Changeset 119 for sipi_o


Ignore:
Timestamp:
2009-07-23 11:26:58 (11 years ago)
Author:
sikajeov
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • sipi_o/Omapeli/Peli.cs

    r78 r119  
    2424        //Debuggaus hahmo 
    2525        PhysicsObject dbHahmo; 
     26        PhysicsObject LUOTI; 
    2627        //----------------------------------------------- 
    2728 
    2829        protected override void LoadContent() 
    2930        { 
     31            ShowMouseCursor(true); 
    3032            DEBUGROOM(); 
    3133            pLisaa(); 
    3234            pLiikuta(); 
     35            //pHiiri(); 
    3336        } 
    3437 
     
    4043        } 
    4144 
     45        bool pHiiri(ControlEvent e) 
     46        { 
     47            Vector2D hiirenSijainti = Controls.Mouse.GetPositionOnWorld(Camera); 
     48            kaannaPelaajaa(dbHahmo, hiirenSijainti); 
     49            return false; 
     50        } 
     51 
     52        void kaannaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector2D kohde) 
     53        { 
     54            Vector2D suunta = new Vector2D(kohde.X - dbHahmo.X, kohde.Y - dbHahmo.Y); 
     55            double kohdekulma = suunta.Angle; 
     56            pelaaja.Angle = new Angle(kohdekulma, false); 
     57        } 
    4258 
    4359        //----------------------------------------------- 
     
    4763            //----------------------------------------------- 
    4864            //Debuggaushahmon (dbHahmo) liikutusta... 
    49             double pNopeus = 4.0; 
    50             Controls.Listen(Keys.Up, ButtonPosition.Down, pLiikkuuY, "Pelaaja liikkuu ylös", dbHahmo, pNopeus); 
    51             Controls.Listen(Keys.Down, ButtonPosition.Down, pLiikkuuY, "Pelaaja liikkuu alas", dbHahmo, -pNopeus); 
    52             Controls.Listen(Keys.Right, ButtonPosition.Down, pLiikkuuX, "Pelaaja liikkuu oikealle", dbHahmo, pNopeus); 
    53             Controls.Listen(Keys.Left, ButtonPosition.Down, pLiikkuuX, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", dbHahmo, -pNopeus); 
     65            double pNopeus = 4.0; //dbHahmon nopeus... 
     66            Controls.Listen(Keys.W, ButtonPosition.Down, pLiikkuuY, "Pelaaja liikkuu ylös", dbHahmo, pNopeus); 
     67            Controls.Listen(Keys.S, ButtonPosition.Down, pLiikkuuY, "Pelaaja liikkuu alas", dbHahmo, -pNopeus); 
     68            Controls.Listen(Keys.D, ButtonPosition.Down, pLiikkuuX, "Pelaaja liikkuu oikealle", dbHahmo, pNopeus); 
     69            Controls.Listen(Keys.A, ButtonPosition.Down, pLiikkuuX, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", dbHahmo, -pNopeus); 
     70            Controls.Listen(MouseButtons.Left, ButtonPosition.Down, 0.0, debugBullet); 
     71            Controls.Listen(MouseButtons.None, ButtonPosition.Irrelevant, 0.0, pHiiri); 
    5472            //----------------------------------------------- 
    5573        } 
    56  
     74         
    5775        //----------------------------------------------- 
    5876        //PELAAJA LIIKKUU X-AKSELILLA (vasen, oikea) 
     
    87105        } 
    88106 
     107        bool debugBullet(ControlEvent e)//(double dbX, double dbY, double suunta) 
     108        { 
     109            IShape dbLuoti = Shapes.CreateCircle(2.0); 
     110            LUOTI = new PhysicsObject(5.0, dbLuoti); 
     111            double hahmoX = dbHahmo.X; 
     112            double hahmoY = dbHahmo.Y; 
     113            LUOTI.X = hahmoX; 
     114            LUOTI.Y = hahmoY; 
     115            LUOTI.Restitution = 0.2; 
     116            LUOTI.Color = Color.Red; 
     117             
     118            Level.Objects.Add(LUOTI); 
     119            AddCollisionHandler(LUOTI, luotiKatoaa); 
     120 
     121            Vector2D impulssi = new Vector2D(3000.0, 0.0); 
     122            LUOTI.Hit(impulssi); 
     123 
     124            return false; 
     125        } 
     126 
     127        void luotiKatoaa(Collision collision) 
     128        { 
     129            PhysicsObject LUOTI = collision.Obj; 
     130            PhysicsObject seina = collision.Other; 
     131 
     132            if (seina == Level.RightBorder) 
     133            { 
     134                Level.Objects.Remove(LUOTI); 
     135            } 
     136 
     137        } 
     138 
    89139        //----------------------------------------------- 
    90140        //TESTIALUE PELAAJAN LIIKUTUKSEEN JA MUUHUN :) 
     
    94144            Level.BackgroundColor = Color.LightGreen; 
    95145 
    96             IShape dbPallo = Shapes.CreateCircle(30.0); 
     146 
     147            IShape dbPallo = Shapes.CreateRectangle(60.0, 40.0); 
     148            //IShape dbPallo = Shapes.CreateCircle(30.0); 
    97149            dbHahmo = new PhysicsObject(20.0, dbPallo); 
    98150            dbHahmo.X = 0.0; 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.