color.Green; 42 Add(maa); 43 44 LuoTaso(200, 100); 45 LuoTaso(0, -100); 46 LuoTaso(-200, 100); 47 48 Gravity = new Vector(0.0, -800.0); 36 49 37 50 Level.CreateLeftBorder(); … … 43 56 hahmo.Shape = Shapes.Rectangle; 44 57 hahmo.Image = olionKuva; 58 hahmo.Tag = "tyyppi"; 45 59 Add(hahmo); 46 60 47 hahmo.Y = -1 99;61 hahmo.Y = -180; 48 62 hahmo.X = -110; 49 63 } … … 61 75 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, HahmoLiikkuu, "hahmo liikkuu oikealle", hahmo, nopeusoikealle); 62 76 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, HahmoLiikkuu, null, hahmo, 0.0); 63 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState. Down, Hahmohyppaa, "hahmo liikkuu oikealle", hahmo);77 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hahmohyppaa, "hahmo liikkuu oikealle", hahmo); 64 78 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Hahmohyppaa, null, hahmo); 65 79 80 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, HahmoLiikkuu, "hahmo liikkuu vasemmalle", hahmo, nopeusvasemmalle); 81 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, HahmoLiikkuu, null, hahmo, 0.0); 82 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, HahmoLiikkuu, "hahmo liikkuu oikealle", hahmo, nopeusoikealle); 83 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, HahmoLiikkuu, null, hahmo, 0.0); 84 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hahmohyppaa, "hahmo liikkuu oikealle", hahmo); 85 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Hahmohyppaa, null, hahmo); 86 87 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "hahmo liikkuu oikealle"); 66 88 67 89 } … … 74 96 void Hahmohyppaa(PlatformCharacter hahmo) 75 97 { 76 hahmo.Jump(100); 98 hahmo.Jump(1000); 99 } 100 101 void LuoTaso( double x, double y) 102 { 103 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 20); 104 taso.X = x; 105 taso.Y = y; 106 taso.Color = Color.Gray; 107 Add(taso); 108 109 } 110 111 void Ammu() 112 { 113 PhysicsObject panos = new PhysicsObject(6, 6); 114 panos.Color = Color.Yellow; 115 panos.Shape = Shapes.Circle; 116 117 Vector Pyssynteho = Mouse.PositionOnWorld; 118 panos.Angle = Pyssynteho.Angle; 119 Pyssynteho.X = Pyssynteho.X * 5; 120 Pyssynteho.Y = Pyssynteho.Y * 5; 121 if (Pyssynteho.X < hahmo.X) 122 { 123 panos.X = hahmo.X - 20; 124 panos.Y = hahmo.Y; 125 } 126 else 127 { 128 panos.X = hahmo.X + 20; 129 panos.Y = hahmo.Y; 130 } 131 panos.Hit(Pyssynteho); 132 panos.IgnoresGravity = false; 133 TimeSpan elinaika = new TimeSpan(10000000); 134 panos.MaximumLifetime = elinaika; 135 AddCollisionHandler(panos, PanosOsuu); 136 Add(panos); 137 } 138 void PanosOsuu(PhysicsObject panos, PhysicsObject kohde) 139 { 140 if (kohde.Tag.ToString() != "tyyppi") 141 { 142 panos.Destroy(); 143 } 77 144 } 78 145 79 146 147 IntMeter pisteLaskuri; 148 149 void LuoLaskuri() 150 { 151 pisteLaskuri = new IntMeter(5); 152 153 Label pisteNaytto = new Label(); 154 pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 155 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 156 pisteNaytto.TextColor = Color.Red; 157 158 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 159 Add(pisteNaytto); 160 Label pisteTeksti = new Label("Pisteitä: "); 161 162 pisteTeksti.X = Screen.Left + 50; 163 pisteTeksti.Y = Screen.Top - 100; 164 pisteTeksti.TextColor = Color.Red; 165 Add(pisteTeksti); 166 167 pisteLaskuri.Value++; 168 pisteLaskuri.Value += 1; 169 pisteLaskuri.Value = pisteLaskuri.Value + 1; 170 171 IntMeter laskuri = new IntMeter(5); 172 laskuri.MinValue = 10; 173 laskuri.LowerLimit += ElamatLoppu; 174 175 } 176 177 void ElamatLoppu(int elamat) 178 { 179 180 } 181 80 182 } 81
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.