Changeset 1374 for 2010/30/nilaiton/Tasohyppely1/Peli.cs
- Timestamp:
- 2010-07-28 14:53:22 (13 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/30/nilaiton/Tasohyppely1/Peli.cs
r1355 r1374 9 9 const double nopeus = 200; 10 10 const double hyppyVoima = 4000; 11 int kentanro = 1; 12 11 int kenttaLaskuri = 1; 12 const int ruudunLeveys = 50; 13 const int ruudunKorkeus = 50; 13 14 PlatformCharacter pelaaja1; 15 PhysicsObject maali; 14 16 15 17 protected override void Begin() … … 32 34 Level.Background.CreateStars(); 33 35 34 //lisaaTaso(); 35 //lisaaTaso(); 36 lisaaTaso(100, 141); 37 lisaaTaso(-50, -250); 38 lisaaTaso(170, -325); 39 lisaaTaso(220, -170); 40 lisaaTaso(87, -50); 41 lisaaTaso(-100, 30); 42 lisaaTaso(300, 30); 43 lisaaTaso(-270, -186); 44 lisaaTaso(-415, -115); 45 lisaaTaso(-350, -350); 46 //lisaaTaso(); 47 //lisaaTaso(); 48 //lisaaTaso(); 49 //lisaaTaso(); 36 37 lisaaTasoPaikkaan(100, 141); 38 lisaaTasoPaikkaan(-50, -250); 39 lisaaTasoPaikkaan(170, -325); 40 lisaaTasoPaikkaan(220, -170); 41 lisaaTasoPaikkaan(87, -50); 42 lisaaTasoPaikkaan(-100, 30); 43 lisaaTasoPaikkaan(300, 30); 44 lisaaTasoPaikkaan(-270, -186); 45 lisaaTasoPaikkaan(-415, -115); 46 lisaaTasoPaikkaan(-350, -350); 47 50 48 51 49 lisaaPelaajat(); 52 50 } 53 void luoKentta2(); 54 { 55 56 } 57 58 59 60 61 void lisaaTaso(double x, double y) 51 void luoKentta2() 52 { 53 ClearAll(); 54 55 56 //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 57 Level.Background.CreateStars(); 58 59 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta2.txt"); 60 61 ruudut['-'] = lisaaTaso; 62 ruudut['M'] = LuoMaaliTileMap; 63 ruudut['X'] = lisaaPelaajatTileMap; 64 65 Gravity = new Vector(0, -1000); 66 67 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 68 69 70 71 72 Camera.Follow(pelaaja1); 73 Camera.ZoomFactor = 2.0; 74 Camera.StayInLevel = true; 75 lisaaNappaimet(); 76 } 77 void luoKentta3() 78 { 79 ClearAll(); 80 81 82 //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 83 Level.Background.CreateStars(); 84 85 86 87 Gravity = new Vector(0, -1000); 88 89 lisaaTasoPaikkaan(100, 100); 90 91 92 93 94 Camera.Follow(pelaaja1); 95 Camera.ZoomFactor = 2.0; 96 Camera.StayInLevel = true; 97 lisaaNappaimet(); 98 } 99 100 void luoKentta4() 101 { 102 103 } 104 105 void luoKentta5() 106 { 107 } 108 109 void lisaaTasoPaikkaan(double x, double y) 62 110 { 63 111 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(200, 18); … … 68 116 } 69 117 118 PhysicsObject lisaaTaso() 119 { 120 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(200, 18); 121 taso.Color = Color.White; 122 123 return taso; 124 } 125 126 127 128 70 129 void lisaaPelaajat() 71 130 { … … 74 133 pelaaja1.Image = LoadImage("tahti"); 75 134 pelaaja1.X = 0; 76 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 48;135 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 100; 77 136 78 137 Add(pelaaja1); 79 138 } 80 139 81 void vaihdakentta() 82 { 83 if kentanro==1 84 { 85 luoKentta1; 86 } 87 if kentanro==2 88 { 89 luoKentta2; 90 } 91 140 void vaihdaKentta(int kenttaLaskuri) 141 { 142 if (kenttaLaskuri==1) 143 { 144 luoKentta1(); 145 } 146 if (kenttaLaskuri==2) 147 { 148 luoKentta2(); 149 } 150 if (kenttaLaskuri == 3) 151 { 152 luoKentta3(); 153 } 92 154 93 155 } … … 122 184 if (kohde.Tag.ToString() == "maali1") 123 185 { 124 186 kenttaLaskuri++; 187 vaihdaKentta(kenttaLaskuri); 125 188 } 126 189 } 127 190 void LuoMaali() 128 191 { 129 PhysicsObject maali1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(75.0, 120.0); 130 maali1.X = 150.0; 131 maali1.Y = 200.0; 132 maali1.Shape = Shapes.Rectangle; 133 maali1.Color = Color.Yellow; 134 maali1.Tag = "maali1"; 135 Add(maali1); 136 137 } 138 139 192 maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(75.0, 120.0); 193 maali.X = 150.0; 194 maali.Y = 200.0; 195 maali.Shape = Shapes.Rectangle; 196 maali.Color = Color.Yellow; 197 maali.Tag = "maali1"; 198 Add(maali); 199 200 } 201 PhysicsObject lisaaPelaajatTileMap() 202 { 203 pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40); 204 pelaaja1.Mass = 4.0; 205 pelaaja1.Image = LoadImage("tahti"); 206 pelaaja1.X = 0; 207 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 100; 208 209 return pelaaja1; 210 } 211 PhysicsObject LuoMaaliTileMap() 212 { 213 maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(75.0, 120.0); 214 maali.X = 150.0; 215 maali.Y = 200.0; 216 maali.Shape = Shapes.Rectangle; 217 maali.Color = Color.Yellow; 218 maali.Tag = "maali1"; 219 return maali; 220 } 140 221 } 222
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.