Changeset 132 for aleksi_o


Ignore:
Timestamp:
2009-07-23 11:32:29 (10 years ago)
Author:
alalojap
Message:
 
Location:
aleksi_o
Files:
31 added
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • aleksi_o/Oma peli/Peli.cs

    r87 r132  
    1919        #region Muuttujat 
    2020 
    21         const double liikeVoima = 4000; 
    22         const double hyppyVoima = 2500; 
    23  
    24         PlatformCharacter pelaaja1; 
     21        const double liikeVoima = 2000; 
     22        const double hyppyVoima = 750; 
     23 
     24        PhysicsObject pelaaja1; 
    2525        PhysicsObject maali; 
    2626 
     
    3939 
    4040            // Asetetaan painovoima 
    41             Gravity = new Vector2D(0, -1000); 
     41            Gravity = new Vector2D(0, -500); 
    4242 
    4343            // Zoomataan lähemmäksi 
    44             Camera.ZoomFactor = 0.5; 
     44            Camera.ZoomFactor = 2; 
    4545 
    4646            aloitaUusiPeli(); 
     
    7777        Level luoKentta() 
    7878        { 
    79             Level kentta = new Level(this, 3000, 5000); 
     79            Level kentta = new Level(this, 2000, 1000); 
    8080            kentta.CreateBorder(); 
    8181            kentta.Borders.Visible = false; 
    8282            kentta.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
    8383 
    84             Platform alusta = new Platform(kentta.Width, 300, Color.LightGreen); 
     84            Platform alusta = new Platform(kentta.Width, 50, Color.LightGreen); 
    8585            alusta.X = 0; 
    8686            alusta.Y = kentta.Bottom - alusta.Height / 2; 
     
    114114        void lisaaPelaajat(Level kentta) 
    115115        { 
    116             pelaaja1 = new PlatformCharacter(4, Shapes.CreateCircle(20)); 
     116            pelaaja1 = new PhysicsObject(4, Shapes.CreateCircle(20)); 
    117117            pelaaja1.Texture = Content.Load<Texture2D>("norsu"); 
    118118            pelaaja1.X = 0; 
    119             pelaaja1.Y = kentta.Top - 120; 
     119            pelaaja1.Y = kentta.Bottom + 120; 
    120120 
    121121            AddCollisionHandler(pelaaja1, osuiMaaliin); 
     
    175175 
    176176            // Pelaajan näppäimet 
    177             Controls.Listen(Keys.Left, ButtonPosition.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector2D(-liikeVoima, 0)); 
    178             Controls.Listen(Keys.Right, ButtonPosition.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector2D(liikeVoima, 0)); 
     177            Controls.Listen(Keys.Left, ButtonPosition.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, liikeVoima); 
     178            Controls.Listen(Keys.Right, ButtonPosition.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, -liikeVoima); 
    179179            Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); 
    180180 
    181             lisaaGamePadNappaimet(PlayerIndex.One, pelaaja1); 
    182         } 
    183  
    184         void lisaaGamePadNappaimet(PlayerIndex pelaajaNro, PlatformCharacter pelaaja) 
     181            lisaaGamePadNappaimet(PlayerIndex.Two, pelaaja1); 
     182        } 
     183 
     184        void lisaaGamePadNappaimet(PlayerIndex pelaajaNro, PhysicsObject pelaaja) 
    185185        { 
    186186            //Yleiset näppäimet 
    187187            Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.Start, ButtonPosition.Pressed, uusiPeli, "Aloittaa uuden pelin"); 
    188188 
    189             Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.DPadLeft, ButtonPosition.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja, new Vector2D(-liikeVoima, 0)); 
    190             Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.DPadRight, ButtonPosition.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja, new Vector2D(liikeVoima, 0)); 
     189            Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.DPadLeft, ButtonPosition.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, liikeVoima); 
     190            Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.DPadRight, ButtonPosition.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, -liikeVoima); 
    191191            Controls.Listen(pelaajaNro, Buttons.A, ButtonPosition.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja, hyppyVoima); 
    192192        } 
     
    195195        bool liikuta(ControlEvent e) 
    196196        { 
    197             PlatformCharacter hahmo = e.Parameter0 as PlatformCharacter; 
    198             Vector2D voima = e.Parameter1.ToVector2D(); 
    199             hahmo.Walk(e.Time, voima); 
     197            PhysicsObject pelaaja1 = e.Parameter0.ToPhysicsObject(); 
     198            Double liikevoima = e.Parameter1.ToDouble(); 
     199            Double uusiX = pelaaja1.X + liikevoima; 
     200 
     201            if ((Level.Left < uusiX) && (uusiX < Level.Right)) 
     202            { 
     203                pelaaja1.X = uusiX; 
     204            } 
     205 
     206 
    200207            return false; 
    201208        } 
     
    229236                this.PlaySound("maali"); 
    230237                Level = seuraavaKentta(); 
    231                 MessageDisplay.Add("Pääsit läpi kentän " + kenttaNro + ". Pisteitä: "); 
     238                MessageDisplay.Add("Pääsit läpi kentän " + kenttaNro); 
    232239            } 
    233240        } 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.