Changeset 1372


Ignore:
Timestamp:
2010-07-28 14:52:55 (9 years ago)
Author:
mikmatla
Message:
 
Location:
2010/30/mikmatla/NinjaPeli
Files:
5 added
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/30/mikmatla/NinjaPeli/Content/Content.contentproj

    r1362 r1372  
    5454    </Compile> 
    5555  </ItemGroup> 
     56  <ItemGroup> 
     57    <Compile Include="Pelaaja Juoksu1.png"> 
     58      <Name>Pelaaja Juoksu1</Name> 
     59      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     60      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     61    </Compile> 
     62  </ItemGroup> 
     63  <ItemGroup> 
     64    <Compile Include="Pelaaja Juoksu2.png"> 
     65      <Name>Pelaaja Juoksu2</Name> 
     66      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     67      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     68    </Compile> 
     69  </ItemGroup> 
     70  <ItemGroup> 
     71    <Compile Include="Pelaaja Juoksu3.png"> 
     72      <Name>Pelaaja Juoksu3</Name> 
     73      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     74      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     75    </Compile> 
     76  </ItemGroup> 
     77  <ItemGroup> 
     78    <Compile Include="Pelaaja Juoksu4.png"> 
     79      <Name>Pelaaja Juoksu4</Name> 
     80      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     81      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     82    </Compile> 
     83  </ItemGroup> 
    5684  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    5785  <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2010/30/mikmatla/NinjaPeli/NinjaPeli.csproj

    r1362 r1372  
    8989    <Content Include="Game.ico" /> 
    9090    <Content Include="GameThumbnail.png" /> 
     91    <None Include="Kentta1.txt"> 
     92      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
     93    </None> 
    9194  </ItemGroup> 
    9295  <ItemGroup> 
  • 2010/30/mikmatla/NinjaPeli/Peli.cs

    r1362 r1372  
    1010    const double hyppyVoima = 4000; 
    1111 
     12    const int ruudunLeveys = 30; 
     13    const int ruudunKorkeus = 40; 
     14 
    1215    PlatformCharacter pelaaja1; 
     16 
     17    Image paikallaanVasemmalle; 
     18    Image paikallaanOikealle = LoadImage("Pelaaja"); 
     19 
     20    Image[] kavelyVasemmalle; 
     21    Image[] kavelyOikealle = LoadImages("Pelaaja Juoksu1", "Pelaaja Juoksu2", "Pelaaja Juoksu3", "Pelaaja Juoksu4"); 
    1322 
    1423    protected override void Begin() 
    1524    { 
    1625        Gravity = new Vector(0, -1200); 
     26 
     27        paikallaanVasemmalle = Image.Mirror(paikallaanOikealle); 
     28        kavelyVasemmalle = Image.Mirror(kavelyOikealle); 
    1729 
    1830        luoKentta(); 
     
    2234        Camera.ZoomFactor = 2.0; 
    2335        Camera.StayInLevel = true; 
     36 
    2437    } 
    2538 
    2639    void luoKentta() 
    2740    { 
    28         Level.CreateBorders(); 
    2941        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
    3042 
    31         lisaaTaso(-200, -100); 
    32         lisaaTaso(-200, -250); 
     43        lisaaPelaajat(); 
    3344 
    34         lisaaPelaajat(); 
     45        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); 
     46        ruudut['='] = LuoPalikka; 
     47        ruudut['P'] = LuoPelaaja; 
     48        ruudut['E'] = LuoExit; 
     49        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
     50 
     51    } 
     52 
     53    PhysicsObject LuoExit() 
     54    { 
     55 
     56    } 
     57 
     58    PhysicsObject LuoPelaaja() 
     59    { 
     60        PhysicsObject palikka = pelaaja1; 
     61        return palikka; 
     62    } 
     63 
     64    PhysicsObject LuoPalikka() 
     65    { 
     66        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 
     67        return palikka; 
    3568    } 
    3669 
     
    5891        pelaaja1.Weapon = pyssy; 
    5992        pyssy.BulletCollision = LuotiOsuu; 
     93        pyssy.Angle += Angle.Degrees(7); 
     94 
     95        pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle); 
     96        pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle); 
     97 
     98        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle); 
     99        pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle); 
    60100 
    61101    } 
     
    84124    void LuotiOsuu(PhysicsObject luoti, PhysicsObject toinen) 
    85125    { 
    86         luoti.Destroy(); 
    87         Explosion rajahdys = new Explosion(40); 
    88         rajahdys.Position = luoti.Position; 
    89         Add(rajahdys); 
     126        if (toinen != pelaaja1) 
     127        { 
     128            luoti.Destroy(); 
     129            Explosion rajahdys = new Explosion(40); 
     130            rajahdys.Position = luoti.Position; 
     131            Add(rajahdys); 
     132        } 
    90133    } 
    91134 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.