Changeset 137


Ignore:
Timestamp:
2009-07-23 14:50:57 (11 years ago)
Author:
samafrha
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • sara_h/Labyrintti_2/Peli.cs

    r121 r137  
    1919namespace Labyrintti_2 
    2020{ 
    21     public class Peli : RealTimeGame 
     21    public class Peli : PhysicsGame 
    2222    { 
    23         GameObject pallo1; 
    24         //GameObject pallo2; 
     23        PhysicsObject pallo1; 
     24        //PhysicsObject pallo2; 
     25         
    2526 
    2627        protected override void LoadContent() 
     
    3233            // Tehdään seinät: leveys, korkeus, x-koordinaatti, y-koordinaatti  
    3334            LuoSeina(180, 40, -500, 325 );//poikittain 
    34             LuoSeina(40, 150, -570, 380); 
    35             LuoSeina(40, 100, -480, 465); 
    36             LuoSeina(40, 100, -390, 355);//pieni 
     35            LuoSeina(40, 150, -570, 380);//eka pystyssä oleva 
     36            LuoSeina(40, 100, -480, 465);//pystyssä ylhäällä 
     37            LuoSeina(40, 135, -390, 330);//pieni 
     38            LuoSeina(180, 40, -320, 400);//2. poikittain oleva 
     39            LuoSeina(40, 115, -250, 360);// pätkä 
     40            LuoSeina(90, 40, -275, 300);// 3.poikittain oleva pätkä 
     41            LuoSeina(40, 135, -160, 350);//yksinäinen 
     42            LuoSeina(40, 150, -70, 350);// yksinäinen 2. 
     43            LuoSeina(40, 160, -570, 130);// vasen yksinäinen 
     44            LuoSeina(40, 50, -570, 280);//mini 
     45            LuoSeina(40, 50, -340, 500); 
     46            LuoSeina(40, 50, -250, 500); 
     47            LuoSeina(160, 40, -130, 200);//poikittain 
     48            LuoSeina(40, 40, -20, 100); 
     49            LuoSeina(40, 100, -20, -20); 
     50            LuoSeina(40, 90, -300, 180); 
    3751 
     52            LuoLuu(10, 10); 
    3853 
    3954            AsetaOhjaimet(); 
     
    4661 
    4762            //Pelaajan 1 näppäimet 
    48             Controls.Listen(Keys.W, ButtonPosition.Down, LiikutaPalloa, "Pelaaja 1 liikkuu ylöspäin", pallo1, 0, 5); 
     63            Controls.Listen(Keys.W, ButtonPosition.Down, LiikutaPalloa, "Pelaaja 1 liikkuu ylöspäin", pallo1, new Vector2D(-1000, 0)); 
    4964            //Controls.Listen(Keys.W, ButtonPosition.Released, PysaytaLiike, null, pallo1); 
    50             Controls.Listen(Keys.S, ButtonPosition.Down, LiikutaPalloa, "Pelaaja 1 liikkuu alaspäin", pallo1, 0, -5); 
    51             Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Down, LiikutaPalloa, "Pelaaja 1 liikkuu vasemmalle", pallo1, -5, 0); 
    52             Controls.Listen(Keys.D, ButtonPosition.Down, LiikutaPalloa, "Pelaaja 1 liikkuu oikealle", pallo1, 5, 0); 
     65            Controls.Listen(Keys.S, ButtonPosition.Down, LiikutaPalloa, "Pelaaja 1 liikkuu alaspäin", pallo1, new Vector2D(1000, 0)); 
     66            Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Down, LiikutaPalloa, "Pelaaja 1 liikkuu vasemmalle", pallo1, new Vector2D(0, 1000)); 
     67            Controls.Listen(Keys.D, ButtonPosition.Down, LiikutaPalloa, "Pelaaja 1 liikkuu oikealle", pallo1, new Vector2D(0, -1000)); 
    5368 
    5469        } 
    5570 
    56         GameObject LuoPallo() 
     71        PhysicsObject LuoLuu(double x, double y) 
     72    { 
     73            IShape suorakaide = Shapes.CreateRectangle(20.0, 20.0); 
     74            PhysicsObject luu = new PhysicsObject(10.0, suorakaide); 
     75            luu.Color = Color.Chocolate; 
     76            luu.X = x; 
     77            luu.Y = y; 
     78            Level.Objects.Add(luu); 
     79            return luu; 
     80 
     81    } 
     82 
     83        PhysicsObject LuoPallo() 
    5784        { 
    5885            IShape ympyra = Shapes.CreateCircle(20.0); 
    59             GameObject pallo = new GameObject(ympyra); 
     86            PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(10.0,ympyra); 
     87            pallo.Body.LinearDamping = 0.95; 
    6088            pallo.X = Level.Left + 25; 
    6189            pallo.Y = Level.Top - 25; 
     
    6896        { 
    6997            IShape suorakulmio = Shapes.CreateRectangle(leveys, korkeus); 
    70             GameObject seina = new GameObject(suorakulmio); 
     98            PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(suorakulmio); 
    7199            seina.X = x; 
    72100            seina.Y = y; 
     
    76104        Boolean LiikutaPalloa(ControlEvent e) 
    77105        { 
    78           
    79             GameObject p = e.Parameter0.ToGameObject(); 
    80             p.X += e.Parameter1.ToDouble();            
    81             p.Y += e.Parameter2.ToDouble(); 
    82             return false; 
     106            PhysicsObject pallo = e.Parameter0.ToPhysicsObject(); 
     107            Vector2D suunta = e.Parameter1.ToVector2D(); 
     108            pallo.Push(suunta); 
     109            return false;  
     110 
     111             
    83112        } 
     113PhysicsObject LuoMaali() 
     114 
     115    { 
     116        IShape ympyra = Shapes.CreateCircle(20.0); 
     117        PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(10.0, ympyra); 
     118        Level.Objects.Add(pallo); 
     119        return pallo; 
     120 
     121 
     122    } 
    84123    } 
    85124} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.